Tím, že diváci stojí po celé představení velmi blízko stropu, ze kterého se černé kameny snesly dolů, není v hledišti nikdo, koho by první kupička vysypaných kamenů nepřekvapila. Pohřební atmosféra se potvrzuje v okamžiku, kdy přichází obraz zavražděného a obkreslování jeho těla. Vlnovitý pohyb se rozbíhá do všech stran a přináší z ptačí perspektivy opravdu zajímavý zážitek. Během několika minut se pak v tanečním prostoru proměňují černobílé obrazy. Zvláště pak převlekem nejdříve jen obou mužů do černých kostýmů (včetně nasazené kukly na hlavě) dochází k podtrhnutí kontrastu černé a bílé, zároveň je zde prostor dát vyniknout téměř nahému ženskému tělu. Převléknutím posledního aktéra do stejného oděvu se celá hra zahaluje do černobíla, jež po chvíli končí tmou a podlaha se stává nebem plným hvězd. To je teprve ta pravá ptačí perspektiva.
Důležitou složkou je samozřejmě světelný design. Bez něj by hra světla, stínů a barev nebyla tak zábavná. Velmi originální počin, kterému dávám zelenou.
Psáno z představení 12. června 2014 v rámci Tance Praha, divadlo Ponec. Black Out
Choreografie: Philippe Saire ve spolupráci s tanečnicí Maëlle Desclaux a tanečníky Philippem Chossonem a Jonathanem Schatzem
Dramaturgie: Roberto Fratini Serafide
Světelný design: Philippe Saire
Zvukový design: Stéphane Vecchione
Konzultace scénografie: Sylvie Kleiber
Konzultace svícení: Laurent Junod
Kostýmy: Tania D’Ambrogio
Technika a světla: Yann Serez
Zvuk: Philippe Saire http://vimeo.com/33649661