Tři otázky pro Fernanda Domingueze, jednu z hvězd letošního Dance Life Expo 2014
rozhovory
May BE (možná, může být) je taneční dílo pro tři interprety, ve kterém se neustále mění vztah mezi nimi. To znamená, že postupně žena odejde od svého muže, protože je přitahována jiným. Choreografie je ve stylu moderního současného tance a tančíme ji Prisca Gloanec, Sebastian Spahn a já. Dílo mělo premiéru v Zache Leopold v německém Dorstenu roku 2013. Je to komplex jedné z nejdůležitějších důlních a uhelných společností v Německu, který nyní funguje jako otevřené místo pro umělecké výstavy, galerie a představení a jmenuje se CreativQuartier Fürst Leopold Dorsten. Jedná se o vaši první návštěvu České republiky? Máte nějakou zkušenost s českými tanečníky nebo jinými umělci?
Budu tu podruhé. Navštívil jsem Česko u příležitosti konkurzu do tanečního souboru a taky jsem se účastnil lekcí moderního tance a baletu v Praze. Můj soubor tu bude poprvé. Velmi se těšíme! Tančil jste repertoár českého rodáka Jiřího Kyliána. Jaká je vaše zkušenost s tímto tvůrcem? Kdo z dalších známých tvůrců měl na vás jako na umělce největší vliv?
Byla to výjimečná zkušenost tančit jeho díla. Přesněji jsem tančil v Bella Figura a Wings of Wax při padesátiletém výročí NDT v programu vytvořeném pro mladé tanečníky v sezoně 2009/2010. Způsob, jakým Jiří Kylián vysvětluje pohyby a obrazy, které za každým krokem nabízí, je jedinečný. Už od mládí, kdy jsem žil v Mexiku, jsem byl okouzlen jeho díly, a když jsem přijel do Nizozemska a mohl se je naučit, považoval jsem to za velký úspěch ve své kariéře.
Ovlivnili mě všichni… Je to obtížné říct, protože díla, která jsem s nimi dělal, jsou velmi odlišná. Někdy se jednalo o vzrušující repertoár, v němž jsem se musel naučit kroky a rytmy, jindy se jednalo o tvoření nového díla, kdy jsme začínali od nuly. Poslední dobou pracuji s tancem pro kameru a jsem ovlivněn dramatikem Harmem Weistrou, s kterým jsem na Cinedans 2014 premiéroval poslední film Intrinsic Moral Evil, který se hrál na mnoha festivalech po celém světě, jako například na San Francisco Dance Film Festivalu, Nederlands Film Festivalu nebo Agite y Sirva Festivalu.
Je rozdílné tvořit choreografii pro jeviště a pro film, vlivy na mou tvorbu jsou různorodé.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle opouštějí divadlo PONEC
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 41 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 43 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 44 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 45 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 59 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 61 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?