Coby umírající labuť patrně jako první rozvlnila své dlouhé paže a záda tak, až se staly samostatnou jevištní entitou. Jako Kitri uměla rozžhavit jeviště do běla. Jako Raymonda a Aurora udivovala pevnou taneční technikou, která v její generaci neměla obdoby. Jako Odetta a Odilie sklízela obdiv dlouho po padesátce (a rozbíjela stále pevněji budovaný stereotyp o nutnosti dvaatřiceti fouettés v codě černého pas de deux, které točila výjimečně a raději je nahrazovala rondou piqué piruet). Jako Carmen sváděla a přiváděla sovětskou moc k šílenství. Jako Maja Plisecká se dostala na obálky předních časopisů a módních magazínů včetně Vogue…
Maja Plisecká, primabalerína, která překročila hranice možného
Dnes je tomu sto let, co se narodila jedna z nejslavnějších balerín uplynulého století. Maja Plisecká se stala baletním referenčním bodem generací, i přes počáteční nechuť sovětské moci si podmanila publikum jak východního, tak západního bloku. Desetiletí byla neotřesitelnou hvězdou moskevského Velkého divadla a z jeviště sešla až dlouho po sedmdesátce. Její interpretace Umírající labutě se stala stejně ikonickou jako ta Anny Pavlovy a její aura ovlivnila svět baletu na dlouhé roky.