Nedávno oslavil padesátiny jeden z výrazných tanečníků spjatý s Pražským komorním baletem, Petr Kolář. Po svých studiích na brněnské konzervatoři, tehdy ještě Hudební a taneční škole, získal okamžitě angažmá u Pavla Šmoka.
Lucie Kocourková

PhDr. Lucie Kocourková je publicistka, taneční kritička a historička, původním zaměřením také mediální analytička. Působila v Národním divadle jako PR souboru Laterny magiky, spolupracuje jako historička s Pražským komorním baletem, respektive je koordinátorkou aktivit Institutu Pavla Šmoka, a je redaktorkou internetového magazínu Opera Plus.
Rozpor mezi prací publicisty a PR v oblasti kultury nikdy nevnímala, spolupracuje na podpoře propagace dalších kulturních subjektů, jako je orchestr Musica Florea ad. V letech 2007 a 2008 spolupracovala s nakladatelstvími Mladá fronta a Academia na redakční přípravě několika publikací k vydání. Se souborem Hartig Ensemble – Tance a balety tří století si zatančila v rokokovém baletu La quirlande enchantée.
Jako novinářka se podílela na profesionalizaci prvního internetového magazínu o tanci Taneční aktuality, kde léta publikovala téměř výhradně. Příležitostně publikovala nebo publikuje v dalších médiích (Svět a divadlo, časopis Xantypa…), vydala odborné články v časopise AMU Živá hudba, ve sborníku Tanec a balet v Čechách, Čechy v tanci a baletu nebo v publikaci Institutu umění – Divadelního ústavu (O)hlasy žen v české kultuře: Ženy v pohybu.
Je autorkou knihy Laterna magika – Zlatá éra očima pamětníků, která vyšla v roce 2018 v nakladatelství Euromedia a spoluautorkou obrazové publikace Laterna magika fotografa Martina Becka, která vyšla ve stejném roce. V roce 2019 vydala životopis herce Ladislava Mrkvičky k jeho životnímu jubileu. V roce 2020 vyšla autorce nová publikace (Studio) Balet Praha – Nová vlna československé choreografie.
Texty autora
Jean-Pierre Aviotte – „Osobnost, která dokáže nakazit myšlenkou a také ji realizovat.“
Dnes chce redakce Tanečních aktualit poblahopřát k jubileu francouzskému tanečníku a choreografovi Jean-Pierru Aviottovi, jehož tvorba je spjata s českou porevoluční taneční scénou.
Prodejnost současného tance aneb Na co nezbyl čas
Webinář o prodejnosti současného tance jsem sledovala dílem ze zvědavosti. V oblasti PR se pohybuji už pár let paralelně se žurnalistickou i vědeckou prací...
Renesanční člověk Josef Svoboda
Scénografa Josefa Svobodu, od jehož narození dnes uplynulo rovných 100 let, si připomíná celý divadelní svět. Stopu totiž zanechal ve všech jeho žánrech.
Studio Alta jako naše zrcadlo
Dveře holešovického útočiště pro současný tanec se už definitivně zavřely a nastalo „Velké stěhování“. Když jsme se na podzim z kuloárů dozvěděli o blížícím se konci areálu Studia Alta
Jáma lvová číhá v Ponci
Když se choreografie Johany Pockové a Sabiny Bočkové Jáma lvová objevila 25. září 2019 v rámci večera Emergency Dances
Jubileum Jany Andrsové
Dnes slaví životní jubileum tanečnice, sólistka souboru Laterny magiky Jana Andrsová. Laterna magika se vždy prezentovala jako jednotná značka, v tom byla její síla, věhlas.
Eymen - smíření se smrtí
V nově otevřeném prostoru, který se nachází u areálu Výstaviště Holešovice a nese domácký název „Gauč ve Stromovce“, zdobí bílou letní střechu bezpočet závěsných truhlíků se zelení a všude kolem v mladé aleji hlučí život.
Man Shape Revised – Choreografická studie genderu
Sólo Man Shape vytvořila norská choreografka Karen Foss v roce 2011 pro Daniela Račeka.
Mezinárodní týdny tance 2019 – Prezentace studentů konzervatoří a profesionálů v Divadle Hybernia
Závěrečné slavnostní představení Mezinárodních týdnů tance, jež organizuje tradičně Taneční centrum Praha – konzervatoř a gymnázium (TCP)...
A po Vizi tance – ticho po pěšině
V únoru se na festivalu Malá inventura konala diskuze o Vizi tance. Lobovat za tanec, to je ve zkratce jejím cílem. Je ovšem v personální, finanční i informační krizi...
NEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Příliš mnoho Louskáčka?
úhel pohledu -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří