Pavel Ždichynec se narodil v Praze 5. září 1941 tanečnici, pedagožce a dlouholeté repetitorce Národního divadla Praha prof. Věře Ždichyncové.
Daniel Wiesner
doc. MgA. Daniel Wiesner vystudoval choreografii na AMU. Působil jako choreograf a sólista baletu ND Praha (1967–1990), též jako choreograf ve Státním divadle v Brně. Natočil přes sedmdesát choreografických spoluprací s Čs. televizí a filmem. Libretista a scenárista většiny svých představení. Působil jako režisér opery, činohry i muzikálu. Vyučuje choreografii na HAMU.
Texty autora
Jan Hartmann: „Mladým choreografům bych poradil, aby si dávali pozor na cestu, ale šli do toho po hlavě“
S Janem Hartmannem se známe dlouhá léta. Současná doba nám nedovolila setkat se osobně, a tak jsme se při příležitosti jeho kulatin spolu ohlédli za uplynulým časem a zážitky písemně, skrze počítače.
Michal Šebor: „Role Matky Simony je jedna z mých nezapomenutelných srdečních záležitostí.“
S Michalem Šeborem se znám dlouhá léta. Zejména ze společného angažmá v Baletu Národního divadla. V současné pandemické době existuje jediný možný způsob, jak vést rozhovor – jedině přes počítač.
Vzpomínka na Helenu Jandovou, dlouholetou sólistku Baletu Národního divadla v Praze
Je velmi náročné napsat článek věnovaný výročí narození tanečnice, která již osm let bohužel není mezi námi. Navíc vzpomínám, jak Helena Jandová, tato okouzlující, talentovaná tanečnice, byla mezi mými prvními choreografickými interprety.
Ján Nemec: „Mým cílem vždy bylo vychovávat děti k lásce k baletu.“
Bývalý sólista Baletu Národního divadla v Praze a zakladatel známé baletní školy Ján Nemec se dožívá významného životního výročí.
Vlasta Vindušková – Nepostradatelná duše libereckého baletu
Kdykoli jsem během své choreografické kariéry navštívil liberecké divadlo, byl jsem si jist, že se potkám s úžasnou, obětavou dámou Vlastou Vinduškovou, která byla připravena mi optimálně vyjít vstříc...
Luboš Hajn: „Za dobu své taneční kariéry jsem žádnou roli neodmítl.“
Byl jsem dlouholetým kolegou Luboše a Mirka Hajnových v Baletu Národního divadla. U příležitosti jejich kulatin jsem s Lubošem zavzpomínal na dobu minulou.
Libor Bernklau: „Tanec mne od malička učaroval.“
Sešel jsem se svým dlouholetým kolegou z ostravského divadla, abychom při příležitosti jeho kulatin společně zavzpomínali na uplynulá léta.
Vzpomínka na Ladislava Tajovského, sólistu Baletu Národního divadla
Právě dnes, v úterý 21. ledna, uplynulo třicet let ode dne, kdy nás navždy opustil výrazný baletní sólista, skvělý člověk a můj blízký kamarád Ladislav Tajovský.
Rozhovor s Michaelou Vítkovou: „Největším mezníkem v mé kariéře byla role Julie.“
S Michaelou Vítkovou se znám dlouhá léta ze společného angažmá v Baletu Národního divadla. Bývá zvykem, že se scházím s oslavenci v kavárně na Nové scéně.
Rozhovor s divadelním výtvarníkem Josefem Jelínkem: „Divadlo nesmí být založeno na exhibicionismu, preferování svého ega a samolibosti.”
Sešel jsem se se svým skvělým kamarádem Josefem Jelínkem při příležitosti jeho životního jubilea. Jak sám upřesnil, je autorem kostýmních návrhů k téměř 950 inscenacím.
Rozhovor s Ludvíkem Vidlákem: „Měl jsem štěstí na kolegiální atmosféru“
S jubilantem jsem měl sraz v kavárně na Nové scéně Národního divadla. Bylo to setkání po mnoha letech, tak bylo skutečně o čem mluvit.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřela Irina Andreeva
zprávy -
Soňa Ferienčíková o politizaci nezávislého umění: „Kdybych přestala tvořit, znamenalo by to ustoupit zlu.“
rozhovory -
Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
zprávy -
Taneční konzervatoř hlavního města Prahy má nové pedagogy
zprávy -
Jižní Svéráz – Nový divadelní site-specific festival rozkrývá tajemné příběhy opuštěných míst
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jan Klen
Ano, změna je dobrá, když se ví proč, co se očekává a co je možné a co je nadále jen ve vizích přacích. Asi je dobré to…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
Josef Bartoš
Vážený pane Nagele, děkujeme za upřesnění, v textu jsme upravili.J. Bartoš
Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
Tomáš Nagel
V Ústí nad Labem nebyl nikdy Činoherní klub. Vždy jen Činoherní studio !Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
Barbora
Dobrý den, podle archivu ND tančila paní Morávková v divadle Absolventský koncert Hudební a taneční školy v roce…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
Natálie
Dobrý den, rodné jméno je dle knihy Cesty k tanečnímu a baletnímu mistrovství Pamela Méhešová (rok ukončení studia1989).Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
petram
Pamela Morávková je jméno rodné, nebo vyvdané ? V archivu ND žádná Pamela Morávková není...Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
mar
Až meditativní zážitek s minimalistickým výtvarným pojetím hry světla a stínu. Úžasné akrobatické výkony - první…Thin Skin – Křehkost kovových prutů