Blíží se premiéra Petera Pana v podání Bohemia Baletu
zprávy
Příběh v choreografii Francouzky Bérangère Andreo vychází ze světoznámého příběhu Peter Pan, skotského spisovatele, novináře a dramatika Jamese Mathew Barrieho. Postava Petr Pana se poprvé objevila na počátku 20. století v knize pro dospělé Malý bílý pták. Klasickou podobu získalo dílo v roce 1904, kdy vznikla původní divadelní hra, která se později dočkala i své literární podoby, kde se objevila postava holčičky Wendy. Od té doby bylo dílo mnohokrát zfilmováno, známá je však především jeho muzikálová verze.
Autorem hudby použité v inscenaci je James Newton Howard, americký klavírista, hudební skladatel, hudební aranžér a producent. Během 70. let se kromě profese klávesisty a orchestrátora stále více věnoval psaní písní a hudební produkci, spolupracoval s mnoha významnými hudebníky, jen namátkou – Eric Clapton, Diana Ross, Cher, Barbra Streisand, Randy Newman, Olivia Newton-John, TOTO a mnoho dalších. Zlomem v jeho kariéře bylo turné s Eltonem Johnem v roce 1975. K filmové hudbě se poprvé dostal v roce 1983 (snímek Twilight Zone: The Movie). Proslavila ho o dva roky později hudba ke komedii Kena Finklemana Head Office s Dannym DeVitem v hlavní roli. Za svůj největší úspěch považuje cenu udělenou na World Soundtracks Awards z roku 2008 pro nejlepšího filmového skladatele roku. Dále byl osmkrát nominován cenu Americké filmové akademie Oscar (Uprchlík, Village, Michael Clayton a další), čtyřikrát na Zlatý Glóbus a čtyřikrát na cenu Grammy. Obdržel například cenu kritiků Critics Choise Awards za nejoriginálnější filmovou hudbu roku k filmu Temný rytíř (2008) nebo cenu Emmy za ústřední melodii k seriálu ER (1994). Hudbu k Peteru Panovi složil v roce 2003. Jedná se o jednoho z nejúspěšnějších a nejznámějších hollywoodských skladatelů filmové hudby.
„Ale v Nezemi, na tomhle kouzelném ostrově, se čas neměří vůbec. Nikdo nemůže říct, co tu trvá hodinu nebo celý rok. Všechno je tu doopravdy, všechno se tu děje právě teď, ale zároveň je tu všechno „jako“ a děje se tu všechno jako ve snu.“ (J. M. Barrie: Petr Pan, podle anglického originálu převyprávěl Pavel Šrut, Praha Albatros 1997, s. 52.) Zdroj: ND
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 40 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 42 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 43 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 44 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 58 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 60 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?