420PEOPLE a VerTeDance připomenou společně své úspěšné choreografie v Ponci
zprávy
Sacrebleu mělo premiéru v roce 2010 a pro Natašu Novotnou to bylo druhé setkání s choreografickou prací. „Odhodlávám se ke kroku, který mě od předešlého choreografování dost láká“, napsala tehdy, „Chci zkusit převést vlastní úhel pohledu, svou ne-zkušenost a představu na celý tvůrčí tým spolupracovníků. V rámci zachování jakéhosi pocitu nedotknutelnosti / čistoty a zároveň se zatracenou zvědavostí bych chtěla rozkrýt také svůj vlastní způsob pohybu, jeho dynamiku, jeho logiku... uvědomit si, co je instinkt a co čistá kalkulace." Pavla Beranová získala za spolupráci na choreografii Cenu za světelný design roku 2011. Nataša Novotná se zatím etablovala na české scéně jako choreografka i mimo alternativní scénu (Pták Ohnivák pro ND Brno, Škrtič pro ND moravskoslezské).
Duet Found and Lost, který švédská tanečnice, choreografka a performerka Charlotta Öfverholm vytvořila pro skupinu VerTeDance, je o rok mladší, premiéru měl na festivalu Divadelní Flora Olomouc. A také vynesl Cenu za světelný design, tentokrát Pavlu Kotlíkovi. Charlotta Öfverholm ve své tvorbě kombinuje tanec, divadlo, ale nebojí se i dalších experimentů. Její choreografie Found and Lost je fyzické, poetické a humoristické dílo pro silné ženy. Charlotta pochází ze Švédska, ale dlouhou dobu žila v USA. Vystudovala v Los Angeles univerzitu UCLA obor Film/TV/Video a divadelní institut Lee Strasberg. Jako zahraniční student byla i na stáži v ADT Alvina Aileyho. V New Yorku tančila se skupinami Bill T. Jones/ Arnie Zane Dance Copany, s Dwightem Rhodenem (Desmond Richardsons Complexions) či s Footprints Dance Company. V roce 1996 se znovu přestěhovala do Evropy a tančila v množství projektů. Pracovala s Robertem Galvánem (Tanzcompagnie Giessen), Josephem Tmimem (Toláda, Berlín), Ramonem Ollerem (Metros, Barcelona), Robertem Poolem (Ballet Linz). U nás se proslavila spoluprací s choreografem Janem Kodetem na díle Lola a Mr.Talk, které se dlouho hrálo v pražském divadle Archa a bylo nominováno na cenu Thálie v roce 2005. V letech 1998–2000 působila Charlotta Öfverholm v londýnském souboru DV8 Physical Theatre. Ve Stockholmu pak pracovala s několika choreografy, jako je například Dorte Olesen, Ossi Niskala či Richard Turbin. Ve své choreografické tvorbě kombinuje tanec, divadlo, ale nebojí se i dalších experimentů. S flamencovou tanečnicí Gabrielou Gutarra vytvořila například netradiční kus kombinující klasický španělský tanec s moderním divadlem. V současnosti je Charlotta uměleckou ředitelkou a hlavní choreografkou skupiny Compagnie Jus de la Vie, tančí a vede lektorské hodiny tance po celé Evropě. Loni v květnu vedla podruhé workshop tance a divadla v Praze. Zdroj: divadlo Ponec, archiv TA
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?