Nová premiéra brněnského baletu Amadeus MozArt již zítra v Redutě

Nová premiéra brněnského baletu Amadeus MozArt již zítra v Redutě

Nová premiéra brněnského baletu Amadeus MozArt již zítra v Redutě

Národní divadlo Brno uvede 23. května 2018 v divadle Reduta premiéru komponovaného večera Amadeus MozArt, na kterém představí svá díla Uladzimir Ivanou (Metanoia),  Dan Datcu (Opus Amadei) a Carolina Isach (Solipsistic). Jejich inspirací byla právě osoba a tvorba hudebního génia Wolfganga Amadea Mozarta. Brněnská premiéra bude i slavnostním zahájením festivalu Dance Brno 100, který se koná u příležitosti stého výročí založení Československa.

Pojem metanoia se může překládat jako pokání. Tak nazval Uladzimir Ivanou svou miniaturu, v níž se soustředí na vztah Wolfganga Amadea Mozarta, Constanze Weberové a otce Leopolda Mozarta. Uladzimir Ivanou je absolventem Státní baletní akademie v běloruském Minsku, kde absolvoval v roce 2004. První angažmá získal v baletu Národního divadla moravskoslezského v Ostravě, kde působil tři sezony. Od roku 2009 je členem Baletu NdB, od sezony 2010/2011 demisólista a od roku 2018 sólista. Jako choreograf se představil v několika ročnících Choreografického ateliéru s kompozicemi Karikatura a Continuum.
„Opus Amadei je choreografie, která se na první pohled blíží až abstrakci, ale obsahově v sobě nese především mozartovskou impresi autora. Lidství proměněné v geniální hudbu. Dar schopnosti dotknout se, vyjádřit a sdělit nejhlubší pocity toho, kdo jsme, kým jsme byli a kým budeme. Smutek, láska, erotika, strach, radost i ironie. Choreografické dojmy z života a díla W. A. Mozarta,“ říká choreograf Dan Datcu, absolvent Rumunské národní baletní akademie Florie Capsali v Bukurešti. Po absolutoriu získal angažmá ve Wiener Staatsballett, kde tančil pět sezon (2005–2010). Poté působil v Tanečním divadle Homunculus v projektu Nikolause Adlera a dvě sezony v souboru Balet Bratislava (2011–2013). V letech 2014–2015 byl demisólistou Baletu NdB a v současnosti je členem baletního souboru v Mecklenburgisches Staatstheater.
Název choreografie Solipsistic Caroliny Isach vychází z filosofického termínu solipsismus popisujícího krajní formu subjektivismu založenou na myšlence, že existuje pouze moje vědomí a nic jiného. Jako motto své kreace si choreografka zvolila jakousi výzvu, „otevři své smysly“. Carolina Isach se narodila ve španělské Valencii, kde v roce 2005 ukončila své taneční vzdělání na taneční konzervatoři. Zdokonalovala se dále jako tanečnice v Barceloně pod vedením Rogera Muñoze a Joan Boix, poté navštěvovala školu scénických umění SCAENA v Madridu. Svoje první profesionální angažmá získala v souboru Ballet Carmen Roche, kde působila do roku 2011, kdy následně tančila v Ballet Madrid pod vedením Pascala Touzeaua. Následující dvě sezony tančila ve Španělsku a Rakousku, spolupracovala například s Theater Linz v produkcích Jochena Ulricha. Od roku 2014 je členkou Baletu NdB, kde účinkuje v klasickém, neoklasickém i současném repertoáru. Pro premiérový projekt Choreografický ateliér vytvořila díla Weakness (2014), Status Quo (2016) a Teatro (2018).

Zdroj: Národní divadlo Brno

Témata článku

Tanec

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: