Tak by mohl znít podtitul představení Goldbergovy variace švédské Kompani Giraff v režii kouzelníka Axela Adlercreutze, v dramaturgii cirkusové umělkyně Viktorie Dalborg a v podání Clémence de Felice a Filipa Zahradnického.
Roman Horák
Roman Horák je klaun, mim, herec, pedagog. Absolvent katedry Pantomimy ( 2001 – 2007 ) na pražské HAMU.
V letech 2004 – 2012 byl členem mezinárodního divadelního studia Farma v jeskyni pod vedením Viliama Dočolomanského, se kterým získal řadu významných českých a mezinárodních cen, mimo jiné hlavní cenu Alfréda Radoka ( 2006 ) anebo Fringe First Award ad.
Spolu s Robertem Jančem založil klaunský soubor Squadra Sua ( 2004 ), který je výrazným klaunským souborem české scény nonverbálního divadla, se kterým vytvořil řadu pouličních představení s hrdinskou tématikou (Soldates, Bomberos ad…) anebo celovečerní klaunské inscenace Handicops ( spolupráce s Ami Hattabem, Aitorem Basauri ), Monstera Deliciosa ( Petr Jarčevský ), které se zabývají absurditou lidského bytí a hranicí důstojnosti prostřednictvím klauna.
Spolu s uznávaným belgickým klaunem Josem Houbenem a s Veronikou Riedlbauchovou vytvořila Squadra Sua celovečerní klaunskou inscenaci Přecházení ( premiéra 8.6.2019 – Jatka 78 ).
Protože Roman vyrůstal v Německu, tak se zajímá o otázky identity a vytvořil společně s Phillipem Schenkerem a se Svenem Ofnerem v roce 20181. Česko-německý konkurenční kabaret (Divadlo Na Zábradlí), který se věnuje česko-německé dvojkulturnosti a tématice českých a německých traumat či pocitů méněcennosti.
V rámci tvůrčí a pedagogické činnosti se Roman zabývá okamžikem nepředvidatelnosti a principem hry a zaměřuje se na rytmus a muzikálnost pohybu.
Od roku 2010 je Roman interním pedagogem na Katedře nonverbálního divadla HAMU a vedl workshopy a tvůrčí projekty po celém světě.
www.dasthema.cz
www.squadrasua.cz
www.zdravotniklaun.cz
Texty autora
Cirkopolis aneb Jeden festival, dva světy
Již tradiční mezinárodní festival Cirkopolis opět představil nejlepší české a mezinárodní tvůrce v oblasti současného cirkusu. Jak rozdílní mohou být, ukázala dvě představení, která se odehrála v druhý festivalový den letošního ročníku.
Cirkopolis: Rollercoaster, Tricot, Instante – Steampunkový žonglouragán
Wes Peden otevřel s představením Rollercoaster 9. ročník festivalu Cirkopolis v duchu adrenalinové jízdy na světélkující horské dráze. Abstraktní zvuky a poezie tradiční matějské pouti se setkávají s barvami a optikou laser game a steam punku v kombinaci se špičkovými žonglérskými výkony.
Robot Radius – Proceed Transformation?
Premiéra nové inscenace Robot Radius v režii Miřenky Čechové, v interpretaci famózního Radima Vizváryho a za doprovodu hudebního virtuóza Michala Pavlíčka, je v mnoha ohledech zlomovým bodem.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
úhel pohledu -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Tanečník baletu Národního divadla
Dobrý den,moc se omlouvám, ale žádný email mi bohužel nepřišel. Můžete mi ho prosím přeposlat.
Moc děkuji a pěkný…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Roman vašek
Tohle je vtip? Nechce se mi věřit, že je tohle možné. Pokud ano, medializujte, křičte!Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
Michal
Šikana tanečníků a baletních mistrů v ND je neakceptovatelná. Bohužel, všichni mají strach něco podniknout, protože se…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
VACULÍK Libor
Tak to je síla - to se všichni toho Filipa B., který si nevidí na špičku nosu bojí.... asi ano.... nejlépe to udělali…Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média