Taneční aktuality oznamují změnu na pozici šéfredaktora
zprávy
I po oznámení své rezignace zůstává Lucie Hayashi nadále v úzkém redakčním kruhu Tanečních aktualit, kde bude mít na starosti redigování textů a odborný dohled. „Myslím, že každá vedoucí funkce by měla mít jen několikaletý mandát. V kulturní neziskové organizaci, která musí každoročně obhajovat své právo na existenci, je zodpovědnost ležící na bedrech jedné osoby velkou tíhou, která samozřejmě zasahuje i do osobního života. Přes velkou dávku oddanosti i nadšení už nemůžu projektu, který jsem před deseti lety spoluzakládala, věnovat sto procent své energie, kterou si zaslouží. Věřím, že spolu s rychlým rozvojem internetových médií, na něž je nutné reagovat, přišel čas změnit kapitána i našeho portálu a předat kormidlo do rukou mladší generace,” dodává Lucie Hayashi.
Josef Bartoš absolvoval Konzervatoř Duncan Centre, kde v současné době vyučuje odborné teoretické předměty, a taneční vědu na HAMU, kde nyní pokračuje v doktorském studiu. V rámci svých studií se účastnil několika zahraničních stáží a jako tanečník spolupracoval s českými i zahraničními choreografy, např. Lenkou Vagnerovou, Lenkou Bartůňkovou, Karlem Vaňkem a dalšími. V redakci Tanečních aktualit působí od roku 2012, od roku 2015 jako interní člen. Ke své nové roli říká: „Funkce šéfredaktora je pro mě velký závazek. Přál bych si, aby i za mého působení Taneční aktuality nadále rozvíjely svůj velký potenciál. Mou vizí je přesunout pozornost od jednotlivých recenzí, reportáží, rozhovorů a dalších textů k obsáhlejším přehledům se širším záběrem, věnujícím se celkovému kontextu a aktuálnímu dění.“
Zástupkyní šéfredaktora byla určena Petra Dotlačilová, která působí v redakci od roku 2010. Vystudovala italianistiku na Filozofické fakultě UK a taneční vědu na HAMU, kde získala doktorát. V únoru 2015 započala doktorské studium i na univerzitě ve Stockholmu, kde spolupracuje na projektu Performing Premodernity, kombinující akademický a umělecký výzkum opery a divadla pozdního 18. století. Je koordinátorkou Speciálu Tanečních aktualit, který vyjde poprvé na začátku sezony 2018/2019: „Po deseti letech vydávání Ročenky jsme se rozhodli tento projekt ukončit a nahradit novým konceptem. Tištěný Speciál vyjde opět na začátku nové sezony, ale na rozdíl od Ročenky bude obsahovat originální autorské texty (ne přetištěné z webu), vytvořené speciálně pro toto vydání. V roce 2018 si český tanec připomíná mnoho výročí, která budou námětem tohoto pilotního čísla. Kristina Soukupová a Jana Bitterová se ohlédnou za třiceti lety festivalu Tanec Praha; Daniela Machová zase analyzuje tvorbu Miřenky Čechové v souvislosti s desetiletým výročím Spitfire company. Životní jubilea slaví dvě významné osobnosti českého baletu Petr Zuska a Jan Kodet – o jejich vlivu a tvorbě píše Lucie Hayashi s Lucií Dercsényiovou. Současnější témata doplní ta historická, Natálie Nečasová se ohlédne do roku 1918 a Monika Čižmáriková připomene významnou českou modernistku Milču Mayerovou. Čtenáři se mohou těšit i na zajímavé zhodnocení uplynulé sezony v baletu, současném tanci, pantomimě a novém cirkuse z pera odborníků na dané žánry.“
S novou sezonou bude spuštěn i zcela nový a uživatelsky přístupnější web. V současné době probíhají finální úpravy. „Nový portál bude mít zejména odlehčenou strukturu oproti současné podobě, například sekce workshopů, konkurzů, festivalů a dalších budou přesunuty na náš sesterský web Databáze tance. Naopak sekce Taneční kalendář bude obohacena o funkci snadného vyhledávání a filtrování. Proměna grafiky s sebou přinese i nové logo časopisu, čtenáři se už teď mohou těšit na jeho brzké odhalení,“ slibuje nový šéfredaktor Tanečních aktualit Josef Bartoš.
Zdroj: Taneční aktuality
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr