Každoroční Mezinárodní divadelní site specific projekt, který Divadlo Continuo pořádá již od roku 1997, se letos uskuteční v prostorách bývalé městské vodárny v Písku. Představení nového projektu s názvem V břiše velryby se konají od 8. do 15. srpna 2019 vždy od 20:30 hodin.
23. Mezinárodní divadelní site specific projekt Divadla Continuo vzniká tento rok v koprodukci se Švestkovým Dvorem, z.s. Tvůrci si pro letošní ročník vybrali prostory bývalé městské vodárny v Písku, jejíž historie sahá až do roku 1901, a jež fungovala až do podzimu loňského roku.
Jen sto metrů od budovy vodárny stojí ve svahu opuštěná a chátrající vila. V ní prožila svoje dětství a mládí písecká rodačka Dagmar Šimková (nar. 1929), politická vězenkyně československého komunistického režimu, která byla zatčena ve svých 23 letech v roce 1952 a ve vězení strávila 14 let. Po propuštění a srpnové okupaci Československa emigrovala v roce 1968 společně s matkou do Austrálie. Po roce 1989 se do Československa několikrát vrátila. O svém zatčení, výsleších a o letech strávených v komunistickém vězení napsala knihu Byly jsme tam taky.
„Příběh Dagmar Šimkové jsme vybrali jako připomenutí konkrétního lidského osudu, podobného příběhům desítek a stovek jiných odvážných jedinců, kteří se rozhodli nepodlehnout většinovému mlčení a trpnému přihlížení nespravedlnosti. Kteří našli odvahu vzdorovat nesvobodnému nesouladu myšlení, mluvení a konání a odhodlali se k veřejně projevenému, osobně svobodnému postoji vůči totalitnímu režimu s vědomím logických následků,“ vysvětluje výběr tématu Pavel Štourač, umělecký vedoucí souboru a režisér výsledné inscenace.
„Propojení bývalé funkcionality budovy s konkrétním osudem Dagmar Šimkové, stejně jako kontexty se současnou společenskou a politickou situací jsou výchozí materií připravovaného projektu,“ dodává Pavel Štourač.
Název projektu odkazuje k výkladu Josepha Campbella, který břicho velryby považuje za symbolické místo, kde člověka pohltí neznámo - místo, ve kterém se rodí hrdina, člověk schopný vzdorovat osudu, době, strachu, či totalitě.
Na umělecké části projektu se vedle členů Divadla Continuo a jeho dlouhodobých spolupracovníků podílí účastníci z 12 zemí Evropy i zámoří, kteří po dobu 4 týdnů pracují na vytvoření výsledné inscenace. Scénografické řešení projektu vzniká ve spolupráci Heleny Štouračové, Jakuba Štourače a Filipa Bednára, hudební kompozici pro inscenaci vytváří společně s účastníky projektu švýcarský kontrabasista a skladatel Hannes Giger.
Zdroj: Divadlo Continuo a Švestkový Dvůr, z.s.
23. Mezinárodní divadelní site specific projekt Divadla Continuo
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Příliš mnoho Louskáčka?
úhel pohledu -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří