Mediálnímu prostoru, a to i kulturnímu, dnes vévodí sociální sítě, videoobsahy, podcasty a na dveře klepe rozšířená a virtuální realita. Je to kabátek, který si brzy mnohá média začnou zkoušet, měli bychom tedy být připravení na další změny.
Lucie Kocourková
PhDr. Lucie Kocourková je publicistka, taneční kritička a historička, původním zaměřením také mediální analytička. Působila v Národním divadle jako PR souboru Laterny magiky, spolupracuje jako historička s Pražským komorním baletem, respektive je koordinátorkou aktivit Institutu Pavla Šmoka, a je redaktorkou internetového magazínu Opera Plus.
Rozpor mezi prací publicisty a PR v oblasti kultury nikdy nevnímala, spolupracuje na podpoře propagace dalších kulturních subjektů, jako je orchestr Musica Florea ad. V letech 2007 a 2008 spolupracovala s nakladatelstvími Mladá fronta a Academia na redakční přípravě několika publikací k vydání. Se souborem Hartig Ensemble – Tance a balety tří století si zatančila v rokokovém baletu La quirlande enchantée.
Jako novinářka se podílela na profesionalizaci prvního internetového magazínu o tanci Taneční aktuality, kde léta publikovala téměř výhradně. Příležitostně publikovala nebo publikuje v dalších médiích (Svět a divadlo, časopis Xantypa…), vydala odborné články v časopise AMU Živá hudba, ve sborníku Tanec a balet v Čechách, Čechy v tanci a baletu nebo v publikaci Institutu umění – Divadelního ústavu (O)hlasy žen v české kultuře: Ženy v pohybu.
Je autorkou knihy Laterna magika – Zlatá éra očima pamětníků, která vyšla v roce 2018 v nakladatelství Euromedia a spoluautorkou obrazové publikace Laterna magika fotografa Martina Becka, která vyšla ve stejném roce. V roce 2019 vydala životopis herce Ladislava Mrkvičky k jeho životnímu jubileu. V roce 2020 vyšla autorce nová publikace (Studio) Balet Praha – Nová vlna československé choreografie.
Texty autora
„Užívám si života a času na rodinu,“ říká Petr Kolář při příležitosti svých kulatin
Nedávno oslavil padesátiny jeden z výrazných tanečníků spjatý s Pražským komorním baletem, Petr Kolář. Po svých studiích na brněnské konzervatoři, tehdy ještě Hudební a taneční škole, získal okamžitě angažmá u Pavla Šmoka.
Jean-Pierre Aviotte – „Osobnost, která dokáže nakazit myšlenkou a také ji realizovat.“
Dnes chce redakce Tanečních aktualit poblahopřát k jubileu francouzskému tanečníku a choreografovi Jean-Pierru Aviottovi, jehož tvorba je spjata s českou porevoluční taneční scénou.
Prodejnost současného tance aneb Na co nezbyl čas
Webinář o prodejnosti současného tance jsem sledovala dílem ze zvědavosti. V oblasti PR se pohybuji už pár let paralelně se žurnalistickou i vědeckou prací...
Renesanční člověk Josef Svoboda
Scénografa Josefa Svobodu, od jehož narození dnes uplynulo rovných 100 let, si připomíná celý divadelní svět. Stopu totiž zanechal ve všech jeho žánrech.
Studio Alta jako naše zrcadlo
Dveře holešovického útočiště pro současný tanec se už definitivně zavřely a nastalo „Velké stěhování“. Když jsme se na podzim z kuloárů dozvěděli o blížícím se konci areálu Studia Alta
Jáma lvová číhá v Ponci
Když se choreografie Johany Pockové a Sabiny Bočkové Jáma lvová objevila 25. září 2019 v rámci večera Emergency Dances
Jubileum Jany Andrsové
Dnes slaví životní jubileum tanečnice, sólistka souboru Laterny magiky Jana Andrsová. Laterna magika se vždy prezentovala jako jednotná značka, v tom byla její síla, věhlas.
Eymen - smíření se smrtí
V nově otevřeném prostoru, který se nachází u areálu Výstaviště Holešovice a nese domácký název „Gauč ve Stromovce“, zdobí bílou letní střechu bezpočet závěsných truhlíků se zelení a všude kolem v mladé aleji hlučí život.
Man Shape Revised – Choreografická studie genderu
Sólo Man Shape vytvořila norská choreografka Karen Foss v roce 2011 pro Daniela Račeka.
Mezinárodní týdny tance 2019 – Prezentace studentů konzervatoří a profesionálů v Divadle Hybernia
Závěrečné slavnostní představení Mezinárodních týdnů tance, jež organizuje tradičně Taneční centrum Praha – konzervatoř a gymnázium (TCP)...
A po Vizi tance – ticho po pěšině
V únoru se na festivalu Malá inventura konala diskuze o Vizi tance. Lobovat za tanec, to je ve zkratce jejím cílem. Je ovšem v personální, finanční i informační krizi...
NEJČTENĚJŠÍ
-
Soňa Ferienčíková o politizaci nezávislého umění: „Kdybych přestala tvořit, znamenalo by to ustoupit zlu.“
rozhovory -
Taneční konzervatoř hlavního města Prahy má nové pedagogy
zprávy -
Nominace na Ceny Thálie 2024
zprávy -
Jižní Svéráz – Nový divadelní site-specific festival rozkrývá tajemné příběhy opuštěných míst
recenze -
Zemřela Michaela DePrince, tanečnici bylo 29 let
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jan Klen
Ano, změna je dobrá, když se ví proč, co se očekává a co je možné a co je nadále jen ve vizích přacích. Asi je dobré to…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
Josef Bartoš
Vážený pane Nagele, děkujeme za upřesnění, v textu jsme upravili.J. Bartoš
Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
Tomáš Nagel
V Ústí nad Labem nebyl nikdy Činoherní klub. Vždy jen Činoherní studio !Kristýna Slezáková novou ředitelkou Taneční konzervatoře Brno: Dnešní absolventi potřebují k uplatnění kompletní výbavu
Barbora
Dobrý den, podle archivu ND tančila paní Morávková v divadle Absolventský koncert Hudební a taneční školy v roce…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
Natálie
Dobrý den, rodné jméno je dle knihy Cesty k tanečnímu a baletnímu mistrovství Pamela Méhešová (rok ukončení studia1989).Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
petram
Pamela Morávková je jméno rodné, nebo vyvdané ? V archivu ND žádná Pamela Morávková není...Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
mar
Až meditativní zážitek s minimalistickým výtvarným pojetím hry světla a stínu. Úžasné akrobatické výkony - první…Thin Skin – Křehkost kovových prutů