Předsevzetí

Na předsevzetí nevěřím. Proč? Mnoho lidí si v novoroční, alkoholem opojené euforii vysní metu dalece přesahující jejich možnosti a následně jí nemohou dosáhnout. Ono nadšení s vystřízlivěním opadne, po týdnu se pak snižuje počet návštěv fitness centra a jídelníček se vrací do původních kolejí.

Josef Bartoš. Foto: Barbora Škrobáková.

Josef Bartoš. Foto: Barbora Škrobáková.

Věřím ale ve schopnost lidí dosáhnout vytyčených cílů. Ne těch předsevzatých v emočním rozjitření, v němž se staví vzdušné zámky, ale těch pečlivě připravených, rozmyšlených a naplánovaných. Podobně jsme si v redakci před dvěma lety dali za cíl zvýšit aktivitu našich čtenářů, nehledě na to, zda jsou to občasní návštěvníci divadel, nebo profesionální umělci. Cílem bylo aktivně zapojit naše čtenáře do diskusí, stejně jako rozvířit debatu nad aktuálními a žhavými tématy. Troufám si říci, že jsme za poslední rok urazili velký kus cesty – pod našimi články se vedly živé, někdy velmi kritické rozpravy (z nedávné doby vzpomeňme na stažený článek o situaci v Baletu ND, komentáře pod rozhovorem s Lucií Kašiarovou o budoucnosti Studia Alta nebo pod recenzí na Bajadéru Baletu NdB). Tato živost dokládá, že je živý obor sám a že je o něj zájem. A to je pro jeho další existenci podstatné.

Proto i v následujícím roce plánujeme kráčet dál tímto směrem a i nadále rozdmýchávat zájem veřejnosti o profesionální tanec. Vnímáme, že právě na tomto poli mohou Taneční aktuality oboru prospět nejvíce. Nejedná se však o propagaci a slepou adoraci tanečních umělců, ale konstruktivně kritický přístup, který napomáhá oboru neusnout na vavřínech a umělcům nenechat se chytit do pasti vlastního ega.

Další sloupky si můžete přečíst ZDE.

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: