Taneční filmy skupiny Filigrán

Taneční filmy skupiny Filigrán

Taneční filmy skupiny Filigrán

V rámci festivalu Natřikrát, konaného ve dnech 3.–7. října 2015, kdy proběhla první část přehlídky s názvem Nádech k dvacátému výročí Filigránu, došlo i na promítání tanečních filmů této skupiny v brněnském biografu Art. Uvedeno bylo osm krátkých filmů. První z nich s názvem Detail se soustředil na velmi blízké a působivé záběry pohybujícího se mužského těla. Následoval film Věžní, který se odehrával ve skladu kostýmů jako abstraktní duet dvou tanečnic a končil na střeše v lehkém vánku. Večer pokračoval delším filmem Vlněna. Působivý a střihově zajímavý film z prostředí bývalé textilní továrny kladl důraz na detail a náhlou akci, prolínající se se záběry interiéru staré tovární haly. Další snímek Daleko od spícího psa byl záznamem choreografie určené pro jeviště, zkoumal pohyby psa; zaměřil se na detaily lidského těla a v závěru překvapil hrou s kostýmy. Kulička v lese byl krátký animovaný příběh medvěda s kuličkou a nečekanou pointou. Snímek z letošního roku Srnky zkoumal a stylizoval pohyby srnek v lese, nejdříve stojících srnek oděných do bílých oblečků, později ležících v trávě. Závěr patřil zčásti animovanému filmu Ve mně brouk se třemi zvířátky nejdříve se rodícími z papírových slz a následně vzniklými z listů, které se vynoří z knihy čtenáře a postupně se mu zjevují v různých situacích a doprovází jej. Taneční filmy jsou v Brně ojedinělé, i když některé snímky působily trochu zdlouhavě, tak rozhodně stojí za zhlédnutí a následné srovnání s dalším večerem tanečních filmů v druhé, listopadové části festivalu s podtitulem Výdech, kde budou uvedeny kromě tanečních představení i Ozvěny festivalu Nu Dance fest. Psáno z veřejné projekce 6. října 2015 v Kině Art Brno. Natřikrát – mezinárodní festival současného tance 3.–7. října 2015, Brno www.natrikrat.cz

červen 2019

27
28