420PEOPLE a VerTeDance připomenou společně své úspěšné choreografie v Ponci

420PEOPLE a VerTeDance připomenou společně své úspěšné choreografie v Ponci

420PEOPLE a VerTeDance připomenou společně své úspěšné choreografie v Ponci

V divadle Ponec budou mít návštěvníci možnost vidět 20. března reprízy dvou úspěšných choreografií z dílny souborů 420PEOPLE a VerTeDance z minulých sezon. Z repertoáru 420PEOPLE v tomto večeru uvidí sólo Nataši Novotné Sacrebleu, VerTeDance reprízují duet Found and Lost, který pro Veroniku Kotlíkovou a Terezu Ondrovou vytvořila švédská choreografka Charlotta Öfverholm.
Sacrebleu
mělo premiéru v roce 2010 a pro Natašu Novotnou to bylo druhé setkání s choreografickou prací. „Odhodlávám se ke kroku, který mě od předešlého choreografování dost láká“, napsala tehdy, „Chci zkusit převést vlastní úhel pohledu, svou ne-zkušenost a představu na celý tvůrčí tým spolupracovníků. V rámci zachování jakéhosi pocitu nedotknutelnosti / čistoty a zároveň se zatracenou zvědavostí bych chtěla rozkrýt také svůj vlastní způsob pohybu, jeho dynamiku, jeho logiku... uvědomit si, co je instinkt a co čistá kalkulace." Pavla Beranová získala za spolupráci na choreografii Cenu za světelný design roku 2011. Nataša Novotná se zatím etablovala na české scéně jako choreografka i mimo alternativní scénu (Pták Ohnivák pro ND Brno, Škrtič pro ND moravskoslezské).
Duet Found and Lost, který švédská tanečnice, choreografka a performerka Charlotta Öfverholm vytvořila pro skupinu VerTeDance, je o rok mladší, premiéru měl na festivalu Divadelní Flora Olomouc. A také vynesl Cenu za světelný design, tentokrát Pavlu Kotlíkovi. Charlotta Öfverholm ve své tvorbě kombinuje tanec, divadlo, ale nebojí se i dalších experimentů. Její choreografie Found and Lost je fyzické, poetické a humoristické dílo pro silné ženy. Charlotta pochází ze Švédska, ale dlouhou dobu žila v USA. Vystudovala v Los Angeles univerzitu UCLA obor Film/TV/Video a divadelní institut Lee Strasberg. Jako zahraniční student byla i na stáži v ADT Alvina Aileyho. V New Yorku tančila se skupinami Bill T. Jones/ Arnie Zane Dance Copany, s Dwightem Rhodenem (Desmond Richardsons Complexions) či s Footprints Dance Company. V roce 1996 se znovu přestěhovala do Evropy a tančila v množství projektů. Pracovala s Robertem Galvánem (Tanzcompagnie Giessen), Josephem Tmimem (Toláda, Berlín), Ramonem Ollerem (Metros, Barcelona), Robertem Poolem (Ballet Linz). U nás se proslavila spoluprací s choreografem Janem Kodetem na díle Lola a Mr.Talk, které se dlouho hrálo v pražském divadle Archa a bylo nominováno na cenu Thálie v roce 2005. V letech 1998–2000 působila Charlotta Öfverholm v londýnském souboru DV8 Physical Theatre. Ve Stockholmu pak pracovala s několika choreografy, jako je například Dorte Olesen, Ossi Niskala či Richard Turbin. Ve své choreografické tvorbě kombinuje tanec, divadlo, ale nebojí se i dalších experimentů. S flamencovou tanečnicí Gabrielou Gutarra vytvořila například netradiční kus kombinující klasický španělský tanec s moderním divadlem. V současnosti je Charlotta uměleckou ředitelkou a hlavní choreografkou skupiny Compagnie Jus de la Vie, tančí a vede lektorské hodiny tance po celé Evropě. Loni v květnu vedla podruhé workshop tance a divadla v Praze. Zdroj: divadlo Ponec, archiv TA

Témata článku

Tanec

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: