V těchto dnech slaví prof. Ivanka Kubicová životní jubileum. Její přínos a význam pro naši taneční scénu je nedocenitelný. Nikdy na sebe nepoutala příliš pozornosti, vždy vše podřídila vytyčeným cílům.
Libuše Ovsová

V roce 1982 absolvovala Taneční oddělení Státní konzervatoře v Praze. Tentýž rok nastoupila do baletního souboru Státního divadla v Brně, kde záhy získala smlouvu sólistky a vytvořila zde řadu hlavních rolí jak v klasickém tak i v současném repertoáru (Labutí jezero, Giselle, Coppélie, Marná opatrnost, Zkrocení zlé ženy, Paní mezi stíny, aj.). Její role se vyznačovaly precizní taneční technikou a citlivým emocionálním prožitkem. Měla možnost pracovat s Lubošem Ogounem, což výrazně ovlivnilo její profesní směřování.
Následovalo angažmá v souboru Pražský komorní balet, kde pod vedením Pavla Šmoka ztvárnila stěžejní party původního repertoáru (Kreutzerova sonáta, Americký kvartet, Hirošima, Z mého života, Večerní písně) a zároveň byla první interpretkou choreografií Trio g-moll, Holoubek a obnovené Rossiniády. Zde také začala její první pedagogická činnost v rámci vedení tréninků PKB.
Od počátku své kariéry se intenzivně zajímala o moderní tanec, což vedlo ke studiu pedagogiky na Taneční katedře s tímto zaměřením. Zde navázala na předchozí zkušenosti s prof. Ivankou Kubicovou, která pro ni vytvořila choreografii na Celostátní baletní soutěž (Košice 1981, 3.cena).
Po ukončení studia pod vedením prof. Kubicové začala na Taneční katedře HAMU vyučovat, nejdříve jako externí pedagog, poté jako odborný asistent, kde působí až do současnosti (moderní tanec, repertoár se zaměřením na Pražský komorní balet).
Svoji interpretační kariéru dokončila v souboru Laterny Magiky, kde ztvárnila sólové party v choreografiích J.P.Aviotta (Odysseus, Casanova, Hádanky).
Od roku 2000 se věnuje pouze pedagogické činnosti. Nejdříve na Tanečním centru Praha (výuka klasického tance a repertoáru), poté na Konzervatoři hl.města Prahy (moderní tanec, repertoár), zároveň pracuje jako repetitor souboru Bohemia balet a podílí se na světelné spolupráci představení.
Během své kariéry spolupracovala také na různých nezávislých projektech jako interpret i pedagog a vyučovala na letních tanečních školách a kurzech. Zároveň absolvovala mnoho kurzů, kde rozšiřovala svoje profesní zkušenosti, např. Rotterdamse Dansacademie, London Contemporary Dance School, L´été de l´Est či Palucca Schule Dresden.
Ve své současné pedagogické praxi spojuje zkušenosti interpreta klasického baletního repertoáru se znalostmi z tance moderního a současného.
Texty autora
NEJČTENĚJŠÍ
-
Výsměch taneční teorii
úhel pohledu -
Naharinova provokativní Hora zvedla Ostravu ze židlí
recenze -
Umění za 400 na hodinu
úhel pohledu -
Doufám, že hodnotu diplomu z HAMU si uvědomím, až se nebudu moct hýbat, říká Říhová
podcasty -
Končící předsedkyně ATU ČR Linda Svidró: „Pokud každý bude na ministerské dveře ťukat zvlášť, nikam to nepovede“
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Petra Dotlačilová
Přiznávám, že tohle mě zvedlo ze židle... když vidím snahu kolegů z Tanečních aktualit, jak pracně shánějí dopisovatele…Taneční pragocentrismus
Lucie Burešová
To, co se do tohoto sloupku nevešlo, rozebírám podrobně za autorku citovaného článku zde:…Výsměch taneční teorii
Nataša Novotná
Paní či slečno Vildungová,... po dlouhé době!
Můj právník vám vzkazuje, že paragraf na pomluvu, aj., stále…
S Natašou Novotnou o Rain Dogs, gaga a práci nejen v Ostravě: „Kvalita tanečníků je na prvním místě.“
Nataša Novotná
Dobrý den pane Slavický,hluboce si vás vážím, již dlouhodobě. Mnohé jsem o vás slyšela, z úst vašich skvělých…
S Natašou Novotnou o Rain Dogs, gaga a práci nejen v Ostravě: „Kvalita tanečníků je na prvním místě.“
Jaroslav Slavický
Milá Natašo!Se zájmem jsem si přečetl Váš rozhovor připravený Ivanou Kloubkovou a uveřejněný na TA v únoru. Četl jsem…
S Natašou Novotnou o Rain Dogs, gaga a práci nejen v Ostravě: „Kvalita tanečníků je na prvním místě.“
Petra Dotlačilová
Chtěla bych k tomuto doplnit, že sama moc nevím, k čemu odkazuje ono (Dotlačilová 2022). Možná k Zoom schůzce, která…Výsměch taneční teorii
Bára Truksová
Tento sloupek mi připadá vůči médiím nesmírně nespravedlivý, protože zcela ignoruje realitu rybníčku tanečního i…Taneční pragocentrismus