Registrace

420PEOPLE a VerTeDance připomenou společně své úspěšné choreografie v Ponci

Inzerce
V divadle Ponec budou mít návštěvníci možnost vidět 20. března reprízy dvou úspěšných choreografií z dílny souborů 420PEOPLE a VerTeDance z minulých sezon. Z repertoáru 420PEOPLE v tomto večeru uvidí sólo Nataši Novotné Sacrebleu, VerTeDance reprízují duet Found and Lost, který pro Veroniku Kotlíkovou a Terezu Ondrovou vytvořila švédská choreografka Charlotta Öfverholm.
Sacrebleu
mělo premiéru v roce 2010 a pro Natašu Novotnou to bylo druhé setkání s choreografickou prací. „Odhodlávám se ke kroku, který mě od předešlého choreografování dost láká“, napsala tehdy, „Chci zkusit převést vlastní úhel pohledu, svou ne-zkušenost a představu na celý tvůrčí tým spolupracovníků. V rámci zachování jakéhosi pocitu nedotknutelnosti / čistoty a zároveň se zatracenou zvědavostí bych chtěla rozkrýt také svůj vlastní způsob pohybu, jeho dynamiku, jeho logiku... uvědomit si, co je instinkt a co čistá kalkulace." Pavla Beranová získala za spolupráci na choreografii Cenu za světelný design roku 2011. Nataša Novotná se zatím etablovala na české scéně jako choreografka i mimo alternativní scénu (Pták Ohnivák pro ND Brno, Škrtič pro ND moravskoslezské).
Duet Found and Lost, který švédská tanečnice, choreografka a performerka Charlotta Öfverholm vytvořila pro skupinu VerTeDance, je o rok mladší, premiéru měl na festivalu Divadelní Flora Olomouc. A také vynesl Cenu za světelný design, tentokrát Pavlu Kotlíkovi. Charlotta Öfverholm ve své tvorbě kombinuje tanec, divadlo, ale nebojí se i dalších experimentů. Její choreografie Found and Lost je fyzické, poetické a humoristické dílo pro silné ženy. Charlotta pochází ze Švédska, ale dlouhou dobu žila v USA. Vystudovala v Los Angeles univerzitu UCLA obor Film/TV/Video a divadelní institut Lee Strasberg. Jako zahraniční student byla i na stáži v ADT Alvina Aileyho. V New Yorku tančila se skupinami Bill T. Jones/ Arnie Zane Dance Copany, s Dwightem Rhodenem (Desmond Richardsons Complexions) či s Footprints Dance Company. V roce 1996 se znovu přestěhovala do Evropy a tančila v množství projektů. Pracovala s Robertem Galvánem (Tanzcompagnie Giessen), Josephem Tmimem (Toláda, Berlín), Ramonem Ollerem (Metros, Barcelona), Robertem Poolem (Ballet Linz). U nás se proslavila spoluprací s choreografem Janem Kodetem na díle Lola a Mr.Talk, které se dlouho hrálo v pražském divadle Archa a bylo nominováno na cenu Thálie v roce 2005. V letech 1998–2000 působila Charlotta Öfverholm v londýnském souboru DV8 Physical Theatre. Ve Stockholmu pak pracovala s několika choreografy, jako je například Dorte Olesen, Ossi Niskala či Richard Turbin. Ve své choreografické tvorbě kombinuje tanec, divadlo, ale nebojí se i dalších experimentů. S flamencovou tanečnicí Gabrielou Gutarra vytvořila například netradiční kus kombinující klasický španělský tanec s moderním divadlem. V současnosti je Charlotta uměleckou ředitelkou a hlavní choreografkou skupiny Compagnie Jus de la Vie, tančí a vede lektorské hodiny tance po celé Evropě. Loni v květnu vedla podruhé workshop tance a divadla v Praze. Zdroj: divadlo Ponec, archiv TA
Témata článku

Diskuze

Vyplněním e-mailu se přihlásíte k odběru automatických notifikací, které vás upozorní na nový příspěvek v této diskuzi.

Odesláním příspěvku souhlasíte s pravidly pro diskutující

Buďte první, kdo zahájí diskuzi pod tímto článkem!
Přidat komentář

Související texty

Zajímá vás celý článek?

Obsah Tanečních aktualit vzniká díky týmu odborníků, kteří investují svůj čas, energii a vášeň, aby vám přinesli ten nejkvalitnější vhled do světa tance. Podpořte naši redakci – každý příspěvek má smysl.

Přispět na obsah

Pokračovat ve čtení zdarma.