Bohemia Balet uvede ve Stavovském divadle Premiéru 2016
zprávy
Aleš Hanzlík k své choreografii Fata Viam Invenient na hudbu Hanse Zimmera, Charlie Clousera dodává: „Svoboda či fatalita? Jediné, co nás v životě limituje a omezuje, jsme my sami. Jsou lidé, kteří se snaží využít život naplno a jiní zase jen proplouvají. Můžeme kolem nás vidět ty, co sklopí hlavu a jdou, nebo ty, kteří se snaží poprat se svým osudem, mnozí se ho i snaží změnit. Žalovat na osud můžeme hodně dlouho, změnit jej však nemůžeme. Je tvrdý jako kámen a je neúprosný. Nikdo jím nepohne ani prudkým slovem, ani pláčem, ani vůlí."
„Cyklus V mlhách (1912) je považován za vrchol Janáčkovy klavírní lyriky. Tato hudba vyvěrá z hlubiny duše, vyzařuje tklivý smutek, je něžná a jiskřící, zahalena do oparu až impresionistické chvějivosti. Skladatel vede s nástrojem dialog, jehož psychologický záměr je nepostihnutelný, jako by schovaný za závojem, který propouští jen to hlavní - nepojmenovatelné. O obsahu svých miniatur Janáček pomlčel... Zkusme tedy promluvit za něho i za sebe o drásající rozpolcenosti a smiřujícím pohlazeni, o blížencích, kteří se nikdy nesblíží, o věčnem tápání ,V mlhách‘ sebe sama,“ říká choreograf Petr Zuska.
Alena Pešková ke svému Kavkazskému zajatci dodává: „Jednoaktové taneční divadlo, které volně vychází z Puškinovy stejnojmenné poémy, není zařazeno do konkrétního času ani prostoru. Ukazuje se nám jako věčně se opakující téma rozporu mezi jedincem a společností, mezi tradicí a nutkáním ji v určitý moment překonat, mezi rozumem a citem... Puškinova poéma Kavkazský zajatec se odehrává za rusko-kavkazské války. Jejím hlavním hrdinou je kozácký důstojník, znuděný životem ve vyšší společnosti, který odchází na Kavkaz hledat dobrodružství. Je však zajat kmenem Čerkesů. Zde o něj pečuje mladá dívka, jež se do zajatce zamiluje. Ten však odmítá její lásku s vysvětlením, že miloval pouze jednu dívku, která ho ovšem zklamala, a on již v lásku již nevěří. Přesto mladá Čerkeska, která kvůli zajatci dokonce odmítla chystanou svatbu, a čeká jí trest, pomáhá důstojníkovi na svobodu… Teprve v této chvíli mu snad dochází, jak moc ho dívka miluje, a sám překonán láskou, přemlouvá ji ke společnému útěku. Nyní však ona není schopna uvěřit."
Zdroj: Bohemia Balet
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 15 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 16 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 17 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 31 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 33 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
před 52 dny
Josef Bartoš
Reakce Úřadu vlády České republiky na naši výzvu:Vážený pane doktore,
z pověření Kabinetu předsedy vlády reaguji na…
Taneční aktuality iniciují otevřenou výzvu za manželství pro všechny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí