Osmé pokračování Prague-New York Effects propojí Věru Ondrašíkovou a Ikue Mori
zprávy
„Už poosmé v New Yorku došlo k propojení české a americké umělecké scény. Pražsko‑newyorské efekty umožňují etablovaným umělcům z Česka i Spojených států přibližně týdenní rezidenci v Bohemian National Hall, jejímž výsledkem je jedinečné společné představení v obou zemích,“ říká Barbara Karpetová, ředitelka Českého centra v New Yorku.
Dosavadních sedm efektů se představilo nejen v New Yorku a v Praze, ale i ve Washingtonu D.C., Plzni a Ostravě. Prague-New York Effects jsou součástí projektu The Thomas M. Messer Bohemian Creative Hub. Zatímco „Efekty“ slouží jako platforma výhradně pro etablované umělce, Open Call New Bohemia je otevřený začínajícím umělcům do 30 let. Ti mají možnost dvakrát ročně prezentovat svá díla v galerii a kině Českého centra New York. Třetí linku Bohemian Creative Hub pak tvoří vzdělávací workshopy a semináře, které umělci připravují pro širokou veřejnost na obou stranách Atlantiku.
Projekt Prague-New York Effects byl zahájen v únoru 2016 vystoupením zpěvačky Lenky Dusilové a tanečnice a vokalistky Tendayi Kuumba. Druhý efekt propojil choreografa, tanečníka a uměleckého šéfa Baletu Národního divadla v Praze Petra Zusku s multiinstrumentalistkou, zpěvačkou, skladatelkou a tanečnicí Jen Shyu. Třetí efekt přivedl na pódium herečku a zpěvačku Helgu Davis a tanečníka a choreografa Jiřího Bartovance. Čtvrtý́ efekt spojil cesty tanečnice Tami Stronach a mága multimediálních kompozic Tomáše Dvořáka aka Floexe. Pátý svedl dohromady skladatele Petra Baklu, klavíristu Josepha Kuberu a smyčcový kvartet Momenta Quartet. Šestý umožnil spolupráci hudebního skladatele Michala Rataje a houslového dua String Noise. Dosud poslední sedmý efekt byl vystoupením ve stylu stand up comedy Miřenky Čechové, Roberta Janče a Quentina Heggse.
Zdroj: Art Frame Palác Akropolis, s.r.o.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 5 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 5 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 5 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 6 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 6 dny
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 6 dny
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr