Choreografie JAN od Nir Ben Gala vznikla jako reakce na historii plnou útlaku a násilí a byla věnována Janu Palachovi. Celé dílo bylo ve znamení minimalismu a geometrie, jak v tanci, tak v hudbě. Od začátku do konce se tři postavy pohybovaly repetitivními pohyby na monotónní hudbu blíže neurčeného smíšeného sboru. Dílo bylo rozděleno do tří částí, první část tanečníci předvedli již v neděli během prvního festivalového večera. Jejími hlavními rysy byla upjatost, tvář bez výrazu a minimální kontakt mezi tanečníky: spíš než spolu tančili vedle sebe a vykonávali mechanické pohyby, které měly snad znázorňovat svázanost systému. Ve druhé části došlo k jakémusi uvolnění, symbolizovanému rozepnutím několika knoflíčků na košili a vyhrnutím rukávů, v tanci začalo docházet ke kontaktu mezi interprety a větší volnosti pohybu. Ten plynul téměř bez ustání po celých čtyřicet minut představení, což byl vzhledem k úmornému vedru v sále obdivuhodný výkon. Ve třetí části si tanečníci opět zapnuli košile a vrátili se k původnímu pohybovému rejstříku a monotónnímu tempu. Celé představení mělo spíše pomalý rytmus a nedocházelo během něho k žádným výraznějším změnám, stejného charakteru byla i vokální hudba. Tváře tanečníků jistě nezračily žádné známky útlaku, nezračily vlastně vůbec nic, stejně jako velmi neutrální pohybový slovník s několika málo konkrétními gesty. Jakýkoliv politický podtext, násilí, láska a další motivy zmíněné v anotaci opět zůstaly divákům skryty. Po přestávce následovalo šestidílné představení jihokorejské choreografky Hae Kyung Lee s názvem Small Chat: Vol. 2 Welcoming the Moon, uvedené v Praze v obnovené premiéře. Šest tanečníků postupně zosobnilo, v různých formacích, choreografčinu představu o komunikaci. První obraz nesl název Welcoming the Moon a jednalo se o sólo jedné tanečnice s jakýmsi bubínkem na provázku, který byl v tanci jejím partnerem. Následovala korejská verze Romea a Julie, obě postavy byly znázorněny muži ve stylizovaném tradičním oblečení a s nabílenými obličeji. V části s názvem Spider vystoupil jeden muž a dvě dívky, přičemž on držel předmět připomínající květinu z peří, z níž vybíhaly dvě dlouhé gumičky a na jejich koncích byly napojeny dvě tanečnice. Pod názvem Chat se skrývala roztomilá etuda tří dívek, které nesměle vstoupily na scénu a během celého výstupu se nemohly přestat hihňat. Následovalo již působivé mužské trio Hide & Seek snoubící v sobě tradiční bojové umění i break dance a na závěr vystoupily tři usměvavé tanečnice v bílých kostýmech a jejich ladný tanec Hunting the Moonshine. Celkově působilo dílo velice propracovaně, což se projevilo jak v pestrých kostýmech, tak ve výběru hudby. Přestože jednotlivé obrazy nebyly propojeny jedním společným tématem, všechny prvky díla poukazovaly na prolínání západní a východní kultury, tedy jejich vzájemnou komunikaci. V hudbě spíše převládala korejská tradiční hudba a pohybově měl naopak hlavní slovo současný tanec. Ten ovšem obsahoval zajímavé prvky převzaté z tradičního tance i z bojového umění, například hluboké pokrčení kolen, výraz a čisté linie pohybu. Jejich provedení bylo velice precizní a celé představení bylo velmi příjemnou podívanou. 30.7.2013 NoD/Roxy
ON_LINE
Choreografie: Anet Fröhlicher
Hudba: Abdullah Benabdallah
Tanec: Cie El Contrabando: Bella La Paloma, Anja Preuss, Anna Natt, Raphaela Stern 1.8.2013 NoD/Roxy
JAN
Choreografie: Nir Ben Gal
Tanec: Martin Dvořák, Irene Bauer, Alena Pajasová SMALL CHAT: Vol. 2 - Welcoming the Moon
Choreografie: Hae Kyung Lee
Hudba: Myung Whun Choi
Tanec: Ho Keun Kim, Bo Yeon Kim, Ye Seui Hwang, A Yung Choi, Kwan Zi Kim, Won Kuk Shin
VAŠE HODNOCENÍ
A jak byste představení hodnotili vy?
Hodnoceno 0x
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr