Kolo rozházené slámy, kolem kruh polorozpadlých židlí a v něm Tibor Trulík provádí svižný a inteligentní floorwork. Hladce přechází z poloh na zemi k židlím a projev se postupně stává čím dál expresivnějším až se chopí sekyry a začne rýt do židle stojící uprostřed kruhu. Následuje plamenný projev poezie s palbou šišek vyžádanou od diváků. Židle lítají proti kovovému zábradlí, rozbíjí se, tanečník je vší silou seká na kousky a staví z nich zajímavou výtvarnou kompozici, staví snad svůj domov? S odkazy na Jánošíka, s vlasy spletenými do copů a se symbolem sekyry se s obdivuhodným oddáním a opravdovostí hledá vlastní identitu, svádí boje sám se sebou i s okolním světem, k jehož vyjádření bohatě postačí objekty židlí. Zdá se, že Tibor Trulík se svým dílem Odporný domov našel a tento jeho domov nebyl odporný, zato působivý. Večer uzavřelo další mužské sólo, tentokrát zpět v divadelním sále. Anotace programu opět hlásila cestu za hledáním vlastního já a jeho různých poloh. V Methamorphosách Martina Gogy jsme však mnoha proměn nesledovali. Pokud tedy nepočítáme jedno sundané a jedno navlečené tričko a změnu skladeb z Adamse k Bachovi a ke Korzeniowskému v nepříliš kvalitně vyvedeném mixu. Tanečník neúnavně prováděl své pečlivě nacvičené variace odkazující k jazzdance, potil se, tančil, snažil se nás přesvědčit svým těžko přesvědčivým výrazem. Divák mohl marně čekat na metamorfózu v tanečním projevu a kvalitě pohybu. Martin Goga je ve svém stylu velmi zručný tanečník kupící prvek za prvkem, který neváhá použít tradiční efekt osvětlení a umístění tanečníka uprostřed scény v kruhu světla. Někoho to možná může oslovit... Středeční večer přinesl pohled tří různých autorů a tří úplně jiných přístupů a nálad. Mohli jsme si tak vychutnat festivalovou pestrost a můžeme se těšit na další večery plné tance v Banské Bystrici. A nejenom večery. Součástí festivalu jsou také workshopy současného a klasického tance a repertoáru Divadla Štúdio tanca se členy souboru i s dalšími umělci účinkujícími na festivalu, které probíhají v prostorech Divadla Štúdio tanca a na sálech dlouhodobého partnera festivalu Konzervatória Jána Levoslava Levu. Performance LAB 2
Choreografie, režie: Marta Poláková
Pohybová spolupráce: Zuzana Vasičáková Očenášová
Hudba: Martin Polák,Tibor Feledi, Peter Dan Ferenčík, Miroslav Tóth, Peter Čaputa
Kostýmy a scéna: Zuzana Hudeková
Světlo: Robert Polák
Tanec: Magdaléna Čaprdová, Anna Štefanová, Barbora Janáková, Ladislav Cmorej, Emil Leeger, Lukáš Homola Odporný domov
Choreografie, scénografie: Tibor Trulík
Asistentka choreografa: Denisa Benčaťová
Zvuk: Tibor Trulík, Matej Štestko
Světlo: Ján Čief
Tanec: Tibor Trulík Metamorphoses
Koncept, režie, choreografie: Martin Goga
Hudba: Bach, Adams, Korzeniowsky
Světlo: Martin Goga
Tanec: Martin Goga Divadlo Štúdio tanca, Banská Bystrica, 17. října 2012
VAŠE HODNOCENÍ
A jak byste představení hodnotili vy?
Hodnoceno 0x
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr