Sídliště bláznů je povedenou inscenací, která chytře zabaví nejen děti, ale i jejich rodiče. Ocitáme se ve městě, panelák evokuje dlouhý bílý pás visící ze stropu, ve kterém jsou vystřižena okna a označeny tři byty.
Lucie Štádlerová
Mgr. Lucie Štádlerová vystudovala na Filozofické fakultě UK magisterský program Čeština v komunikaci neslyšících.
Tanci se věnuje od svých osmi let. Nejdříve jen jako tanečnice, později, po absolvování tříletého vzdělávacího cyklu Lektor rytmické, taneční a pohybové výchovy v Pedagogickém centru Brno, začala vyučovat. Pedagogicky a choreograficky byla aktivní především v tanečním ateliéru o.s. Pernula Třebíč. Kurzy pro dospělé začátečníky a mírně pokročilé vede i v Praze.
V roce 2010 a 2011 byla v rámci projektu DEAFDANCE hlavní lektorkou a koordinátorkou tanečních kurzů pro neslyšící děti a studenty. Projekt vyvrcholil závěrečným představením Tanec Na Zábradlí, kde neslyšící tanečníci vystoupili. Ve výuce pohybové a taneční výchovy pokračuje na ZŠ pro sluchově postižené v Radlicích.
V letech 2007 a 2008 byla hlavní organizátorkou festivalu Roztančená Třebíč, který se snaží o propojování jednotlivých umění, pořádá různé taneční semináře a integruje do pohybu různě handicapované děti.
Redaktorkou Tanečních aktualit je od roku 2008, příležitostně publikovala v časopisech Pampam a Litenky – Literární novinky.
Texty autora
PřistiŽENA, Kristall Bohéme – Osobní příběhy na Letní Letné
Nový cirkus se stále více stává prostředkem k vyjádření příběhu, tématu, které je pro daného interpreta či interpretku důležité. Už dávno, tedy hlavně u menších projektů, nejde jen o pobavení diváka ohromujícími triky, ale i o naléhavost či edukativnost sdělení.
THINK BIG!: Festival taneční produkce pro děti a mládež, který Čechám chybí
V rámci rezidenční návštěvy v Mnichově jsem měla možnost zhlédnout několik představení mezinárodního festivalu taneční produkce pro děti a mládež s názvem THINK BIG!
TANEC PRAHA pro děti i seniory. Třpytivé pozlátko v konkurenci autentických a dojemných příběhů
Již tradičně je festival TANEC PRAHA určen širokému publiku. Dramaturgie letošního 36. ročníku přinesla několik inscenací určených pro děti, ale také představila projekt vycházející z taneční práce se seniory s Parkinsonovou chorobou.
Resistance Movement, Béton brut: Brutalismus a autenticita na rozkvetlé Divadelní Floře
Taneční dramaturgie letošní Divadelní Flory vykvetla především na dílech ukrajinských a polských umělců vypovídajících o velmi autentických zážitcích ze země, kde probíhá nechtěná ruská agrese.
Cirkopolis II: Šrámy – Tělo jako archiv vzpomínek
Propojení tance a českého znakového jazyka na poli profesionálního umění přinesla v Čechách na jeviště poprvé Ostružina v představení Karneval zvířat, poté i v Kozích kravinách.
Lonesome COWBOY – Hledání mužské identity
Jak si žije v dnešní době kovboj? Tuhle otázku si klade performer Tomáš Janypka a choreografka Helle Bach v projektu Lonesome COWBOY.
Cirkusem k desegregaci?
V posledních letech cirkusové umění konkuruje předmětu tělesná výchova. Ukazuje se totiž, že má vliv na celkovou pohybovou gramotnost člověka, rozvíjí ho a posiluje, a navíc mu dává možnost zažít úspěch.
ImPulsTanz aneb Když celá Vídeň tančí
Jeden z největších a nejstarších tanečních festivalů v Evropě se odehrává každoročně v červenci ve Vídni. V několika kulturních institucích a venkovních prostorách jsou každý den v nabídce na desítky různých tanečních workshopů, až osm celovečerních performancí a další doprovodný program, včetně filmů nebo openclasses pod širým nebem.
Za dveřmi popatnácté – Oživlé náměstí Holešovické tržnice
Patnáctý ročník festivalu pouličního divadla Za dveřmi proběhl tentokrát na nově zrekonstruovaném náměstíčku Holešovické tržnice.
TANEC PRAHA pod širým nebem na Štvanici i v Klementinu
Jako každoročně je část programu TANCE PRAHA zasazena do specifických prostor Prahy, aby díla dala vyniknout pečlivě vybraným místům a místa choreografiím.
Visual Vibrations – Znakový jazyk jako prostředek pro pohybovou báseň
Tanec a neslyšící možná ještě do nedávna znělo jako oxymóron, ale za posledních pár let se neslyšící i znakový jazyk do kontextu tance dostává.
NEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
pierrot_le_fou
Romane, moc díky za tu první reakci. Cením si na ní zejména toho, že se pokouší otevřít prostor k rozmluvě o věci jako…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr