Registrace

V obyčejném cvičení někdy vznikne emoce, kterou by mi nedalo ani Národní divadlo, říká lektorka projektu Tanec školám Romana Packová

V návaznosti na nedávný rozhovor o tanci na základních školách přinášíme další tematické interview, tentokrát s Romanou Packovou, která působí od roku 2018 jako lektorka v projektu Tanec školám. Jeho součástí zůstala i poté, co se minulou sezónu personálně změnil tým zastřešující organizace Tanec Praha a divadla PONEC, včetně programu Tanec školám. Díky své dlouholeté zkušenosti a zapálení projektu nadále pomáhá i nad rámec role lektorky. V rozhovoru jsem u ní několikrát pocítila nejistotu, která z nedávných změn v organizaci pramení, nicméně jsme se bavily především o obsahu a o tom, co tato iniciativa přináší do škol. 

Foto: V. Brtnický.
Foto: V. Brtnický.

Tanec školám probíhá v Praze a Středočeském kraji a taneční umělci*umělkyně spolu s hudebníky*hudebnicemi přicházejí do škol, aby po dobu tří měsíců vedli každotýdenní bloky Kreativní pohybové výuky.

Jaká tři slova se ti vybaví, když se řekne Tanec školám?
Kreativita, svoboda, pohyb.

Jak ses poprvé k tomuto projektu dostala? 
Tehdejší koordinátorka Tance školám Martina Filinová mě oslovila, abych byla asistentkou Petře Pellarové. Velmi rychle potom jsem se stala lektorkou. V té době jsem byla lektorkou v dětském studiu Altík a byla jsem z toho trošku uhnaná. Děti tam chodily na odpolední kroužek a cítila jsem strašný tlak, který jsem si ale i já sama vytvářela, že závěrečné představení musí být fakt skvělé. Pak jsem si uvědomila, že mě začal bavit systém, kdy chodím do školy a děti si tanec nevybírají jako kroužek, kam by přišly připravené v sukničkách. Ve škole jde spíše o kreativní pohyb.

Byla pro tebe první zkušenost s prací ve školní třídě šokem?
Na první škole děti velmi spolupracovaly, takže to šok nebyl. Ale potom jsem postupně zažila snad všechny typy škol a na některých šok nastal. Setkala jsem se s dětmi z úplně jiných sociálních vrstev, které spolupráci odmítaly, a najít cestu, aby se něco událo, bylo opravdu těžké. Šokem byla také práce na ScioŠkolách, protože jsem s touto formou výuky neměla předtím zkušenost. Jiná byla také spolupráce se školou s intuitivní pedagogikou, práce s první třídou, kde byl nastavený systém, že pokud se děti nechtějí účastnit, tak nemusejí. Když si například jedna holčička, která ve třídě měla vůdčí pozici, sedla, tak si postupně sedla všechna děvčata. A na výzvu k účasti opáčila, že nemusí. Ale opravdu záleží na skupině a třídní učitelce. Nedávno jsem byla na té samé škole znovu a fungovalo to dobře.

Zajímá vás celý článek?

Čtěte víc. Bez omezení. A na rok zdarma.

Zaregistrujte se a otevřete si dveře k prémiovému obsahu Tanečních aktualit:

  • rozhovory a medailonky
  • osobnosti české i světové scény
  • plné verze podcastů
  • zvýhodněná cena na Dance Context Journal

Stačí pár kliknutí a máte 365 dní čtení zdarma.

Registrujte se ještě dnes.*

Registrovat

Už máte registraci? Přihlaste se

*Od data registrace získáváte přístup k celému obsahu Taneční aktualit na 365 dní zdarma. Akce se vztahuje na registrace dokončené do 1. 9. 2025. Nezahrnuje obsah magazínu Dance Context Journal.