S Václavem Kunešem o zkoušení se souborem Eastman a Sidim Larbim Cherkaouim: „Jsem asi nejstarším Faunem v historii.“

S Václavem Kunešem o zkoušení se souborem Eastman a Sidim Larbim Cherkaouim: „Jsem asi nejstarším Faunem v historii.“

S Václavem Kunešem o zkoušení se souborem Eastman a Sidim Larbim Cherkaouim: „Jsem asi nejstarším Faunem v historii.“

Český soubor 420People připravuje při festivalu Tanec Praha premiéru společného projektu s belgickým choreografem Sidim Larbim Cherkaouim a souborem Eastman, kteří se představili publiku již při zahajovacím večeru přehlídky. Jak probíhají přípravy na výjimečnou koprodukci, se Taneční aktuality zeptaly Václava Kuneše.   Jaký je tvůj vztah k Tanci Praha? Co pro tebe znamená ve srovnání se světovými festivaly, na kterých jsi byl mnohokrát?
Na Tanci Praha je výjimečné, že se ve velmi atraktivním PR a publicitě široká veřejnost dozví o existenci tance v jeho širším kontextu. To je velmi důležité. Ale dost zásadní rozdíl je v tom, že diváci v zahraničí si akce tohoto druhu a festivaly vyhledávají sami. To tady zatím stále málo funguje. Co vidíš jako nejzajímavější z celé nabídky letošního ročníku Tance Praha?
Je dost možné, že zdaleka všechno z programu neuvidím. Rozhodně jsou ale kvality pozvaných umělců dost vyrovnané. Někdy je těžké odhadnout, co každý opravdu předvede. Je obdivuhodné, kolik toho Yvona Kreuzmannová a Markéta Perroud (spoluředitelky festivalu, pozn. aut.) skutečně „naživo“ viděly a koho pozvaly. Jak a kdy vznikla spolupráce se Sidim Larbim Cherkaouim?
V době jeho hostování v roce 2011, tedy před šesti lety, kdy představil na Tanci Praha Sutru spolu se šaolinskými mnichy, přišel i na naši zkoušku 420People s choreografkou Crystal Pite na Novou scénu. Začali jsme hned od začátku mluvit o společném projektu, ale moc jsem nevěřil, že by se to skutečně dalo zrealizovat. Nakonec se podařilo, nebo snad opravdu podaří… Zkoušky začaly již v zahraničí, což bylo jistě i dost nákladné…
Začali jsme zkoušet v Basileji a Antverpách ve dvou etapách. Vždy tak po čtrnácti dnech. A teď je Sidi Larbi Cherkaoui v Praze zhruba na deset dní dozkoušení a dotažení celého projektu. Po dlouhé době jsem v tomto případě na druhé straně, pracuji jako asistent. Zajímavé na jeho práci je, že nechá delší úseky choreografie nebo zadaného pohybového tématu zkoušet tanečníky samotné a my se jen díváme a povídáme si při tom o celém vyznění a projektu.  Hudební téma vychází z arabské či turecké hudby?
Sidi Larbi nacházel v hudebním výběru jisté obsahové paralely. Hudba je částečně komponovaná a je i výběrem původní hudby. V druhé části vaší společné premiéry se stáváš Faunem v jeho choreografii Debussyho Faunova odpoledne.
Během zkoušení mně Sidi Larbi nabídl, abych zatančil jeho Fauna spolu s tanečnicí Nicolou Leahey. Dlouho jsem dost váhal. Mám být asi nejstarším Faunem v taneční historii? Nakonec jsem samozřejmě souhlasil. Možná také proto, že to pro mě může být jedna z posledních opravdu velkých fyzických tanečních výzev!

Témata článku

Tanec

DIÁŘ PŘEDSTAVENÍ

srpen 2019

Po Út St Čt So Ne
29
30
31
1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
DEJTE NÁM TIP NA PŘEDSTAVENÍ

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: