Tak by mohl znít podtitul představení Goldbergovy variace švédské Kompani Giraff v režii kouzelníka Axela Adlercreutze, v dramaturgii cirkusové umělkyně Viktorie Dalborg a v podání Clémence de Felice a Filipa Zahradnického.
Roman Horák
Roman Horák je klaun, mim, herec, pedagog. Absolvent katedry Pantomimy ( 2001 – 2007 ) na pražské HAMU.
V letech 2004 – 2012 byl členem mezinárodního divadelního studia Farma v jeskyni pod vedením Viliama Dočolomanského, se kterým získal řadu významných českých a mezinárodních cen, mimo jiné hlavní cenu Alfréda Radoka ( 2006 ) anebo Fringe First Award ad.
Spolu s Robertem Jančem založil klaunský soubor Squadra Sua ( 2004 ), který je výrazným klaunským souborem české scény nonverbálního divadla, se kterým vytvořil řadu pouličních představení s hrdinskou tématikou (Soldates, Bomberos ad…) anebo celovečerní klaunské inscenace Handicops ( spolupráce s Ami Hattabem, Aitorem Basauri ), Monstera Deliciosa ( Petr Jarčevský ), které se zabývají absurditou lidského bytí a hranicí důstojnosti prostřednictvím klauna.
Spolu s uznávaným belgickým klaunem Josem Houbenem a s Veronikou Riedlbauchovou vytvořila Squadra Sua celovečerní klaunskou inscenaci Přecházení ( premiéra 8.6.2019 – Jatka 78 ).
Protože Roman vyrůstal v Německu, tak se zajímá o otázky identity a vytvořil společně s Phillipem Schenkerem a se Svenem Ofnerem v roce 20181. Česko-německý konkurenční kabaret (Divadlo Na Zábradlí), který se věnuje česko-německé dvojkulturnosti a tématice českých a německých traumat či pocitů méněcennosti.
V rámci tvůrčí a pedagogické činnosti se Roman zabývá okamžikem nepředvidatelnosti a principem hry a zaměřuje se na rytmus a muzikálnost pohybu.
Od roku 2010 je Roman interním pedagogem na Katedře nonverbálního divadla HAMU a vedl workshopy a tvůrčí projekty po celém světě.
www.dasthema.cz
www.squadrasua.cz
www.zdravotniklaun.cz
Texty autora
Cirkopolis aneb Jeden festival, dva světy
Již tradiční mezinárodní festival Cirkopolis opět představil nejlepší české a mezinárodní tvůrce v oblasti současného cirkusu. Jak rozdílní mohou být, ukázala dvě představení, která se odehrála v druhý festivalový den letošního ročníku.
Cirkopolis: Rollercoaster, Tricot, Instante – Steampunkový žonglouragán
Wes Peden otevřel s představením Rollercoaster 9. ročník festivalu Cirkopolis v duchu adrenalinové jízdy na světélkující horské dráze. Abstraktní zvuky a poezie tradiční matějské pouti se setkávají s barvami a optikou laser game a steam punku v kombinaci se špičkovými žonglérskými výkony.
Robot Radius – Proceed Transformation?
Premiéra nové inscenace Robot Radius v režii Miřenky Čechové, v interpretaci famózního Radima Vizváryho a za doprovodu hudebního virtuóza Michala Pavlíčka, je v mnoha ohledech zlomovým bodem.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Laureáti Cen Thálie 2024
zprávy -
Zemřela Michaela DePrince, tanečnici bylo 29 let
zprávy -
Děti U: Multižánrová procházka odkryje témata paliativní péče a ztráty v netradiční umělecké formě
zprávy -
Y/why – Poslední dílo z Kunešova triptychu se bere příliš vážně
recenze -
YUTORI – Tancem o minimalismu, respektu a pokoře
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva
Adéla
Byla jsem na přestavění R.I.E. a byla jsem naprosto nadšená, proto jsem i nadšení očekávala od Hey, Earth! Omlouvám se…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
Divak hey earth
Naprosto nerozumim co je tohleto ale nejenom ze je to ztrata casu ale jeste vas to stoji penize prosim nechodte na to…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
Maximalismus
Taneční obor střední odborné školy ad hoc Pražská taneční konzervatoř může slavit pouze desetileté výročí…Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
mar
Až meditativní zážitek s minimalistickým výtvarným pojetím hry světla a stínu. Úžasné akrobatické výkony - první…Thin Skin – Křehkost kovových prutů
Jan Klen
Ano, změna je dobrá, když se ví proč, co se očekává a co je možné a co je nadále jen ve vizích přacích. Asi je dobré to…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
Eliška Brtnická
Děkujeme, to nás moc těší!Thin Skin – Křehkost kovových prutů