Každoroční Mezinárodní divadelní site specific projekt, který Divadlo Continuo pořádá již od roku 1997, se letos uskuteční v prostorách bývalé městské vodárny v Písku. Představení nového projektu s názvem V břiše velryby se konají od 8. do 15. srpna 2019 vždy od 20:30 hodin.
23. Mezinárodní divadelní site specific projekt Divadla Continuo vzniká tento rok v koprodukci se Švestkovým Dvorem, z.s. Tvůrci si pro letošní ročník vybrali prostory bývalé městské vodárny v Písku, jejíž historie sahá až do roku 1901, a jež fungovala až do podzimu loňského roku.
Jen sto metrů od budovy vodárny stojí ve svahu opuštěná a chátrající vila. V ní prožila svoje dětství a mládí písecká rodačka Dagmar Šimková (nar. 1929), politická vězenkyně československého komunistického režimu, která byla zatčena ve svých 23 letech v roce 1952 a ve vězení strávila 14 let. Po propuštění a srpnové okupaci Československa emigrovala v roce 1968 společně s matkou do Austrálie. Po roce 1989 se do Československa několikrát vrátila. O svém zatčení, výsleších a o letech strávených v komunistickém vězení napsala knihu Byly jsme tam taky.
„Příběh Dagmar Šimkové jsme vybrali jako připomenutí konkrétního lidského osudu, podobného příběhům desítek a stovek jiných odvážných jedinců, kteří se rozhodli nepodlehnout většinovému mlčení a trpnému přihlížení nespravedlnosti. Kteří našli odvahu vzdorovat nesvobodnému nesouladu myšlení, mluvení a konání a odhodlali se k veřejně projevenému, osobně svobodnému postoji vůči totalitnímu režimu s vědomím logických následků,“ vysvětluje výběr tématu Pavel Štourač, umělecký vedoucí souboru a režisér výsledné inscenace.
„Propojení bývalé funkcionality budovy s konkrétním osudem Dagmar Šimkové, stejně jako kontexty se současnou společenskou a politickou situací jsou výchozí materií připravovaného projektu,“ dodává Pavel Štourač.
Název projektu odkazuje k výkladu Josepha Campbella, který břicho velryby považuje za symbolické místo, kde člověka pohltí neznámo - místo, ve kterém se rodí hrdina, člověk schopný vzdorovat osudu, době, strachu, či totalitě.
Na umělecké části projektu se vedle členů Divadla Continuo a jeho dlouhodobých spolupracovníků podílí účastníci z 12 zemí Evropy i zámoří, kteří po dobu 4 týdnů pracují na vytvoření výsledné inscenace. Scénografické řešení projektu vzniká ve spolupráci Heleny Štouračové, Jakuba Štourače a Filipa Bednára, hudební kompozici pro inscenaci vytváří společně s účastníky projektu švýcarský kontrabasista a skladatel Hannes Giger.
Zdroj: Divadlo Continuo a Švestkový Dvůr, z.s.
23. Mezinárodní divadelní site specific projekt Divadla Continuo
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?