Po čísle na laně následuje komický skeč, jenž vyústí v další „chybičku“: jedno z lan je staženo k zemi, takže je pro jakoukoli další akrobacii již zcela nepoužitelné. Morgane tedy vyleze na to, co zbylo a začne se předvádět, zatímco Stéphanie bezmocně stojí na zemi. Pomsta na sebe ale nenechá dlouho čekat, a ve chvíli, kdy je Morgane nahoře a visí jen za železnou konstrukci u stropu, i její lano letí k zemi. Další zděšené pohledy, další okamžik napětí. Nyní už se diváci začnou trochu bát, jak to všechno dopadne. Morgane začne hystericky křičet a Stéphanie běhá po jevišti (i mimo ně) a snaží se vyřešit tuto prekérní situaci. To se nakonec podaří díky zásahu technika, který hodí Morgane jištění, a ona se může přehoupnout k poslednímu lanu, jež je upevněno na kladce. S pomocí své partnerky se může spustit dolů a štěstím políbit zem.
Posledním výstupem ve vzduchu je značně riskantní akrobacie na dvou koncích onoho lana na kladce: dívky se navzájem vyvažují, přelézají se, používají se vzájemně jako živá sedačka. Doplňkem je neustávající dialog a smích. A pak, po dalším „neuváženém“ pohybu, se řítí k zemi i poslední červené lano. Jakýmsi epilogem tohoto představení je pomalý duet, během něhož jako by byly interpretky pohlcovány hromadou lan ležících na zemi a stávají se jejich součástí. Dílo Le Poids du vide potvrdilo, jak variabilní a divadelní umí nový cirkus být. Zdánlivě jednoduchý nápad dokázal naplnit téměř hodinové představení, aniž by diváci byť jen na chvíli ztratili pozornost. Nechyběly mu vývoj, napětí, humor, estetický obraz, vynikající fyzické výkony ani bezprostřední herectví, jímž si akrobatky publikum naprosto získaly. Psáno z představení v divadle Alfréd ve dvoře 5. října 2013. Le poids du vide
Externí umělecký konzultant: Maxime Pythoud
Režie: La Compagnie des Pieds Perchés
Světla: Vlado Veleta
Účinkují: La Compagnie des Pieds Perchés / Stéphanie N’Duhirahe, Morgane Widmer
VAŠE HODNOCENÍ
A jak byste představení hodnotili vy?
Hodnoceno 0x
Kata Zagorski
No jo, niekedy sa nepodarí. Ale zase niekedy je to komunikačne konzistentné, aj celkom adresné aj javisková istota tam…Nadčasově neuchopitelná excelence, anebo přehlédnutí diváka?