Balet Národního divadla chystá Čarodějova učně, taneční horor na motivy známé legendy

Balet Národního divadla chystá Čarodějova učně, taneční horor na motivy známé legendy

Balet Národního divadla chystá Čarodějova učně, taneční horor na motivy známé legendy

Balet Národního divadla připravuje světovou premiéru tajemného příběhu s názvem Čarodějův učeň, která se uskuteční 28. února 2013 v Národním divadle. Taneční horor, ve kterém tvůrci oživí téma staré lužickosrbské legendy z přelomu 17. a 18. století pojednává o chlapci, který se na prahu dospělosti přiblížil černé magii a je jí fascinován, dokud nepozná, že ho může zahubit. Příběh zobrazuje nebezpečí střetů se záhadnými silami, které dokážou poblouznit i fascinovat. Hlavní hrdina dojde k poznání, že jen láska může přemoci i ta nejtemnější kouzla. Příběh známý pod názvem Čarodějův učeň je u nás populární jako pohádka díky překladu zpracování německého literáta Otfrieda Preusslera (rodáka z Liberce a mimo jiné autora ještě populárnějšího příběhu Malá čarodějnice), který legendu převyprávěl pro děti.
Jde o téma a příběh poněkud mrazivý, tajemný a strašidelný, nicméně se šťastným koncem. Tak jako to bývá ve většině pohádek, legend a pověstí, i zde se nakonec ukáže, že láska je silnější než smrt. Choreografii vytváří Jan Kodet a režie se chopila známá mladá dvojice SKUTR – Martin Kukučka a Lukáš Trpišovský, jejichž dosavadní režisérské počiny zaznamenaly příznivé reakce kritiky i diváků. (Za svou tvorbu získali mnoho cen včetně Grand Prix na mezinárodním festivalu FIST v Bělehradě a Ceny diváků tamtéž, Ceny Evalda Schorma a Ceny Josefa Hlávky.) „Naše inscenace je určena kromě rodin s dětmi a dospělým především dospívající mládeži. Půjde o temný taneční příběh, který bude plný fyzických a dynamických choreografií Jana Kodeta. Na základě již probíhajících zkoušek mohu potvrdit, že půjde o současný tanec, kdy se i obyčejné gesto ruky stává magickým tanečním prvkem. Zacílením na dospívající mládež klademe důraz i na silnou vizuální stránku inscenace. Scéna Jakuba Kopeckého se inspirovala kromě jiného opuštěnými industriálními budovami Libereckého kraje, které postupně pohlcuje příroda. Kostýmy pak vytvořila Saša Grusková především s ohledem na dynamický pohyb tanečníků. Snad nejdůležitější stránkou vedle choreografie je uhrančivě temná a až filmově plastická hudba Zbyňka Matějů,“ říká Lukáš Trpišovský, spoluautor libreta a režie. Zdroj: ND

Témata článku

Tanec

POSLEDNÍ KOMENTÁŘE

to nejčtenější z tanečních aktualit

Přihlašte se k odběru newsletteru: