Operní pěvkyně Ema Destinnová jako inspirace pro současné tvůrce. V koprodukci ProART Company a Tanzkompanie Golde G. vzniká multižánrová scénická báseň o Emě Destinnové. Premiéra proběhne 28. ledna 2019 v brněnské Vile Tugendhat.
Sama Destinnová se vedle své operní dráhy realizovala jako autorka básní, románů, písní, překladů a jednoho dramatu. Autor projektu Martin Dvořák proto vyzval spisovatelku Alenu Mornštajnovou, skladatele Antonína Fajta, Omara Rojas Ruize, Jana Hanáka alias Sonority, Kryštofa Okrouhlého a choreografku Golde Grunske, aby společně s ním z pocitu o Emě Destinnové vytvořili vlastní dílo. Mozaika z těchto děl pak tvoří kostru večera, jímž jako leitmotiv prostupují Destinnové písně z cyklu Zahrada srdce a vybrané písně Antonína Dvořáka. Podoby a pocity pěvkyně ztělesňuje pětice interpretek – tanečnice, herečka a zpěvačka - doplněná o mužského protihráče a jevištního partnera Enrica Carusa.
Představení se hraje v českém i německém jazyce současně, vedle písní z pera Emy Destinnové a Antonína Dvořáka tu stojí současné kompozice elektronické hudby, které vycházejí z nahrávek a hlasu Emy Destinnové. Každá z pěti interpretek pak ztělesňuje odlišné podoby a vlastní představy o Emě Destinnové. Žánrově se večer rozprostírá mezi hudebním a tanečním divadlem a činohrou.
Kateřina Beranová je rodačka z Brna, ale její kariéra čítá především koncertní zastávky ve Vídni, Londýně, Paříži, New Yorku, Lipsku. Irene Bauer je emeritní členkou Wiener Staatsballett. Herečka Kateřina Jebavá je brněnskému publiku známá z inscenací Husy na Provázku a HaDivadla. Dvojice německých tanečnic Grunske – Parejos jsou představitelky braniborské nezávislé taneční scény s mezinárodní působností.
Ema Destinnová (1878 – 1930) - světově významná česká operní pěvkyně, skladatelka, spisovatelka. Národní hrdinka, vlastenka. Svou mezinárodní kariéru započala v Berlíně (Hofoper) a rozvinula v New Yorku (Met), Londýně (Covent Garden), Paříži (Theatre du Chatelet) a konečně i v Praze (Národní divadlo).
Zdroj: ProART
Ema Destinnová - Bouře a klid
Multižánrové
Fotogalerie
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 34 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 36 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 37 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 38 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 52 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 54 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?