Rezidence pro choreografy s koučingem
zprávy
„Cílem tohoto procesu není ani formování tanečníků ani estetický aspekt projevu. Cílem je otevřít choreografům, na základě jejich vlastní tvorby, nové cesty hledání a prohloubení stávajících prvků choreografie. Celá rezidence je koncipována jako dialog mezi choreografy a zkušenými umělci (,kouči‘), kteří je v práci vedou,“ dodávají organizátoři. Výsledky práce budou poté k zhlédnutí nejen na české taneční scéně, ale také ve Francii díky tomu, jak koučové využijí výsledky reflexe rezidence ve své následné práci. Dostanou se tak i do francouzských divadel a univerzit, jako např. Theatre de Chaillot v Paříži, na univerzitu v Toulouse, Nice apod.
„Během závěrečné prezentace v divadle Alfred ve Dvoře budou moci diváci nahlédnout do způsobu práce a tvorby účastníků rezidence, a pochopit tak, co je a jak funguje tvůrčí proces, co umožňuje komunikace s tělem a uvědomit si, že tento tvůrčí proces je možné aplikovat i do jiných oblastí života za hranicí tance,“ dodávají organizátoři.
Zúčastnění choreografové mají za úkol vytvořit choreografii právě pro příležitost rezidence nebo převzít krátkou ukázku své choreografie (max. 15 minut), která bude sloužit jako podklad pro práci během rezidence. Koučové zhlédnou výchozí materiál na předem zaslaném videozáznamu. „Ten jim před začátkem rezidence umožní seznámit se s vnitřním světem všech choreografů a jejich vnímáním. Během rezidence budou účastníci analyzovat jednotlivé prvky choreografie a snažit se pojmenovat jejich obsah, spolu se svými kouči znovu identifikovat to podstatné a to, co je možné rozvinout. Výsledek této práce bude předmětem veřejné prezentace work in progress. Cílem není představit hotový produkt, samostatnou choreografii, ale etapu v tvůrčím procesu,“ uzavírají organizátoři.
Zdroj: SE.S.TA - Centrum choreografického rozvoje
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 35 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 37 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 38 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 39 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 53 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 55 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?