Pojem metanoia se může překládat jako pokání. Tak nazval Uladzimir Ivanou svou miniaturu, v níž se soustředí na vztah Wolfganga Amadea Mozarta, Constanze Weberové a otce Leopolda Mozarta. Uladzimir Ivanou je absolventem Státní baletní akademie v běloruském Minsku, kde absolvoval v roce 2004. První angažmá získal v baletu Národního divadla moravskoslezského v Ostravě, kde působil tři sezony. Od roku 2009 je členem Baletu NdB, od sezony 2010/2011 demisólista a od roku 2018 sólista. Jako choreograf se představil v několika ročnících Choreografického ateliéru s kompozicemi Karikatura a Continuum.
„Opus Amadei je choreografie, která se na první pohled blíží až abstrakci, ale obsahově v sobě nese především mozartovskou impresi autora. Lidství proměněné v geniální hudbu. Dar schopnosti dotknout se, vyjádřit a sdělit nejhlubší pocity toho, kdo jsme, kým jsme byli a kým budeme. Smutek, láska, erotika, strach, radost i ironie. Choreografické dojmy z života a díla W. A. Mozarta,“ říká choreograf Dan Datcu, absolvent Rumunské národní baletní akademie Florie Capsali v Bukurešti. Po absolutoriu získal angažmá ve Wiener Staatsballett, kde tančil pět sezon (2005–2010). Poté působil v Tanečním divadle Homunculus v projektu Nikolause Adlera a dvě sezony v souboru Balet Bratislava (2011–2013). V letech 2014–2015 byl demisólistou Baletu NdB a v současnosti je členem baletního souboru v Mecklenburgisches Staatstheater.
Název choreografie Solipsistic Caroliny Isach vychází z filosofického termínu solipsismus popisujícího krajní formu subjektivismu založenou na myšlence, že existuje pouze moje vědomí a nic jiného. Jako motto své kreace si choreografka zvolila jakousi výzvu, „otevři své smysly“. Carolina Isach se narodila ve španělské Valencii, kde v roce 2005 ukončila své taneční vzdělání na taneční konzervatoři. Zdokonalovala se dále jako tanečnice v Barceloně pod vedením Rogera Muñoze a Joan Boix, poté navštěvovala školu scénických umění SCAENA v Madridu. Svoje první profesionální angažmá získala v souboru Ballet Carmen Roche, kde působila do roku 2011, kdy následně tančila v Ballet Madrid pod vedením Pascala Touzeaua. Následující dvě sezony tančila ve Španělsku a Rakousku, spolupracovala například s Theater Linz v produkcích Jochena Ulricha. Od roku 2014 je členkou Baletu NdB, kde účinkuje v klasickém, neoklasickém i současném repertoáru. Pro premiérový projekt Choreografický ateliér vytvořila díla Weakness (2014), Status Quo (2016) a Teatro (2018).
Zdroj: Národní divadlo Brno
Mila
Za mě...ne. Nepohoršuje, ale je to za hranicí. Pro mě je klasika klasikou. Pokud nekdo chce jít touto cestou, tak ať…Labutí jezero aneb Co nejdál od pohádky