Mediálnímu prostoru, a to i kulturnímu, dnes vévodí sociální sítě, videoobsahy, podcasty a na dveře klepe rozšířená a virtuální realita. Je to kabátek, který si brzy mnohá média začnou zkoušet, měli bychom tedy být připravení na další změny.
Lucie Kocourková
PhDr. Lucie Kocourková je publicistka, taneční kritička a historička, původním zaměřením také mediální analytička. Působila v Národním divadle jako PR souboru Laterny magiky, spolupracuje jako historička s Pražským komorním baletem, respektive je koordinátorkou aktivit Institutu Pavla Šmoka, a je redaktorkou internetového magazínu Opera Plus.
Rozpor mezi prací publicisty a PR v oblasti kultury nikdy nevnímala, spolupracuje na podpoře propagace dalších kulturních subjektů, jako je orchestr Musica Florea ad. V letech 2007 a 2008 spolupracovala s nakladatelstvími Mladá fronta a Academia na redakční přípravě několika publikací k vydání. Se souborem Hartig Ensemble – Tance a balety tří století si zatančila v rokokovém baletu La quirlande enchantée.
Jako novinářka se podílela na profesionalizaci prvního internetového magazínu o tanci Taneční aktuality, kde léta publikovala téměř výhradně. Příležitostně publikovala nebo publikuje v dalších médiích (Svět a divadlo, časopis Xantypa…), vydala odborné články v časopise AMU Živá hudba, ve sborníku Tanec a balet v Čechách, Čechy v tanci a baletu nebo v publikaci Institutu umění – Divadelního ústavu (O)hlasy žen v české kultuře: Ženy v pohybu.
Je autorkou knihy Laterna magika – Zlatá éra očima pamětníků, která vyšla v roce 2018 v nakladatelství Euromedia a spoluautorkou obrazové publikace Laterna magika fotografa Martina Becka, která vyšla ve stejném roce. V roce 2019 vydala životopis herce Ladislava Mrkvičky k jeho životnímu jubileu. V roce 2020 vyšla autorce nová publikace (Studio) Balet Praha – Nová vlna československé choreografie.
Texty autora
„Užívám si života a času na rodinu,“ říká Petr Kolář při příležitosti svých kulatin
Nedávno oslavil padesátiny jeden z výrazných tanečníků spjatý s Pražským komorním baletem, Petr Kolář. Po svých studiích na brněnské konzervatoři, tehdy ještě Hudební a taneční škole, získal okamžitě angažmá u Pavla Šmoka.
Jean-Pierre Aviotte – „Osobnost, která dokáže nakazit myšlenkou a také ji realizovat.“
Dnes chce redakce Tanečních aktualit poblahopřát k jubileu francouzskému tanečníku a choreografovi Jean-Pierru Aviottovi, jehož tvorba je spjata s českou porevoluční taneční scénou.
Prodejnost současného tance aneb Na co nezbyl čas
Webinář o prodejnosti současného tance jsem sledovala dílem ze zvědavosti. V oblasti PR se pohybuji už pár let paralelně se žurnalistickou i vědeckou prací...
Renesanční člověk Josef Svoboda
Scénografa Josefa Svobodu, od jehož narození dnes uplynulo rovných 100 let, si připomíná celý divadelní svět. Stopu totiž zanechal ve všech jeho žánrech.
Studio Alta jako naše zrcadlo
Dveře holešovického útočiště pro současný tanec se už definitivně zavřely a nastalo „Velké stěhování“. Když jsme se na podzim z kuloárů dozvěděli o blížícím se konci areálu Studia Alta
Jáma lvová číhá v Ponci
Když se choreografie Johany Pockové a Sabiny Bočkové Jáma lvová objevila 25. září 2019 v rámci večera Emergency Dances
Jubileum Jany Andrsové
Dnes slaví životní jubileum tanečnice, sólistka souboru Laterny magiky Jana Andrsová. Laterna magika se vždy prezentovala jako jednotná značka, v tom byla její síla, věhlas.
Eymen - smíření se smrtí
V nově otevřeném prostoru, který se nachází u areálu Výstaviště Holešovice a nese domácký název „Gauč ve Stromovce“, zdobí bílou letní střechu bezpočet závěsných truhlíků se zelení a všude kolem v mladé aleji hlučí život.
Man Shape Revised – Choreografická studie genderu
Sólo Man Shape vytvořila norská choreografka Karen Foss v roce 2011 pro Daniela Račeka.
Mezinárodní týdny tance 2019 – Prezentace studentů konzervatoří a profesionálů v Divadle Hybernia
Závěrečné slavnostní představení Mezinárodních týdnů tance, jež organizuje tradičně Taneční centrum Praha – konzervatoř a gymnázium (TCP)...
A po Vizi tance – ticho po pěšině
V únoru se na festivalu Malá inventura konala diskuze o Vizi tance. Lobovat za tanec, to je ve zkratce jejím cílem. Je ovšem v personální, finanční i informační krizi...
NEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Karel Janečka, emeritní sólista Baletu ND Brno
zprávy -
Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
zprávy -
Forman – Divadlo na Kampě mluví, tančí a zpívá
recenze -
Zemřela Marcela Martiníková, hvězda Baletu Praha a múza Pavla Šmoka
zprávy -
Anne Teresa de Keersmaeker čelí obvinění z psychologického teroru svého souboru
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Věra
Úžasný člověkMichal Šebor: „Role Matky Simony je jedna z mých nezapomenutelných srdečních záležitostí.“
Veronika Rehbergerová
Dobrý den, dovolila bych si upozornit na chybu, která se nachází hned v úvodní tučně psané části kritiky. Paní…Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance
Jana Bohutínská
Stále přesně nechápu, z jakého důvodu se umělecká obec proti tomu, jak ministerstvo kultury celý status nakonec…Status umělce. Dobře mířená střela, která minula cíl
MIRCOU
BRAVO, BRAVO AND BRAVO AGAIN ...Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
Milan B
Další smutná kauza. Občané Brna mají to, co si zvolili!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
Andrea
Nechápu, jak může jídlo dostat přednost před kulturou a pohybovými aktivitami. Hanba vedení Brna!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
Josef Bartoš
Dobrý den, paní Rehbergerová,jak už jsem vám odepisoval na e-mail – za chybu se omlouváme a v textu (po konzultaci s…
Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance