Čechová se v podcastu dotkla také samotné podstaty klasického repertoáru, v němž je genderová nerovnost zakódovaná. „Otázkou je, zda není už dávno překonaný, zda potřebujeme příběhy o ženských obětech, které zachraňují silní hrdinové,“ přemýšlí. Mluvila také o vlastní zkušenosti s tím, jak se prosazovala coby režisérka v této dominantně mužské profesi, a o skloubení práce na nezávislé scéně s rodičovstvím. Celý rozhovor si poslechněte v podcastových aplikacích.
Zásadní problém baletu totiž je, že zatvrzele odmítá jít s dobou a požaduje po mužích takový způsob tance a oblékání, který je jim absolutně cizí a kterému se 99% mužské populace nechce věnovat ani někde samo a potají, natož aby se jím byli ochotni veřejně prezentovat.
Dokud se tento očividný problém nevyřeší, tak víc mužů nebude. Spíš naopak, můžeme očekávat, že roli baletu ve výchově profesionálních tanečníků postupně zcela převezme contemporary, což bude pro balet nejspíš konec.