
Soubor dále vystupoval ve městě San Luis Potosí, kde se konala v rámci festivalu současného tance Festival Internacional de Danza Lila López choreografická soutěž, do níž se zapojili i sólisté PKB se svými choreografiemi. Mezinárodní porota udělila čestné uznání tanečnici Jaroslavě Janečkové a celkovým vítězem soutěže se stal další tanečník PKB Joshua Beaver. „Nejzajímavějším a nepřínosnějším zážitkem v rámci mexického turné pro mě byla interpretace díla Opus10 v choreografii Šimona Kubáně na této soutěži,“ vzpomíná Jaroslava Janečková. „Byla to má první zkušenost s jakoukoliv soutěží, a proto mě velmi potěšilo, že i při horších podmínkách, které jsme měli s přípravami – především málo času na nastudování – jsem získala cenu Special prize. Udělalo mi to nesmírnou radost a motivuje mě to k tomu, že bych se i do budoucna chtěla dalších tanečních soutěží zúčastnit.“

Letošního ročníku festivalu se kromě PKB zúčastnily významné soubory jako Béjart Ballet Lausanne, La Esquina Desplazada Colombia nebo La compañía Nacional de Danza de Ecuador. Třetím vystoupením a vyvrcholením festivalu i turné PKB byl gala večer čtyřiatřicátého ročníku festivalu 2. srpna. Slavnostní zakončení festivalu se konalo před 1400 diváky v Teatro De La Paz, v jednom z nejkrásnějších divadel v Mexiku. Zájezd ve zkratce: Několik otázek pro Martina Koldu, manažera souboru:

Když nepočítám tamní kulturu a nádhernou krajinu, tak pro mě byl rozhodně největším překvapením nadšený a aktivní přístup Mexičanů k umění. Ovace po našich představení nebraly konce a diváci se ještě hodinu po představení fotili s tanečníky na scéně. A úplně nejsilnější zážitek byl paradoxně před závěrečným představením Festivalu Lila Lopéz v Tearo De La Paz, kdy lidé stáli dvě hodiny před začátkem představení frontu před divadlem doslova za dva rohy. Jaký úspěch měly workshopy Ji-Eun Lee?
Rezidenční choreografka a pedagožka PKB Ji-Eun Lee měla několik workshopů pro profesionální tanečníky moderního tance a také pro studenty tanečních konzervatoří. Absolventi těchto workshopů byli nadšení a to nejen z lekcí Ji-Eun Lee samotných, ale také z její choreografie Podmínka zániku, kterou měli možnost zhlédnout při představení v divadle.

Paradoxně by se dalo říci, že opak je pravdou, protože mexické publikum je velice dobře „vychované“ pro přijímání moderního tance. Například Festival internacional de danza contemporaránea Lila López, na kterém vystoupily významné soubory jako Béjart Ballet Lausanne, La Esquina Desplazada Colombia, La compañía Nacional de Danza de Ecuador byl již 34. ročník a moderní tanec zde má proto letitou tradici. Pražský komorní balet měl tu čest vystoupit v závěrečném představení, které vidělo přes 1400 diváků. V tomto večeru jsme uvedli choreografie Podmínka zániku (choreografie Ji-Eun Lee) a Mono No Aware (choreografie Hana Polanská Turečková). Jaké byly reakce a ocenění?
Reakce publika byla ve všech městech velice pozitivní. Zaznamenali jsme i diváky, kteří se na naše představení přijeli podívat opakovaně i na další místa našeho festivalového působení. Nutno poznamenat, že vzdálenost mezi jednotlivými městy byla i několik set kilometrů.
V rámci festivalu se konala choreografická soutěž, jíž se účastnili i sólisté Pražského komorního baletu s vlastními choreografiemi. Před mezinárodní porotou se tanečníci předvedli v nejlepším světle. Sólistce Pražského komorního baletu Jaroslavě Janečkové bylo uděleno čestné uznání a celkovým vítězem soutěže se stal další sólista Pražského komorního baletu Joshua Beaver.
Za účasti mexického ministra kultury Xaviera Alejandro Torrese Arpi a generálního ředitele mezinárodních festivalů José Arturo Castillo Jiméneze bylo předáno ocenění jak sólistům Pražského komorního baletu, kteří se umístili v rámci choreografické soutěže, tak celému souboru za umělecké zásluhy prokázané v rámci festivalu. Zdroj: PKB
Anonym
A Vy jste měl to štěstí obě premiéry také shlédnout?La Sylphide rozpačitá i roztomilá