
Balet Giselle je inspirován dílem romantického básníka Théophila Gautiera podle legendy o zasnoubených dívkách, které když zemřou ještě před svatbou, se po smrti promění ve víly. Když do jejich království zabloudí muž, utančí jej k smrti.
Balet Mariinského divadla v Petrohradě je považován za kolébku ruského baletu. Od svého vzniku roku 1783 je neodlučitelně spjat s národní kulturou a historickými událostmi. Během historie byl hlavní uměleckou silou Ruska, která kultivovala všechny generace ruských umělců. V éře Sovětského svazu byl soubor znám pod názvem Kirovův balet.
Bolšoj balet ve znamení odkazu Maria Petipy
Pro sezónu 2011/12 Bolšoj balet v Moskvě připravil tituly z pokladnice klasických ruských baletů z dob největší slávy carského baletu v 19. století – éry Maria Petipy, v podání nejlepších interpretů současnosti. Sezónu přímých přenosů zahájí slavnostní znovuotevření Velkého divadla po rekonstrukci baletem Esmeralda. Pokračovat bude Spící krasavicí, vánočním Louskáčkem, exotickým Korzárem a Raymondou, baletem inspirovaným středověkými legendami. Klasickou sezónu doplní novější inscenace talentovaného mladého ruského choreografa Alexeje Ratmanského - Světlý pramen na hudbu Dmitrije Šostakoviče.
Bolšoj balet je bezesporu jeden z nejlepších baletních souborů na světě. Jeho tradice se odvíjí už od carského Ruska (1776). Ve 20. století si vybrousil svůj typický až atletický styl a i dnes je plně hoden svého jména. Soubor se pyšní hvězdnými tanečníky jako Světlana Zacharova, Natalie Osipova, Ivan Vasilijev, či Michail Lobuchin. Bolšoj balet zvolil pro dramaturgii sezóny přímých přenosů do kin tradiční klasické klenoty svého repertoáru. Virtuozitou jejich provedení si dobývá srdce diváků po celém světě již řadu let. Umělecký šéf Sergej Filin dokáže těžit z obrovské tradice souboru a přenášet ji do souvislostí moderní doby.
Královský balet Londýn s roztančenými zvířátky

Královský balet v Londýně je jedním z nejlepších baletních souborů současnosti. Jeho uměleckou ředitelkou je Monica Mason. Jeho kořeny jsou předválečné, královský přídomek mu byl udělen britskou královnou v roce 1956. Otcem jeho typicky anglického elegantního a zároveň briskního stylu je Sir Fryderyk Ashton (1904–1988), choreograf obou záznamů, které Aerofilms přináší.
Přímé přenosy baletů kombinují špičkové taneční umění s nejmodernějšími technologiemi. HD (High Definition) je akronym pro vysoké obrazové rozlišení, které svou kvalitou daleko převyšuje kvalitu formátu DVD. Zvuk je přenášen v prostorovém šestikanále 5.1. Prvním přenosem byl složený večer Les Ballets Russes z Pařížské opery v roce 2009. V současnosti na projektu participuje 14 kin v České a Slovenské republice. Držitelem licence na přímé přenosy a projekce Bolšoj baletu z Moskvy, Královského baletu v Londýně a Mariinského baletu do České republiky je distribuční společnost Aerofilms.

Program: 3D Giselle Mariinskij balet
=================
GISELLE
Choreografie: Jean Coralli, Jules Perrot
Hudba: Adolf Adam
BOLŠOJ BALET
=========
ESMERALDA
Slavnostní znovuotevření Velkého divadla
Choreografie: J. Burlaka, V. Medveděv podle M. Petipy
Hudba: C. Pugni
9. října 2011 V 16:45 (živě)
SPÍCÍ KRASAVICE
Choreografie: J. Grigorovič podle M. Petipy
Hudba: P. I. Čajkovskij
20. listopadu 2011 V 16:45 (živě)
LOUSKÁČEK
Choreografie: J. Grigorovič podle M. Petipy
Hudba: P. I. Čajkovskij
18. prosince 2011 V 16:45 (záznam)
KORZÁR
Choreografie: J. Burlaka, A. Ratmanskij podle M. Petipy
Hudba: A. Adam
11. března 2012 V 16:45 (živě)
SVĚTLÝ PRAMEN
Choreografie: A. Ratmanskij
Hudba: D. Šostakovič
29. dubna 2012 V 16:45 (živě)
RAYMONDA
Choreografie: J. Grigorovič podle M. Petipy
Hudba: A. Glazunov
24. června 2012 V 16:45 (živě)
KRÁLOVSKÝ BALET, LONDÝN
===================
LABUTÍ JEZERO
Choreografie: Fryderyk Ashton
Hudba: P.I.Čajkovskij
Úterý 27. července 2011 (záznam)
POHÁDKY BEATRIX POTTEROVÉ
Choreografie: Fryderyk Ashton
Hudba: John Lanchberry
Úterý 23. srpna 2011 (záznam)
Zdroj: Aerofilms
Josef Herman
Milé dámy,papír, net, podcast, blog a cokoli dalšího si vymyslíte, to jsou přece jen média sloužící komunikaci v té…
Přestat se zdržovat nesmysly aneb Co s kritikou v éře nových médií