V těchto dnech slaví prof. Ivanka Kubicová životní jubileum. Její přínos a význam pro naši taneční scénu je nedocenitelný. Nikdy na sebe nepoutala příliš pozornosti, vždy vše podřídila vytyčeným cílům.
Libuše Ovsová
V roce 1982 absolvovala Taneční oddělení Státní konzervatoře v Praze. Tentýž rok nastoupila do baletního souboru Státního divadla v Brně, kde záhy získala smlouvu sólistky a vytvořila zde řadu hlavních rolí jak v klasickém tak i v současném repertoáru (Labutí jezero, Giselle, Coppélie, Marná opatrnost, Zkrocení zlé ženy, Paní mezi stíny, aj.). Její role se vyznačovaly precizní taneční technikou a citlivým emocionálním prožitkem. Měla možnost pracovat s Lubošem Ogounem, což výrazně ovlivnilo její profesní směřování.
Následovalo angažmá v souboru Pražský komorní balet, kde pod vedením Pavla Šmoka ztvárnila stěžejní party původního repertoáru (Kreutzerova sonáta, Americký kvartet, Hirošima, Z mého života, Večerní písně) a zároveň byla první interpretkou choreografií Trio g-moll, Holoubek a obnovené Rossiniády. Zde také začala její první pedagogická činnost v rámci vedení tréninků PKB.
Od počátku své kariéry se intenzivně zajímala o moderní tanec, což vedlo ke studiu pedagogiky na Taneční katedře s tímto zaměřením. Zde navázala na předchozí zkušenosti s prof. Ivankou Kubicovou, která pro ni vytvořila choreografii na Celostátní baletní soutěž (Košice 1981, 3.cena).
Po ukončení studia pod vedením prof. Kubicové začala na Taneční katedře HAMU vyučovat, nejdříve jako externí pedagog, poté jako odborný asistent, kde působí až do současnosti (moderní tanec, repertoár se zaměřením na Pražský komorní balet).
Svoji interpretační kariéru dokončila v souboru Laterny Magiky, kde ztvárnila sólové party v choreografiích J.P.Aviotta (Odysseus, Casanova, Hádanky).
Od roku 2000 se věnuje pouze pedagogické činnosti. Nejdříve na Tanečním centru Praha (výuka klasického tance a repertoáru), poté na Konzervatoři hl.města Prahy (moderní tanec, repertoár), zároveň pracuje jako repetitor souboru Bohemia balet a podílí se na světelné spolupráci představení.
Během své kariéry spolupracovala také na různých nezávislých projektech jako interpret i pedagog a vyučovala na letních tanečních školách a kurzech. Zároveň absolvovala mnoho kurzů, kde rozšiřovala svoje profesní zkušenosti, např. Rotterdamse Dansacademie, London Contemporary Dance School, L´été de l´Est či Palucca Schule Dresden.
Ve své současné pedagogické praxi spojuje zkušenosti interpreta klasického baletního repertoáru se znalostmi z tance moderního a současného.
Texty autora
NEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?