Zuzana Rafajová

MgA. Zuzana Rafajová, Ph.D.
Pochází z Valašského Meziříčí, vystudovala Masarykovo gymnázium ve Vsetíně, kde také třináct let navštěvovala taneční obor Základní umělecké školy. Po maturitě nastoupila na pražskou HAMU, v oboru taneční věda zde získala v roce 2019 doktorský titul (disertační práce Obnovování tradičních baletů - východiska, možnosti, postupy, obhajoba červen 2019).
Zabývá se především historií jevištního tance 19. století a odkazem romantického a postromantického repertoáru, dále se věnuje studiu tanečních notací téhož období, zejména pak systému Vladimira Stěpanova (poprvé publikován v L'Alphabet des Mouvements du Corps Humain, Paris 1892) a jeho použití v divadelní praxi.
Působí jako publicista na webech Taneční aktuality a Opera Plus, příležitostně rovněž v časopisech Hudební rozhledy a Živá hudba. Spolupracovala s baletem Národního divadla (odborná část programové brožury triptychu Timeless), či Českým rozhlasem, účastní se odborných konferencí (např. European Association for Dance History).
V rámci přípravy disertační práce absolvovala měsíční pobyt v Houghton Library Harvardovy univerzity v Bostonu, kde studovala materiály tzv. Sergeyev Collection obsahující hudební a choreografické notace baletů repertoáru carského Mariinského divadla z přelomu 19. a 20. století.

 


Texty autora

Coppélia z Londýna

Vánoce a advent patří na baletních jevištích již tradičně pohádkovým příběhům. V londýnské Covent Garden se letos střídá Spící krasavice...

Století Margot Fonteyn

V baletní historii 20. století je několik jmen, která přesáhla hranice oboru a stala se známými i v běžném společenském kontextu. Jedna z nich, Margot Fonteyn, prima ballerina assoluta, patrně nejslavnější britská tanečnice vůbec, by v letošním roce oslavila své sté narozeniny.

DIÁŘ PŘEDSTAVENÍ

duben 2020

Po Út St Čt So Ne
30
31
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
DEJTE NÁM TIP NA PŘEDSTAVENÍ

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE