Každoroční Mezinárodní divadelní site specific projekt, který Divadlo Continuo pořádá již od roku 1997, se letos uskuteční v prostorách bývalé městské vodárny v Písku. Představení nového projektu s názvem V břiše velryby se konají od 8. do 15. srpna 2019 vždy od 20:30 hodin.
23. Mezinárodní divadelní site specific projekt Divadla Continuo vzniká tento rok v koprodukci se Švestkovým Dvorem, z.s. Tvůrci si pro letošní ročník vybrali prostory bývalé městské vodárny v Písku, jejíž historie sahá až do roku 1901, a jež fungovala až do podzimu loňského roku.
Jen sto metrů od budovy vodárny stojí ve svahu opuštěná a chátrající vila. V ní prožila svoje dětství a mládí písecká rodačka Dagmar Šimková (nar. 1929), politická vězenkyně československého komunistického režimu, která byla zatčena ve svých 23 letech v roce 1952 a ve vězení strávila 14 let. Po propuštění a srpnové okupaci Československa emigrovala v roce 1968 společně s matkou do Austrálie. Po roce 1989 se do Československa několikrát vrátila. O svém zatčení, výsleších a o letech strávených v komunistickém vězení napsala knihu Byly jsme tam taky.
„Příběh Dagmar Šimkové jsme vybrali jako připomenutí konkrétního lidského osudu, podobného příběhům desítek a stovek jiných odvážných jedinců, kteří se rozhodli nepodlehnout většinovému mlčení a trpnému přihlížení nespravedlnosti. Kteří našli odvahu vzdorovat nesvobodnému nesouladu myšlení, mluvení a konání a odhodlali se k veřejně projevenému, osobně svobodnému postoji vůči totalitnímu režimu s vědomím logických následků,“ vysvětluje výběr tématu Pavel Štourač, umělecký vedoucí souboru a režisér výsledné inscenace.
„Propojení bývalé funkcionality budovy s konkrétním osudem Dagmar Šimkové, stejně jako kontexty se současnou společenskou a politickou situací jsou výchozí materií připravovaného projektu,“ dodává Pavel Štourač.
Název projektu odkazuje k výkladu Josepha Campbella, který břicho velryby považuje za symbolické místo, kde člověka pohltí neznámo - místo, ve kterém se rodí hrdina, člověk schopný vzdorovat osudu, době, strachu, či totalitě.
Na umělecké části projektu se vedle členů Divadla Continuo a jeho dlouhodobých spolupracovníků podílí účastníci z 12 zemí Evropy i zámoří, kteří po dobu 4 týdnů pracují na vytvoření výsledné inscenace. Scénografické řešení projektu vzniká ve spolupráci Heleny Štouračové, Jakuba Štourače a Filipa Bednára, hudební kompozici pro inscenaci vytváří společně s účastníky projektu švýcarský kontrabasista a skladatel Hannes Giger.
Zdroj: Divadlo Continuo a Švestkový Dvůr, z.s.
23. Mezinárodní divadelní site specific projekt Divadla Continuo
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Taneční konzervatoř hlavního města Prahy má nové pedagogy
zprávy -
Zemřela Michaela DePrince, tanečnici bylo 29 let
zprávy -
Děti U: Multižánrová procházka odkryje témata paliativní péče a ztráty v netradiční umělecké formě
zprávy -
Y/why – Poslední dílo z Kunešova triptychu se bere příliš vážně
recenze -
YUTORI – Tancem o minimalismu, respektu a pokoře
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Jana Bohutínská
Děkuji za moc pěkný text a rekapitulaci. Považuji za štěstí, že jsem mohla Děrevo a TNF v Praze zažít. Byla jsem…Odešla statečná Sibiřanka, Irina Andreeva
před 3 dny
Adéla
Byla jsem na přestavění R.I.E. a byla jsem naprosto nadšená, proto jsem i nadšení očekávala od Hey, Earth! Omlouvám se…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 5 dny
Divak hey earth
Naprosto nerozumim co je tohleto ale nejenom ze je to ztrata casu ale jeste vas to stoji penize prosim nechodte na to…Hey, Earth! Cirk La Putyka experimentuje s objekty, vizuálním uměním a novým cirkusem
před 5 dny
Maximalismus
Taneční obor střední odborné školy ad hoc Pražská taneční konzervatoř může slavit pouze desetileté výročí…Vedoucí Pražské taneční konzervatoře Bayerová o otevřenosti a tvorbě bezpečného prostředí: „Děti musí do školy chodit rády“
před 32 dny
mar
Až meditativní zážitek s minimalistickým výtvarným pojetím hry světla a stínu. Úžasné akrobatické výkony - první…Thin Skin – Křehkost kovových prutů
před 39 dny
Jan Klen
Ano, změna je dobrá, když se ví proč, co se očekává a co je možné a co je nadále jen ve vizích přacích. Asi je dobré to…Novou ředitelkou Taneční konzervatoře hl. m. Prahy je Pamela Morávková
Eliška Brtnická
Děkujeme, to nás moc těší!Thin Skin – Křehkost kovových prutů