Členové komise pro oblast profesionálního tance, pohybového a nonverbálního divadla zaslali ministrovi kultury doc. Mgr. Antonínu Staňkovi Ph.D otevřený dopis ve věci prodloužení lhůt pro podání žádostí o dotace z programů MKČR pro rok 2019. Vyjádření grantové komise pro oblast profesionálního divadla naleznete zde.
Vážený pane ministře,
dovolujeme si obrátit se na Vás v souvislosti s prodloužením lhůt pro podání žádostí o dotace z programů MKČR pro rok 2019. Tento krok, který přišel cca měsíc po uzávěrce pro doručení žádostí tradičně stanovené na 1. 10., považujeme za zásadně chybný, a to z několika důvodů. Především proto, že tento akt nebyl nijak odůvodněn, respektive Vámi uváděný argument, že ministerstvo vychází vstříc těm, kteří nestihli podat žádost, považujeme za velmi nedostatečný a zástupný. Rovněž jsme přesvědčeni, že takovýto krok klade mezi žadatele nerovné podmínky, tudíž že většinu žadatelů, kteří dodali své žádosti v původně stanoveném termínu diskriminuje, a také zásadním způsobem narušuje transparentnost a důvěryhodnost dotačního řízení. Zároveň se domníváme, že toto rozhodnutí může vzbuzovat mezi žadateli mylný dojem, že MKČR disponuje větším objemem finančních prostředků, než je požadováno těmi, kteří doručili své žádosti v původně stanoveném termínu.
Vzhledem k výše uvedeným důvodům Vás žádáme, aby na žádosti doručené po 1. 10. 2018 nebyl brán zřetel.
S pozdravem
za členy komise pro oblast profesionálního tance, pohybového a nonverbálního divadla
Libor Kasík, místopředseda komise
členové komise:
Mgr. Jana Bohutínská, předsedkyně komise
MgA.Libor Kasík, ředitel divadla Uffo a festivalu Cirk-UFF, mistopředseda komise
Mgr. Zdeněk Prokeš, choreograf, předseda Rady Tanečního sdružení ČR
MgA. Adam Halaš, Ph.D., vedoucí katedry nonverbálního divadla HAMU
Mgr. MgA. Lucie Hayashi Ph.D., zakladatelka Tanečních aktualit, tajemnice katedry tance HAMU
Mgr. Martin Macháček, divadelní publicista, editor internetového vydání revue Taneční zóna
MgA. Lucia Kašiarová, ředitelka ALT@RT
Dagmar Kantorková, předsedkyně kulturního networku Nová síť
Mgr. Barbora Čermáková, freelance překladatelka a arts manažerka
Otevřený dopis ministrovi kultury ČR
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
La Sylphide rozpačitá i roztomilá
kritiky -
Balanchine na čtvrtou v Brně
recenze -
Komunikace – staronová potřeba oboru?
úhel pohledu -
Jana Burkiewiczová k Bread&Dance: „Stojí za tím potřeba sdílet. V tvůrčím procesu jsme totiž neskutečně osamělí.“
rozhovory -
S Miladou Borovičkovou o festivalu TANEC VALMEZ: „Jsme pyšní na uvádění zahraničních premiérových choreografií v Česku.“
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 9 dny
Ninka
Tak to mně se La Syphide moc líbila, nechápu kritiku....La Sylphide rozpačitá i roztomilá
před 12 dny
Andrea
Shodou náhod jsem byla na obou premiérách a mám naprosto odlišný názor než autor této “kritiky”. Měla jsem doprovod z…La Sylphide rozpačitá i roztomilá
před 19 dny
Taťána
Pro mě velké zklamání! Místo humoru - fekální humor, místo nosné myšlenky - výkřiky, předtočené video. Celá hra byla…Démon z Malty
před 20 dny
Filip Martinský
Výborné napsaná kritika už po nekolikáte. Konštruktívne kritické a odborné s historickými prameny.La Sylphide rozpačitá i roztomilá
před 23 dny
ZR
Vážený pane Slavický,moc děkuji za cenné doplnění! Přiznám se, že o uvedení Balanchinových titulů v 90. letech v…
Balanchine na čtvrtou v Brně
Anonym
A Vy jste měl to štěstí obě premiéry také shlédnout?La Sylphide rozpačitá i roztomilá