ProART Company připravuje na červen dvě tanečně-divadelní premiéry. Nejprve ve spolupráci s festivalem Meeting Brno uvede v premiéře tři taneční sóla věnovaná třem brněnským obětem roku 1969 – Danuši Muzikářové, Stanislavu Valehrachovi a Jiřímu Ševčíkovi.
„Tři oběti, které nechtěly být hrdiny. Tři mladé životy, které zničil komunistický režim. Ani padesát let poté nesmí být pozdě si jejich bolestný odkaz připomenout. Připomenout proto, abychom dali těmto hrůzným činům alespoň nějaký smysl a nastavili zrcadlo dnům dnešním a budoucím,“ vysvětlují tvůrci. Tři sóla v interpretaci Lukáš Lepolda, Michala Nagyho a Kristýny Křemenákové jsou dílem choreografa Martina Dvořáka, na hudbu Luboše Fišera a jeho klavírních sonát v elektronické úpravě. Projekt bude uveden poprvé v rámci festivalu Meeting Brno 5. června 2019 v 16:00 a 18:00 společně s úvodem historika. Sraz bude u Měnínské brány.
Druhou červnovou premiérou ProART je inscenace Kde tančí vítr podle Ortenovy sbírky Ohnice. Autorem projektu je Martin Dvořák, brněnský choreograf a režisér, ovlivněný řadou mezinárodních angažmá a nadžánrových spoluprací. Ústřední postavu básníka vytvoří mladý herec Daniel Krejčík. Autory a interprety živé hudby budou houslisté Jitka Břízová a Vojtěch Drahoňovský, kteří se již v Brně představili spolu s Dvořákem a herečkou Martou Vančurovou v projektu Krajina mé duše ve Vile Tugendhat.
Cílem autorů je vytvoření poeticko-dramatické koláže obrazů inspirovaných sbírkou Ohnice. Tvůrčím klíčem je propojování a vzájemný vliv jednotlivých žánrů - textu na tanec, hudby na text, textu na hudbu atd. Minimální použití rekvizit koncentruje jevištní dění na samotné interprety a obsah díla Ortena. Podle autora je smyslem je metafyzické sdělení a nepopisná vizualice Ortenovy symbolistní poezie. Projekt bude uveden v premiéře 25. a 26. června v brněnské Káznici na Cejlu a 28. června ve Werichově vile v Praze.
Zdroj: ProART
Červnové premiéry ProART v Brně a Praze připomenou básníka Jiřího Ortena a oběti srpna 1969
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
„Člověk prostě musí zatáhnout ruční brzdu,“ říká Jana Burkiewiczová k pozastavení činnosti svého souboru Burki&com
rozhovory -
Izraelská umělkyně Galit Liss: „Otevírám taneční umění zralým ženám“
rozhovory -
Ohad Naharin – Setkání s přívětivým démonem
osobnosti -
Nebesa – Kam kráčí Losers?
recenze -
PSOTA – Mistr – Autenticita, emoce a jiný Martin Dvořák
recenze
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 10 dny
Josef Bartoš
Samozřejmě nemůže být prodejnost lístků ukazatelem kvality. Ale ti, kteří sedí ve vedení Národního divadla, pak získají…Pochybné bpm lapající po dechu…
před 14 dny
Jana Novotná
Prodejnost lístků baletu přeci nemůže být hodnotícím kritériem - v městě plném turistů, kde pokud touží navštívit budovu…Pochybné bpm lapající po dechu…
před 18 dny
Kata Zagorski
Potlesk tomuto rozhovoru„Člověk prostě musí zatáhnout ruční brzdu,“ říká Jana Burkiewiczová k pozastavení činnosti svého souboru Burki&com
před 18 dny
Filip Staněk
Díky! Skvělý, odvážný a potřebný příspěvek. Ano, neptala jste se všude. Jsem hrdý, že jsem nezávislý taneční umělec.…Hrdost a svoboda na taneční scéně
před 25 dny
Monika Štarková
Velmi trefný příspěvek k diskuzi.Tyto pochybnosti jsem o autorce textu rovněž uvedla na Facebookových stránkách.…
Variations of Dreams – Zdařilý premiérový večer
před 25 dny
Kryštof Šimek
Dobrý den,Vážená paní Trubačová, velmi mě mrzí, že debata o představení nespočívá v tom, jak se studenti za dva…
Variations of Dreams – Zdařilý premiérový večer
Josef Bartoš
Vážení komentující,bohužel, k faktickým chybám skutečně došlo, za což patří studentům i organizátorům naše omluva.…
Variations of Dreams – Zdařilý premiérový večer