Česká premiéra Miroslava Kochánka GODvedommeFREEDOM postaví diváky mezi světy víry a revoluce
zprávy
Choreografie je založena na dvou tanečních sólech a netradičním prostorovém řešení. Staví diváka do pozice mezi dva světy, respektive mezi dvě současně probíhající sóla. Ta se od sebe navzájem odvíjí a zároveň se do sebe vrací. Jeviště je odděleno na dvě části a divák je nucen si vybrat, které ze dvou sól zvolí. „Čím víc jsme se spolu o tématech bavili, tím víc jsme odhalovali jejich podobnost a návaznost a chtěli jsme, aby tyto souvislosti viděl i divák. Každé sólo představuje jedno klíčové téma a dohromady tvoří nerozlučný celek. Nejprve jsme chtěli zařadit obě sóla do kombinovaného večera po sobě, ale potom jsme přišli na mnohem efektivnější způsob propojení a rozhodli jsme se je hrát současně,“ dodává.
Název GODverdommeFREEDOM je slovní hříčka kombinující holandskou nadávku godverdomme, což by se dalo velmi volně přeložit jako himlhergot a anglické slovo freedom – svoboda. Důraz je ale zároveň kladen na slova bůh a svoboda, která jsou sice pomyslně rozdělena slovem „verdomme“, ale ve skutečnosti spolu souvisí – člověk může být svobodný s bohem, může se od něho odvrátit (revoltovat), ale pouze do té doby, než z jeho osobní revoluce vykrystalizuje bůh nový.
První verze představení vznikla v únoru v holandském Tilburgu, za podpory divadla De NWE Vorst. Vznik současné verze podpořila Nadace Život umělce. Na celém projektu se podíleli: Jan Bárta (koučing), Tomáš Morávek (světelný design), Vic Grevendonk (BE) (hudba). Choreografie a tanec Tegest Pecht-Guido a Miroslav Kochánek. Více na www.divadloponec.cz. Miroslav Kochánek (1981) s tancem začal již ve třech letech ve folklorní skupině Jaro. Na taneční konzervatoři Duncan Centre v Praze absolvoval obor taneční divadlo a poté se vydal do Holandska, kde získal diplom na Fontys Dance Academy v Tilburgu. V současné době žije v Belgických Antverpách a působí jako interpret i choreograf. Jako interpret spolupracoval například s N. Charnockem (Peony), E. Becquartem (Seaguls), B. Desmetd (Recipe for a Dance), I. M. Popovici (Portrét) nebo s bratří Formanovými (Dobře placená procházka, Obludárium). Z jeho vlastních choreografických projektů: Dementia silentii, Voila Vla, Mirrorgenesis, Voor Edwin, van Angelique. S Tegest se seznámil při studiu v Tilburgu a společně vytvořili choreografie Heavy Bubbles, 100let Cenakel, Life-lines sound, IetsNietsNadaNic (Arr2), Friet-sex-speciaal a Friet-sex-birthday speciaal.
Tegest Pecht-Guido (1979) se narodila a do svých šesti let žila v hlavním městě Etiopie – Adis Abeba. Poté byla společně se svou sestrou poslána do Německa, kde žila až do roku 1998 u svých adoptivních rodičů. Studovala nejprve na Eurythmie-Academie Den Haag, rok také na Dansacademie Rotterdam a studium ukončila až na Fontys Dance Academy v Tilburgu. Po ukončení studia vstoupila jako tanečnice do skupiny T.R.A.S.H. V rámci skupiny tančila například v choreografiích To file for chapter 1, Janusz is zweiseitig am Kopf, Pork-in-Loop, Weiter aj. Zdroj: Divadlo Ponec
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Zemřel Karel Janečka, emeritní sólista Baletu ND Brno
zprávy -
Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
zprávy -
Forman – Divadlo na Kampě mluví, tančí a zpívá
recenze -
Zemřela Marcela Martiníková, hvězda Baletu Praha a múza Pavla Šmoka
zprávy -
Anne Teresa de Keersmaeker čelí obvinění z psychologického teroru svého souboru
zprávy
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 2 dny
Věra
Úžasný člověkMichal Šebor: „Role Matky Simony je jedna z mých nezapomenutelných srdečních záležitostí.“
před 3 dny
Veronika Rehbergerová
Dobrý den, dovolila bych si upozornit na chybu, která se nachází hned v úvodní tučně psané části kritiky. Paní…Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance
před 12 dny
Jana Bohutínská
Stále přesně nechápu, z jakého důvodu se umělecká obec proti tomu, jak ministerstvo kultury celý status nakonec…Status umělce. Dobře mířená střela, která minula cíl
před 14 dny
MIRCOU
BRAVO, BRAVO AND BRAVO AGAIN ...Taneční film HOST oceněn na Open World Toronto Film Festival
před 27 dny
Milan B
Další smutná kauza. Občané Brna mají to, co si zvolili!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
před 41 dny
Andrea
Nechápu, jak může jídlo dostat přednost před kulturou a pohybovými aktivitami. Hanba vedení Brna!Národní divadlo Brno je nuceno utlumit provoz Baletní školy I. V. Psoty
Josef Bartoš
Dobrý den, paní Rehbergerová,jak už jsem vám odepisoval na e-mail – za chybu se omlouváme a v textu (po konzultaci s…
Čarovná Girlanda – Bonbónky pro milovníky historického tance