Absolventské koncerty Taneční konzervatoře hlavního města Prahy

Absolventské koncerty Taneční konzervatoře hl. m. Prahy se uskutečnily 18. a 19. června 2007 ve Stavovském divadle ve spolupráci s Národním divadlem v Praze. V první části představení jsme viděli fragment z baletu A. Glazunova Raymonda: Pas de six, Suita Abderachmana, Čardáš a Grand pas hongrois. Choreografie podle Maria Petipy byla dílem J. Grigoroviče a J. Slavického. Provedení tohoto klenotu z odkazu klasického repertoáru bylo zdařilé, studenti konzervatoře tančili s obrovským zaujetím. Druhá část večera Taneční miniatury byla věnována současným choreografiím, které vznikly na základě spolupráce se zahraničními choreografy a s mladými domácími choreografy v rámci přípravy studentů na 2. Mezinárodní baletní soutěž Brno 2006. Z Tanečních miniatur jmenujme na příklad Akvarely (chor. Bérangere Andréo), Tango (chor. Zuzana Šimáková), Indigo Rose (chor. Jiří Kylián), Falkon (chor. Jan Kodet). Tanec Falkon byl ohodnocen 1. prémií na 2. Mezinárodní baletní soutěži Brno 2006 a jeho interpret Tomáš Červinka získal Cenu za nejosobitější výkon na této soutěži. Nejen však tento student, ale i ostatní tančící této části prokázali suverénní techniku a smysl pro výraz, zvlášť tehdy, když byl jejich tanec podpořen dobře zvolenou hudbou. Koncert vyvrcholil uvedením baletu Stmíváníčko, který vytvořil v roce 1988 na hudební koláž choreograf Libor Vaculík (bývalý žák školy). Od té doby bylo toto dílo provedeno na mnoha domácích i zahraničních scénách, aniž by ztratilo přitažlivost. Ačkoliv Stmíváníčko klade vysoké nároky jak po stránce technické, tak po stránce výrazové, studenti plně prokázali, že jsou disponovaní zvládat obtížné úkoly a svým tancem a radostí strhli diváky k dlouhotrvajícímu potlesku. Potlesk a dík patřil také pedagogům Taneční konzervatoře hl. m. Prahy, kteří své absolventy připravili do profesionálního života s velkou odpovědností a pečlivostí. Maturanti a absolventi 2007 – osmileté studium, zaměřené na klasický tanec: Čelišová Nela, Kerlešová Zdeňka, Labiodová Leila, Štrobová Barbora, Červinka Tomáš, Kaflař Jiří, Šinták Martin, Coufalová Barbora, Hvízdalová Zuzana, Nálevková Petra, Pohůnková Eva, Kocián Viktor, Kubeček Radim, Laštovka Petr. Maturanti a absolventi 2007 – osmileté studium, zaměřené na moderní tanec: Galusová Kateřina, Srncová Adéla, Kostíková jahana, Palátová Dana