Balet Národního divadla chystá pro tuto sezonu tři premiéry
zprávy
Sezonu 2015/2016 zahájí Balet Národního divadla premiérou baletu Louskáček a Myšák Plyšák. Po deseti letech uvádění verze režiséra a choreografa Youriho Vàmose se chystá inscenace úplně nová, jejímž tvůrcem je Petr Zuska, choreograf a umělecký šéf baletu Národního divadla. Vánoční pohádku, jejíž kořeny vyrůstají z příběhu E. T. A. Hoffmanna, představí v novém duchu. „Za tónů krásné, notoricky známé Čajkovského hudby se bude odvíjet příběh plný poetiky, humoru, obrazů a kouzel. Kouzel zimy, adventního a vánočního času, tajemné Prahy, českých či středoevropských tradic vánočních svátků a pochopitelně neohraničitelné svobody, imaginace dětské duše a snů,“ dodávají zástupci baletu ND. Premiéry se uskuteční 3. a 4. prosince 2015 v Národním divadle.
Druhá premiéra sezony bude uvedena 3. a 4. března 2016 na jevišti Státní opery. Půjde o baletní ztvárnění známé pohádky Hanse Christiana Andersena Sněhová královna. Tato inscenace byla vytvořena v roce 2007 pro Anglický národní balet britským choreografem Michaelem Corderem. Příběh dívky Gerdy a chlapce Kaye, kterého krutá královna uvězní ve svém zámku, je podobenstvím o síle přátelství a lásky lámající ledy a zákeřná kouzla. Kromě náročných tanečních partů a pohádkové scénografie se diváci mohou těšit na krásnou hudbu Sergeje Prokofjeva.
Třetí premiérou bude 9. a 10. června 2016 na Nové scéně Vertigo. Komponovaný večer reprezentující esenci díla trojice současných evropských tvůrců tanečního divadla. Moldavana Radu Poklitaru, Itala Maura Bigonzettiho a Švéda Alexandera Ekmana. „Na rozdíl od všech předchozích, v minulosti uváděných tzv. triptychů, tento nebude mít žádnou konkrétní dramaturgickou linku či jednotící téma. Naopak. Tři, navzájem ostře kontrastující poetiky těchto umělců a jejich opusů, vytvářejí magickou kombinaci lyriky, nostalgie, humoru i bláznivé absurdity… Pozor! To vše dohromady může vyvolat pocity závratě – tedy Vertigo,“ uzavírají zástupci baletu ND.
Zdroj: Národní divadlo
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Milan Sládek, průkopník slovenské pantomimy
zprávy -
Šeherezáda se na prkna Národního divadla vrací po padesáti letech, tentokrát v podání Maura Bigonzettiho
zprávy -
Scales - Taneční performance, která zkoumá propojení člověka a technologií
zprávy -
Pátá kapitola Emergency Dances trvala pět hodin. Dlouhé přestávky utlumily zájem, otevřenost i pozornost diváků
recenze -
Padesátka tanečníků burcuje bratislavskou scénu v nové inscenaci Bolero
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Petr K.
To je dost trapný pokus otočit co jsem napsal přesně naruby. Realita je, že svět je přeplněn zajímavým obsahem a kdo se…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Roman Zotov-Mikshin
Jojo… znáte ten vtip?Starý včelař umírá a všichni blízcí jsou kolem něho a ptají se: ty jsi tak starý a moudrý, řekni…
Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 3 dny
Petr K.
On tenhle pohled na kritiku občas bývá prezentován jako konec umělecké kritiky, protože krom jiného znamená, že recenze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Preference, vkus recenzenta tím pádem přináší obrovské omezení samotné kritice - dekódování umění probíhá jen skrze…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Petr K.
Mně tahle debata přišla jako naprosto prototypická vzhledem k situaci na české současné scéně. Vzhledem k ohlasu, který…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
před 4 dny
Roman Zotov-Mikshin
Proč z kritiky nikdy nelze vypárat priority a preference kritika? Souhlasím, že by neměli v kritice prosakovat, ale…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr
Roman Zotov-Mikshin
Znova si nerozumíme. Já jsem odpovídal na poslední větu z Vaší předchozí odpovědi. “Není to celé naprosto zbytečná…Pokus o introspekci, který v performanci Pěny ztrácí směr