Česká taneční platforma: Několik otázek pro Natašu Novotnou ze 420PEOPLE
rozhovory
Od Moskvy, přes Kypr až do Pekingu - vyjíždět na hostování do zahraničí se souborem plným osobností je v podstatě pravidelně zážitek už sám o sobě. V mnoha případech také ještě před tím, než vůbec ze země vyjedeme. Počínaje organizací potřebných dokumentů, konče telefonátem z meeting pointu souboru na letišti, a to sice v době odletu, jen o den dříve. Samotné představení je pak stejně jako doma připraveno tak, abychom každé extra překvapení spíše eliminovali a mohli reprezentovat na dané úrovni. Vím, že jste spustili "Klub 420PEOPLE", kde vás můžou diváci přímo podpořit. Jaký je ohlas? Fungují podobné aktivity v zahraničí a myslíte, že přesvědčíte českého diváka, který není na mecenášství příliš zvyklý?
Právě proto, že český divák byl odvyknut, máme zato, že je jen dobře oprášit zapomenuté a znovu je uvést ve funkčnost. Podpora a péče o umění z privátních financí není vlastně žádná novinka, stejně jako udržování bližšího kontaktu s vlastním publikem. V západním světě, především v USA, by bez takovéto přímé podpory lidé sledovali už asi jen amatérské rádio. Práce tanečníka není volnočasová aktivita a éteričnost tanečnic nepadá z nebe, což se dovtípí spíše jen ten, který nějak nahlédnul pod pokličku. Tu se právě i klubem snažíme poodkrýt. Cesta do Klubu 420PEOPLE je v celku jednoduchá, a to i uživatelsky, nejlépe přes web stránky souboru. Vyzkoušeli to sice prozatím ne mnozí, ale někteří přeci a my jim za to srdečně děkujeme. Plány 420PEOPLE na tento rok?
Rok 2013 se rýsuje pilně už od začátku. V lednu jsme prezentovali dosavadní práci 420PEOPLE na veletrhu APAP v New Yorku, v únoru pak vyjeli do Austrálie spolu se Sylvií Guillem a jejím gala 6000 miles away. Mimo premiéry tanečního filmu na motivy textu Heinera Müllera – Hamletmachine, který jsme natáčeli koncem loňského roku v pražské Trafačce, uvedeme do podzimu řadu repríz z dosavadního repertoáru souboru jak doma tak v zahraničí, odkud vyberu například důležitou prezentaci ve Francii nebo nově hostování v Mexiku. Na říjen pak připravuje Václav Kuneš se 420PEOPLE zcela novou celovečerní choreografii Mirage, kde se svým způsobem dotkne žánru stand-up comedy, premiéra se uskuteční v Praze v rámci festivalu 4+4 dny v pohybu. Já se vydám opět do regionu, tentokráte do baletu Národního divadla moravskoslezského, kde v listopadu, ve večeru spolu s choreografií Jiřího Kyliána Po zarostlém chodníčku, uvedu svou představu Škrtiče zkomponovaného Bohuslavem Martinů. Nataša Novotná
Výkonný šéf 420PEOPLE, tanečnice, choreografka
Po absolutoriu na Janáčkově konzervatoři v Ostravě získala v roce 1997 angažmá v nizozemském juniorském souboru Nederlands Dans Teater 2 pod vedením Jiřího Kyliána. V letech 2000–2002 působila v souboru Göteborgs Operan Ballet ve švédském Göteborgu, kde mimo jiné obdržela ocenění za roli Julie v inscenaci Romeo & Juliette od M. Müllera. V létě 2002 se vrátila do Nizozemí a stala se členkou Nederlands Dans Theater 1. Měla možnost tvořit a pracovat s předními světovými choreografy: J. Kyliánem, W. Forsythem, O. Naharinem, M. Ekem, P. Lightfootem nebo Crystal Pite. Nizozemskými kritiky byla dvakrát nominována jako 'nejlepší tanečník' za interpretaci děl Duo (W. Forsythe) a Pneuma (J. Inger). V letech 2004–2006 připravovala benefiční představení NDT Choreographic Workshop.
Od roku 2006 pracuje nezávisle, především jako tanečnice hostuje v souborech a představeních po celém světě. Spolupracuje s předními tanečními scénami a jejich tvůrci (Tero Saarinen Company ve Finsku, Copenhagen International Ballet, Korzo Theater, Station Zuid a C-scope v Nizozemí, sólistou italské La Scaly Robertem Bollem nebo s japonským choreografem S. Teshigawarou). Příležitostně působí jako pedagog a taneční mistr, asistuje při nastudování choreografíí Jiřího Kyliána a Václava Kuneše. Na přelomu roku 2006/2007 založili s Václavem Kunešem v Praze vlastní soubor současného tance – 420PEOPLE.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?