Roku 1967 byl jmenován sólistou a stal se z něj výrazný interpret především dramatických a charakterních postav. Připomenu jen role, ve kterých se jeho výkon stal naprosto jedinečným a nezapomenutelným. Jedná se o Rudovouse ve třech inscenacích Labutího jezera naší první scény. Jeho Tybalta z Romea a Julie jsem zažil osobně, když jsem s ním měl v roli Merkucia, životu nebezpečný souboj.
V plejádě mnoha dalších skvělých a originálních interpretací jmenuji titulní roli ve Spartakovi, Tarasi Bulbovi, nebo Nuraliho v Bachčisarajské fontáně. Pavel Ždichynec byl také skvělým interpretem komediální role Matky Simony v Marné opatrnosti. Nemohu zapomenout na jedinečné ocenění jeho výkonu v roli Čerta ve Stvoření světa z úst autora a francouzského výtvarníka Jeana Effela, který navštívil pražskou premiéru a řekl: „Konečně až v Praze jsem se osobně setkal s čertem podle vlastních představ.“
Od roku 1986 působil ve funkci pedagoga na Taneční konzervatoři hl. m. Prahy a v roce 1990 byl jmenován vedoucím baletního souboru Laterny Magiky. V roce 2016 získal Cenu Thálie za celoživotní taneční mistrovství.
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?