Registrace

Balet Národního divadla chystá Čarodějova učně, taneční horor na motivy známé legendy

Inzerce
Balet Národního divadla připravuje světovou premiéru tajemného příběhu s názvem Čarodějův učeň, která se uskuteční 28. února 2013 v Národním divadle. Taneční horor, ve kterém tvůrci oživí téma staré lužickosrbské legendy z přelomu 17. a 18. století pojednává o chlapci, který se na prahu dospělosti přiblížil černé magii a je jí fascinován, dokud nepozná, že ho může zahubit. Příběh zobrazuje nebezpečí střetů se záhadnými silami, které dokážou poblouznit i fascinovat. Hlavní hrdina dojde k poznání, že jen láska může přemoci i ta nejtemnější kouzla. Příběh známý pod názvem Čarodějův učeň je u nás populární jako pohádka díky překladu zpracování německého literáta Otfrieda Preusslera (rodáka z Liberce a mimo jiné autora ještě populárnějšího příběhu Malá čarodějnice), který legendu převyprávěl pro děti.
Jde o téma a příběh poněkud mrazivý, tajemný a strašidelný, nicméně se šťastným koncem. Tak jako to bývá ve většině pohádek, legend a pověstí, i zde se nakonec ukáže, že láska je silnější než smrt. Choreografii vytváří Jan Kodet a režie se chopila známá mladá dvojice SKUTR – Martin Kukučka a Lukáš Trpišovský, jejichž dosavadní režisérské počiny zaznamenaly příznivé reakce kritiky i diváků. (Za svou tvorbu získali mnoho cen včetně Grand Prix na mezinárodním festivalu FIST v Bělehradě a Ceny diváků tamtéž, Ceny Evalda Schorma a Ceny Josefa Hlávky.) „Naše inscenace je určena kromě rodin s dětmi a dospělým především dospívající mládeži. Půjde o temný taneční příběh, který bude plný fyzických a dynamických choreografií Jana Kodeta. Na základě již probíhajících zkoušek mohu potvrdit, že půjde o současný tanec, kdy se i obyčejné gesto ruky stává magickým tanečním prvkem. Zacílením na dospívající mládež klademe důraz i na silnou vizuální stránku inscenace. Scéna Jakuba Kopeckého se inspirovala kromě jiného opuštěnými industriálními budovami Libereckého kraje, které postupně pohlcuje příroda. Kostýmy pak vytvořila Saša Grusková především s ohledem na dynamický pohyb tanečníků. Snad nejdůležitější stránkou vedle choreografie je uhrančivě temná a až filmově plastická hudba Zbyňka Matějů,“ říká Lukáš Trpišovský, spoluautor libreta a režie. Zdroj: ND
Témata článku

Diskuze

Vyplněním e-mailu se přihlásíte k odběru automatických notifikací, které vás upozorní na nový příspěvek v této diskuzi.

Odesláním příspěvku souhlasíte s pravidly pro diskutující

Buďte první, kdo zahájí diskuzi pod tímto článkem!
Přidat komentář