Mistr, který neztrácí glanc

Mistr, který neztrácí glanc

Mistr, který neztrácí glanc

Každý čeká ve svém životě na ideální lásku. V průběhu života se stále proměňuje, ale přesto v ni doufáme. Věříme, že se jednoho dne přijde podívat do potemnělého sálu a usadí se na volné místo. Takto vyčkává Bolek Polívka ve své autorské inscenaci na svou Dámu na balkoně, která je s obrovským úspěchem uváděna již od roku 1999. Ve dvouhodinovém kusu nechybí ani dvojice Mistrových kumpánů (jak je po celou dobu Bolek Polívka nazývá), Jaromír Barin Tichý a Jiří Fretti Pfeifer, kteří diváky vítají jako bratry a sestry. Mistr je poté z jejich úst prezentován jako velice nebezpečné stvoření, často náladové a  nevyzpytatelné. Zároveň je i předmětem neskonalé adorace a divákům jsou nabízeny vysoce koncentrované a velmi opojné „Mistrovy slzy“, kterými se uzavírá první polovina představení.
  Přišla nakonec očekávaná dáma? Představení vévodila velká postel, hlavní Mistrovo útočiště. Po stranách jeviště pak byly umístěny dvě malé stěny se stolem a židlí symbolizující kuchyň a kůlnu. Zde se nacházelo nesčetné množství předmětů, které použila dvojice Fretti a Barin pro zvukové efekty v první půli inscenace. Když pak například Polívka rozhýbával své tělo po vyčerpávajícím spánku, jeden z jeho pobočníků lámal uschlou větev nebo otáčel kafemlýnkem. Zda nakonec dáma dorazila, nebylo vůbec podstatné. Polívka si v publiku nakonec vybral divačku Barborku, kterou si pozval k sobě na pódium. Jednalo se pochopitelně o smluvenou profesionální herečku, svým neutuchajícím smíchem a záchvatem kašle však donutila diváky uvěřit iluzi nečekaného. Spousta dam z hlediště proto odcházela  nakonec s úlevou, že volba nepadla právě na ně. Po patnácti letech existence  mnoho komediálních inscenací ztrácí své původní kouzlo, v četných případech přestávají být aktuální. Představení Pro dámu na balkoně však obsahuje nestárnoucí dávku komiky, která je rovnoměrně rozložena do celého večera. Častokrát bývá obohaceno ještě o nečekané situační zvraty. Tím se stalo při pátečním představení v Poličce zakopnutí Tichého, který je podle slov Mistra, „schopný udělat pro show úplně vše“. Psáno z reprízy 19. září 2014 v Poličce. Pro dámu na balkoně Režie: Boleslav Polívka
Masky: Bára Kuropatová Premiéra: 21. 6. 1999