
K vytvoření nového díla byla přizvána jihokorejská choreografka Ji-Eun Lee, absolventka oboru choreografie na pražské Akademii múzických umění, která již několik let úspěšně působí na mezinárodní taneční scéně. Svou tvorbu prezentovala v Soulu, Tokiu, USA i v mnoha evropských zemích. Mezi její poslední úspěchy patří letošní vítězství na Mezinárodní výtvarné výstavě Expo v Benátkách. V Praze zaujala taneční publikum již svými studentskými projekty jako Object and Particle (2007), skvělým absolventským představením Angels and Demons (2008) a choreografií Blame me (2009). Všechna tato díla vytvořila ve spolupráci s českými tanečnicemi, se kterými spoluzaložila nezávislou taneční skupinu ME-SA, fungující dodnes. Její choreografie se vyznačovaly hloubkou a propracovaností jak po choreografické, tak po dramaturgické stránce.
V současné době Ji-Eun Lee studuje doktorát v Anglii na Univerzitě v Surrey a vytváří choreografie pro různé soubory po celém světě. Přijala také nabídku Pražského komorního baletu, a tak máme opět možnost u nás vidět její práci. V první části večera byla reprízována choreografie Hany Polanské Turečkové Mono no aware (Na hranici krásy), která měla premiéru v roce 2011 (recenze představení zde: http://www.tanecniaktuality.cz/prazsky-komorni-balet-a-hoste/). Toto dílo o pomíjivosti krásy je inspirované japonskou filozofií a tanečním stylem butó. Od premiéry však choreografie poněkud ztratila na síle, což může být dáno i novým obsazením (oproti původní verzi zde tančili tři noví interpreti). Tanečníci tentokrát nebyli příliš sehraní a tato rozkolísanost v provedení trochu ubrala dílu jeho hloubku. Po přestávce následovala premiéra choreografie Ji-Eun Lee The Condition of Disappearance (Podmínka zániku). Je to příběh o muži, jenž není schopen rozpoznat svou identitu a je zmítán krutou realitou moderní doby. Moderní společnost je zde prezentována jako uniformní masa v jednotně střižených sakách, ve které není místo pro individualitu. Pokud někdo cítí, že potřebuje vyjít ze zaběhnutých kolejích, je tvrdě potrestán.
Choreografie, znázorňující zpočátku pouze tuto uniformní společnost, je


Koncept a choreografie: Ji-Eun Lee
Hudba a hudební aranžmá: Filip Míšek, Stephan Micus, Loga Ramin, Torkian, Kroke, John Potter, Savina Yannatou, Primavera en Salonico
Návrh scény: Ji-Eun Lee
Návrh kostýmů: LaFormela
Asistent choreografie: Nikol Šneiderová
Světelný design: Jakub Sloup
Tančí: Lenka Bílková, Jaroslava Janečková, Nikol Šneiderová, Tomáš Červinka, Šimon Kubáň, Alex Sadirov Mono no aware
Choreografie: Hana Polanská Turečková
Hudba: Georg Hriedrich Handel, Štěpán Polanský
Asistent choreografie: Lenka Kolářová
Kostýmy: Hana Turečková, Laformela
Světelný design: Markus Selg, Hana Turečková, Jakub Sloup
Umělecký poradce: Markus Selg
Tančí: Lenka Bílková, Jaroslava Janečková, Nikol Šneidrová, Tomáš Červinka, Šimon Kubáň, Jakub Sedláček
VAŠE HODNOCENÍ
A jak byste představení hodnotili vy?
Hodnoceno 0x
Josef Herman
Milé dámy,papír, net, podcast, blog a cokoli dalšího si vymyslíte, to jsou přece jen média sloužící komunikaci v té…
Přestat se zdržovat nesmysly aneb Co s kritikou v éře nových médií