Končící první sólistka mluvila o dělbě péče s partnerem, podpoře rodiny i tehdejšího šéfa baletu Národního divadla Petra Zusky. Zmínila ale také, že za dnešní situace by se jí již hladký návrat pravděpodobně nepodařil. „Teď se jede na 250 procent a domluva tam není. Pokud žena nastoupí po mateřské, musí být v divadle od rána do večera, proto se jich vrací málo. Nedovedu si představit, jak bych to zvládla,“ přiznává. Celý rozhovor si poslechněte v podcastových aplikacích.
Bigonzettiho Šeherezáda nevypráví pohádky. Balet vypovídá o stále aktuálním tématu násilí na ženách
Národní divadlo v Praze zvolilo pro svou druhou baletní premiéru sezony Šeherezádu Nikolaje Rimského-Korsakova. Titulu, proslaveného před více než sto lety Ďagilevovým souborem Les Ballets Russes, se nyní chopil italský tvůrčí tým pod vedením choreografa Maura Bigonzettiho.