Co zdědila ta současná z původních plánů a záměru?
Bohužel, celá ta inscenace se vlastně rodila včetně scénáře až v průběhu zkoušení, byla dána jen struktura. Je pravda, že ten titul měl od začátku trochu smolnou historii. Já jsem o tomto tématu mluvil od doby, co jsem do Laterny přišel. Původně jsem měl i svůj námět, byl jsem zaujat čtyřmi živly, které Verne svými vynálezy a fantazií postupně pokořoval, zemi, moře, vzduch, oheň. Říkal jsem si, že je to pro Laternu velmi výhodné téma. Štěpán Kubišta tehdy oslovil Alici Nellis, ta měla roztočený film, tak se domluvilo, že by točila k Vernovi dotáčky a Matěj Forman by udělal jevištní zpracování, Lenka Vagnerová měla dělat choreografii… To byl, tuším, plán pro rok 2013. Pak ale přišly mateřské povinnosti, Alice neměla kontakt ani s Matějem, tak se tým rozpadl, Alice pak dostala nabídku z činohry, tak jsem oslovil Matěje, ale ten už s tím zase nepočítal… A pak jsem viděl Jedenácté přikázání Davida Drábka tady v činohře, zalíbilo se mi. S Šamberkem si skvěle poradil. Já ho uznávám, i když je jeho humor takový dost provokativní, je i dobrý dramatik, tak jsem ho nechal, ať si to udělá po svém.
Se Zdeňkem Prokešem o kompromisech mezi sny a realitou aneb Podivuhodné cesty Laterny magiky
Ve čtvrtek 19. února se na Nové scéně ND koná premiéra projektu, který vznikl pod hlavičkou Laterny magiky – Podivuhodné cesty Julese Verna. Zdeňka Prokeše, uměleckého šéfa Laterny magiky, jsme se ptali nejen na peripetie vzniku nové inscenace, ale i budoucnost samotného souboru. O přípravě inscenace na motivy románů Julese Verna se mluví už pár let.