Umělecké uskupení Tantehorse se představuje v roli kurátora, iniciující kritický dialog mezi tvůrci tanečního divadla a veřejností, v sérii projektů zastřešených pod názvem Emergency Dances. Jedná se o sérii tanečních děl pohybujících se na hranici tance a aktivismu, performance a experimentu, komunikující palčivá témata současnosti. První z večerů se nese v duchu tématu Patologie médií, uskuteční se v premiéře 25. září 2019 v Paláci Akropolis. Představí díla choreografek Johany Pockové a Sabiny Bočkové s dílem nazvaným Jáma Lvová a choreografii Denisy Musilové pro dvě tanečnice, nazvanou Ententiky.
Denisa Musilová vytvořila dílo na hranici reality show a experimentu vytrvalosti, zabývající se nemocí nazvanou Headline Stress Disorder, kterou způsobuje extrémní sledování mediálních zpráv, vytvářejících psychickou a fyzickou zátěž na jedince. Choreografka pro své performerky Annu Benhákovou a Ivetu Krmelovou připravila simulaci stresové aktivity, která se bude odehrávat v přímém přenosu, částečně on-line a částečně přímo před zraky diváků. Tanečnice poběží 10 kilometrů dlouhou trať, jejich běh bude on-line streamován do divadla a zakončen přímo na jevišti, kde vznikne následná choreografie.
Jáma Lvová Johany Pockové a Sabiny Bočkové se zabývá postavením člověka v mediálním prostoru. Choreografky a zároveň performerky se stávají ztělesněním fyzických a vizuálních symbolů mediálního prostoru a zkoumají jeho emocionální tlak na pozorovatele, konzumenta.
„Jsou to urgentní choreografie, vycházející z určitého hraničního stavu jedince, z okamžiku emergency. Svým zpracováním a intenzitou sdělení nenechávají diváka chladným, nutí ho k osobní angažovanosti. Tanečnice jsou ve stavu ,pohotovosti‘, říká o prvním díle série Emergency Dances I. Miřenka Čechová, tentokrát v roli taneční kurátorky. Ta si ke spolupráci přizvala filosofku Alici Koubovou, která je odbornicí na filosofii performance, jež povede s umělkyněmi a diváky následnou diskusi. Jejím cílem je povzbudit diváky k vlastnímu uvažování a rozšířit jejich horizont chápání tanečního divadla.
V posledních třech letech se soubor Tantehorse zaměřuje na projekty propojující angažovaná společenská témata se současným tancem a divadlem, a to jak v divadelních, tak i nedivadelních prostorech, které tím zviditelňuje. Stěžejním pro Tantehorse je vedení kritického dialogu mezi umělci a veřejností a umělecký rozvoj mladých tvůrců, zabývajících se kritickou reflexí umění ve společnosti. Tantehorse nadále vytváří projekty v netradičních divadelních formátech (jako např. Osudety, !O! – Family Therapy, Momentum…), iniciuje dialog mezi tanečníky a výtvarníky konceptuálního a angažovaného umění a pokračuje v laboratorní lince zkoumající hranice fyzického, tanečního a experimentálního divadla.
Zdroj: Tantehorse z.s.
Aktivistický tanec v Paláci Akropolis
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?