Speciální vydání 2020
Tématem třetího ročníku Speciálního vydání Tanečních aktualit je „Tanec a publikum“.
Speciální vydání dvojjazyčné a obsahuje původní články autorů na dané téma v širším kontextu aktuální české taneční scény. Téma tanec a publikum je nahlíženo z různých perspektiv. Úvodní texty bilancující uplynulou sezonu se nad úlohou diváků pozastavují v kontextu aktuální situace z pohledu čtyř žánrů – baletu, současného tance, nonverbálního divadla i nového cirkusu. Autoři dále přiblíží například různé formy práce s publikem českých pohybových festivalů i baletů vícesouborových divadel, angažovanost diváků i umělců a pozastaví se také nad samotným diváckým prožitkem tance. Nechybí ani exkurz do možností digitálního přenosu a interakce mezi diváky a performery v jeho rámci.
„Když vznikala koncepce letošního Speciálu, po koroně nebylo ještě ani vidu ani slechu. Ale celá pandemie a s tím spojené zavření divadel myslím každého přivedlo k myšlenkám o tom, co pro něj vlastně znamená být divákem v divadle, naživo, co je přenosné obrazovkou a co není. Takže svým způsobem toto téma získalo ještě na větší aktuálnosti,“ přiznává editorka Speciálního vydání Petra Dotlačilová.
Obsah publikace:
SHRNUTÍ SEZONY 2019/2020Baletní půlsezona sázela na přímočarý humor (Roman Vašek)
Odhalené trendy v současném tanci: Představy kontra realita (Zuzana Smugalová)
Dobré zprávy ze světa pantomimy a nonverbálního divadla (Roman Horák)
Sezona netušených možností i solidarity v novém cirkuse (Hana Strejčková)
TANEC A PUBLIKUM
Práce s publikem českých tanečních festivalů (Lucie Hayashi)
Jak divadla pečují o své diváky (Monika Štúrová)
Současný tanec pro dětského diváka (Lucie Štádlerová)
Angažovanost českého současného tance (Daniela Machová)
Co prožíváme, když se díváme na tanec? (Josef Bartoš)
Tanečníci: Sledující a sledovaní (Petra Dotlačilová)
Networked performance jako nová situace pro práci s publikem (Jana Bitterová)
„Speciál“ je určen všem, kteří se zajímají o tanec a divadlo a chtějí si o tom přečíst i něco víc než „jen“ recenze či rozhovory, zajímá je širší kontext jednotlivých děl, osobností a organizací a možná i určitý teoretický přesah.
Projekt podpořili MKČR a SFK.
Cena Speciálního vydání 2020: 129,- Kč (+ poštovné: 69,- Kč po ČR, zahraničí 4 eura).
Publikaci můžete koupit ve vybraných prodejnách, nebo prostřednictvím objednávkového formuláře níže.
Seznam distribučních míst Speciálního vydání TA:
Praha: Divadlo Archa, Na Poříčí 1047/26, Praha 1
Grishko, Mikulandská 4/122, Praha 1
Knihkupectví Karolinum, Celetná 18, Praha 1
Knihkupectví Academia, Václavské nám. 34, Praha 1
Knihkupectví a antikvariát Aurora, Spálená 110/53, Praha 1
Knihkupectví Ostrov, Ostrovní 132/17, Praha 1
Baletní Akademie Adély Pollertové, Na Poříčí 25, Praha 1
Studio Contemporary, Náměstí Míru 9, Praha 2
Divadlo Ponec, Husitská 899/24a, Praha 3
Sansha Praha, Čajkovského 5, Praha 3
Duncan Centre, Branická 41, Praha 4
Brno: Grishko, Staňkova 15, Brno
Dance Shop Brno, Orlí 542/27, Brno
Knihkupectví Academia, náměstí Svobody 79/13, Brno
Ostrava: Cooltour Ostrava, Výstaviště Černá louka, Pavilon C1, Ostrava
Národní divadlo Moravskoslezské - provozní budova, Smetanovo náměstí 8B, Ostrava
Olomouc: Divadlo na Cucky, Dolní náměstí 42, Olomouc
Trutnov: UFFO, Náměstí republiky 999, 541 01, Trutnov
Plzeň: Moving Station, Koperníkova 574/56, Plzeň
České Budějovice: Jihočeské divadlo, Dr. Stejskala 424/17, České Budějovice
Tisková zpráva o Speciálním vydání 2020 ZDE.
Objednávka Speciálního vydání
NEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Karel Janečka, emeritní sólista Baletu ND Brno
zprávy -
Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
zprávy -
Forman – Divadlo na Kampě mluví, tančí a zpívá
recenze -
Zemřela Marcela Martiníková, hvězda Baletu Praha a múza Pavla Šmoka
zprávy -
Anne Teresa de Keersmaeker čelí obvinění z psychologického teroru svého souboru
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Věra
Úžasný člověkMichal Šebor: „Role Matky Simony je jedna z mých nezapomenutelných srdečních záležitostí.“
Veronika Rehbergerová
Dobrý den, dovolila bych si upozornit na chybu, která se nachází hned v úvodní tučně psané části kritiky. Paní…Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance
Jana Bohutínská
Stále přesně nechápu, z jakého důvodu se umělecká obec proti tomu, jak ministerstvo kultury celý status nakonec…Status umělce. Dobře mířená střela, která minula cíl
MIRCOU
BRAVO, BRAVO AND BRAVO AGAIN ...Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
Milan B
Další smutná kauza. Občané Brna mají to, co si zvolili!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
Andrea
Nechápu, jak může jídlo dostat přednost před kulturou a pohybovými aktivitami. Hanba vedení Brna!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
Josef Bartoš
Dobrý den, paní Rehbergerová,jak už jsem vám odepisoval na e-mail – za chybu se omlouváme a v textu (po konzultaci s…
Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance