Baletní a hudební přehlídka Klosterlin v Klášterci nad Ohří
zprávy
„První ročník přehlídky Klosterlin se uskutečnil již v roce 2009. Impulsem pro její vznik byl nápad prezentovat společně žánry baletu, opery a vážné hudby v regionech, do nichž se přední čeští umělci příliš často nedostanou. První volba padla na město Klášterec nad Ohří,“ říká Ladislava Jandová, zakladatelka a producentka přehlídky. „Regionální města většinou nemají dostatek prostředků a mnohdy ani odvahy pozvat k hostování špičkové české sólisty, proto se snažíme za podpory města a zámku Klášterec nad Ohří za minimálních finančních podmínek představit kláštereckému publiku skutečné hudební a taneční skvosty. Přehlídka v Klášterci nad Ohří se každoročně zaměřuje na české autory - od romantické hudby až po současné hudební skladatele, od klasického baletu až po moderní tanec, a každoročně také připomíná významná výročí českých hudebních skladatelů.“
Program přehlídky zahájí hudebně-baletní představení Kdo je na světě nejmocnější?. Pohádka na motivy indické bajky na libreto a hudbu Bohuslava Martinů je s mluveným slovem Báry Hrzánové. Představení se uskuteční 24. května od 9 a 11 hodin v Kulturním domě v Klášterci nad Ohří.
Následující den, 25. května od 19 hodin, se bude v prostorách Renesančního sálu kláštereckého zámku konat operní a baletní galavečer s názvem Pocta Petru Ebenovi. V rámci galavečera se představí sopranistka Marie Fajtová, sólistka Národního divadla v Praze, pěvec – baryton Roman Janál, stálý sólista Národního divadla v Praze a Národního divadla v Brně. Za klavírního doprovodu Lenky Navrátilové zazní písně Klementa Slavického, Petra Ebena, Karla Jenkinse či árie z oper Rusalka, Carmen či La Traviata. Program večera doplní sólisté Pražského komorního baletu. Ti zatančí v choreografii Pavla Šmoka na 3. větu Smetanova smyčcového kvartetu Z mého života a v choreografii Mária Radačovského, šéfa baletu Národního divadla v Brně, na 3. větu Dvořákova Slovanského kvartetu.
Zdroj: Opera-Balet.cz, s.r.o.
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Labutí jezero – Čím víc motivů, tím víc nezdarů
kritiky -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 33 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 35 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 36 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 37 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 51 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 53 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?