První autorská inscenace, kterou bývalí Žongléros Ansámbl uvádějí pod novým jménem souboru TUTOcirk, se zamýšlí nad postavením ženy v potravním řetězci života. Koupelnový monolog dvou postav zavede diváky k zamyšlení nad vztahem mezi hmotou, hodnotou, formou a jejich proměnami v čase. Autorky vsadily na minimalismus a symboliku jak v projevu, tak v podobě divadelního pokojíčku, kterému dominuje zavěšený kruhový objekt. „Na scéně se střídá extrémní sladkost a něha v kontrastu s kyselou pachutí. Kruh do představení přináší symboliku vnitřní celistvosti, kterou na jevišti hledáme, a zároveň je naší hlavní cirkusovou disciplínou, z níž jsme z počátku vycházely. Jeho běžnou velikost jsme zmenšili na samou hranici toho, kdy se na něm dá pohodlně pohybovat. A někdy už to prostě nejde. Podobně jako v životě,“ přibližují autorky.
Dvojici artistek na jevišti doplní třetí žena - muzikantka Vi Huyen Tran. „Prozkoumávám různá zákoutí tematiky ženství skrze elektronickou hudbu, místy doprovázenou field recordingovými nahrávkami a jemnými vokálními experimenty. Nakonec budu v představení hrát živě, což mě moc těší. Moje hudební interpretace tak může být pokaždé trochu jiná a to mě u divadla nesmírně baví,“ láká elektropopová zpěvačka a performerka, kterou diváci mohou znát z uskupení Viah nebo nedávného tanečního projektu Propojme se včera z dílny Tantehorse.
Akrobatky ke spolupráci oslovily přední osobnosti pohybového divadla. V inscenaci tak můžete zahlédnout dramaturgický rukopis tanečnice Markéty Vacovské, ve vzdušných choreografiích se promítne umělecký styl artistky Elišky Brtnické, divadelní supervize se ujal Roman Černík a v týmu nechybí ani světelná designérka Katarína Morávek Ďuricová.
Novocirkusová company TUTOcirk vznikla v říjnu 2022 v rámci spolku Žongléros Ansámbl. TUTOcirk tvoří inscenace na hranici nového cirkusu a pohybového divadla pro dětské i dospělé publikum. Svébytným vizuálním jazykem zpracovává aktuální společenská téma a v jejich kontextu pokládá sobě i divákovi otázky bez nucené snahy získat jasně definované odpovědi.
Zdroj: KD Mlejn
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr