Rozhovor domlouvám s Dariou Klimentovou, autorkou gala programu. Když se tanečníci a tanečnice pomalu rozcházejí po konci tréninku na scéně, přivádí Vadima a dodá: „Domluvila jsem vám i Fumi, ať si můžete promluvit s oběma, dobře?“ A kdo jsem já, abych odmítla dvě hvězdy The Royal Ballet za cenu jedné.
Do Litomyšle jste oba přijeli neplánovaně. Jen před několika dny jste ještě tančili v Římě Labutí jezero, za pár dní letíte do Soulu. Co vás přimělo na nabídku z Litomyšle kývnout?
Vadim Muntagirov: V Londýně jsme oba právě dotančili Crankova Oněgina a v Soulu máme na programu pas de deux z Giselle a Korzára. Litomyšl jsme se tedy rozhodli využít k tomu, abychom si tato dvě pas de deux zatančili vícekrát. Navíc jsme se oba moc rádi po neoklasickém Crankovi opět vrátili k petipovské klasice. Daria také pozvala skvělou skupinu lidí, s většinou se známe, už jsme se dříve potkali, anebo spolupracovali, takže se mezi nimi cítíme velice dobře.
Zmínil jste Oněgina, v němž jste oba dva letos debutovali v hlavních rolích Oněgina a Taťány. Vy, Vadime, jste ale do titulní role byl obsazen už před pěti lety, nicméně během zkoušek jste z role odstoupil, protože jste se dle svých slov na postavu Oněgina necítil připraven. Pamatuju si, jak mě tehdy vaše rozhodnutí velmi překvapilo, člověk se málokdy potká s takovou mírou sebereflexe…