Adéla Laštovková Stodolová a uskupení SKUTR uvádí premiéru s názvem Muži
zprávy
V inscenaci Muži se šestice mužů vydává na cestu do divočiny, aby našli odpovědi na ty nejniternější otázky a vyrovnali se zde se svými problémy, jako je stagnace, potlačená agrese, homosexualita, víra nebo nepřítomný otec, především však sami se sebou. „Nablýskané časopisy jsou plné řešení všech možných problémů žen, ale kdo se zajímá o muže?“ klade si otázku režisérka Adéla Laštovková Stodolová. Muži své pocity tolik nesdělují, ale právě z nevyřešených traumat mohou plynout jejich vnitřní splíny a pochybnosti. Přitom jen fakt, že se muž stane otcem, je podle režisérky důvod k tomu být na sebe hrdý. „Doufám, že naše představení přispěje k tomu, že se konečně přestaneme dívat na muže s předsudky, které nám jsou stále dokola vštěpovány,“ dodává režisérka, která se pro tvorbu představení inspirovala skutečnými příběhy mužů kolem sebe.
Inscenace Muži přímo navazuje na úspěšná autorská představení Malá smrt a Joke Killers, jež si odbylo svou premiéru v loňském roce na světové výstavě Expo v Šanghaji. V nich se tandem SKUTR tvořený Martinem Kukučkou a Lukášem Trpišovským spojil s choreografkou, performerkou a studentkou Ctibora Turby Adélou Laštovkovou Stodolovou. Více o představení a tandemu SKUTR na www.skutr.org.
Adéla Laštovková Stodolová (1978) absolvovala v roce 1997 konzervatoř Duncan Centre a v roce 2003 katedru nonverbálního a komediálního divadla HAMU u profesora Ctibora Turby. Kromě herectví (spolupráce s divadly Archa, Studio Y, Komedie, Alfred ve dvoře, Rokoko) se věnuje choreografii (Břehy Gangy a Výlety pana Broučka v Národním divadle Praha, Happy End v Divadle Na zábradlí a Ráj srdce labyrint světa v Divadle Archa) a vlastním autorským projektům (Za tím, Všechna jediná, It's so lovely, že? a Malá smrt). Autorská inscenace Všechna jediná (uvedená v divadelním sále Konviktu v rámci Divadelní Flory 2004) získala Cenu Divadelních novin v oboru Alternativa, Cenu diváků na České taneční platformě, Grand Prix na polském festivalu Zdarzenia a Grand Prix na festivalu Fiesta ve Venezuele. Stodolová často spolupracuje s režijním tandemem SKUTR a v Divadle Archa vystoupila v projektech Nickname, Duší dítě, Understand a Plačky. V rámci Archa.lab se věnuje pravidelným pohybovým workshopům a dílnám tanečního divadla.
SKUTR (Martin KUkučka a Lukáš TRpišovský)
„Dělat v tandemu je nesmírně pohodlný. Každý z nás dělá jen to, co umí a co ho baví. Ostatní zastane ten druhý. Spousta režisérů nám náš tandem závidí.“ Lukáš Trpišovský
Martin Kukučka a Lukáš Trpišovský začali společně pracovat při studiích na DAMU, zájem kritiky budila už jejich absolventská představení. Záhy je proto ředitel Divadla Archa Ondřej Hrab pod hlavičkou divadelní laboratoře Archa.lab pozval ke spolupráci s touto specifickou pražskou scénou. V Arše pak vzniklo několik mimořádně úspěšných divadelních představení této režijní dvojice. SKUTR byl třikrát nominován na Cenu Alfréda Radoka v kategorii Talent roku, jejich titul Understand získal rovněž radokovskou nominaci v kategorii Inscenace roku. SKUTR je dlouhodobě žádanou divadelní akvizicí i za hranicemi České republiky (Srbsko, Polsko, Litva, Itálie, Německo, Rumunsko, Slovensko, Skotsko). Název SKUTR používá momentálně pro svou identifikaci rovněž skupina umělců, která se během působení SKUTRu v Divadle Archa vytvořila. K nejznámějším projektům SKUTRu patří inscenace Nickname, Understand, 8 čili polib prdel kosům, Mistr a žák (uvedená na nádvoří Tereziánské zbrojnice v rámci Divadelní Flory 2008), Plačky, Malá smrt (DF 2009, Bezručovy sady) či na Expu v Šanghaji uvedeném představení Joke Killers (2010). SKUTR se také zásadním způsobem podílí na oceňovaném představení La Putyka (mj. 1. místo v anketě Divadelních novin v hlasování o nejvýznamnější inscenaci roku 2009). Zdroj: Divadlo Ponec Foto: Matěj Procházka
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
„Tanec i život jsou o hledání rovnováhy,“ bilancuje Václav Janeček své pedagogické a životní zkušenosti
rozhovory -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle opouštějí divadlo PONEC
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 14 dny
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
před 46 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 48 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 49 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 50 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 64 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
BaletniTotalita
Nic nového pod sluncem, totalita pokračuje. Není to tak dávno, co všem zaměstnancům baletu přišel e-mail:Milí…
Bojkot jako od Fica. Balet Národního divadla nechápe, jak fungují média