Registrace

S Johanem Kobborgem nejen o jeho osudovém baletu La Sylphide: „Madge bych tančil klidně každý den“

Johan Kobborg, dlouholetý první sólista Královského baletu v Dánsku, a především v Londýně, tráví poslední týdny v Praze, kde s Baletem Národního divadla připravuje svou inscenaci La Sylphide dle romantického odkazu Augusta Bournonvilla. Titulu, který ho provázel prakticky celou taneční kariéru a jenž ho nepouští ani nyní coby choreografa na volné noze. Po čtrnáct let byl jednou z hlavních hvězd The Royal Ballet, kde vytvořil jevištní i životní pár s Alinou Cojocaru, jenž kritici rádi stavěli na roveň legendárních Margot Fonteyn a Rudolfa Nurejeva. Kobborgovo charisma bylo na jevišti neoddiskutovatelné a nezaměnitelné, jeho herectví a ponor do postav od Alberta a Jamese přes Romea či rytíře des Grieux až po Rudolfa Habsburského a Oněgina patří k těm vůbec nejkomplexnějším. Ostatně jedna z reflexí jeho interpretačního mistrovství kdysi na sociálních sítích zněla: „Jestliže mi někdy někdo dá v jakékoli umělecké formě Oněgina dokonalejšího než Johan Kobborg v posledním pas de deux, sním svého psa.“

Johan Kobborg. Foto: Morgan Norman.
Johan Kobborg. Foto: Morgan Norman.

Zajímá vás celý článek?

Čtěte víc. Bez omezení. A na rok zdarma.

Zaregistrujte se a otevřete si dveře k prémiovému obsahu Tanečních aktualit:

  • rozhovory a medailonky
  • osobnosti české i světové scény
  • plné verze podcastů
  • zvýhodněná cena na Dance Context Journal

Stačí pár kliknutí a máte 365 dní čtení zdarma.

Registrujte se ještě dnes.*

Registrovat

Už máte registraci? Přihlaste se

*Od data registrace získáváte přístup k celému obsahu Taneční aktualit na 365 dní zdarma. Akce se vztahuje na registrace dokončené do 1. 9. 2025. Nezahrnuje obsah magazínu Dance Context Journal.