Registrace

Našli jsme novou cestu a hledáme, kam se po ní dá dojít, říká Ludmila Vacková o Nultém bodu

Festival Nultý bod patří už víc než patnáct let k výrazným událostem české nezávislé taneční a performativní scény. Původně platforma pro setkávání českých a zahraničních tvůrců se v posledních letech proměnila – zaměřila se na mladé publikum a přesunula se přímo do škol. O důvodech téhle proměny i o tom, proč je někdy jednodušší spolupracovat se soukromým gymnáziem než se státní školou, mluví ředitelka festivalu Ludmila Vacková.

Ludmila Vacková. Foto: archiv LV.
Ludmila Vacková. Foto: archiv LV.

Ludmilo, nemohla jsem nikde dohledat, kdy přesně jste začala být součástí festivalu Nultý bod?
Se Spitfire Company a Petrem Boháčem, zakladatelem festivalu, jsem spjatá dlouho, protože jsem s ním a Miřenkou Čechovou zakládala organizaci Bezhlaví z.s., pod kterou oba tyto umělecké projekty dodnes fungují.

Stála jsem tak i u festivalu Nultý bod prakticky od počátku, vždy jsem byla jeho výkonná manažerka a produkční, která se starala o jeho finanční zajištění a vedení týmu, asi od roku 2018 jsem se začala více angažovat také dramaturgicky a v podstatě rok před covidem jsme se domluvili s Petrem Boháčem, že i po stránce programování a vývoje festival plně převezmu. Po narození mé nejmladší dcery v roce 2022 jsem začala přemýšlet, kam festival vlastně směřuje a co může přinést nového. Současná alternativní scéna se za tu dobu hodně proměnila a formát, s jakým jsme kdysi začínali, už přestal dávat takový smysl.

Zajímá vás celý článek?

Zajímá vás celý článek?
Předplaťte si Taneční aktuality a získejte přístup k celému obsahu včetně podcastů.

Zaregistrujte se a otevřete si dveře k prémiovému obsahu Tanečních aktualit:

  • rozhovory a medailonky
  • osobnosti české i světové scény
  • plné verze podcastů
  • zvýhodněná cena na Dance Context Journal

Předplaťte si nás hned a získejte 50 % slevu.*

Koupit článekKoupit předplatné

Už máte registraci? Přihlaste se

*Do 31. prosince 2025 nabízíme roční předplatné s 50% slevou.