Česká premiéra Miroslava Kochánka GODvedommeFREEDOM postaví diváky mezi světy víry a revoluce
zprávy
Choreografie je založena na dvou tanečních sólech a netradičním prostorovém řešení. Staví diváka do pozice mezi dva světy, respektive mezi dvě současně probíhající sóla. Ta se od sebe navzájem odvíjí a zároveň se do sebe vrací. Jeviště je odděleno na dvě části a divák je nucen si vybrat, které ze dvou sól zvolí. „Čím víc jsme se spolu o tématech bavili, tím víc jsme odhalovali jejich podobnost a návaznost a chtěli jsme, aby tyto souvislosti viděl i divák. Každé sólo představuje jedno klíčové téma a dohromady tvoří nerozlučný celek. Nejprve jsme chtěli zařadit obě sóla do kombinovaného večera po sobě, ale potom jsme přišli na mnohem efektivnější způsob propojení a rozhodli jsme se je hrát současně,“ dodává.
Název GODverdommeFREEDOM je slovní hříčka kombinující holandskou nadávku godverdomme, což by se dalo velmi volně přeložit jako himlhergot a anglické slovo freedom – svoboda. Důraz je ale zároveň kladen na slova bůh a svoboda, která jsou sice pomyslně rozdělena slovem „verdomme“, ale ve skutečnosti spolu souvisí – člověk může být svobodný s bohem, může se od něho odvrátit (revoltovat), ale pouze do té doby, než z jeho osobní revoluce vykrystalizuje bůh nový.
První verze představení vznikla v únoru v holandském Tilburgu, za podpory divadla De NWE Vorst. Vznik současné verze podpořila Nadace Život umělce. Na celém projektu se podíleli: Jan Bárta (koučing), Tomáš Morávek (světelný design), Vic Grevendonk (BE) (hudba). Choreografie a tanec Tegest Pecht-Guido a Miroslav Kochánek. Více na www.divadloponec.cz. Miroslav Kochánek (1981) s tancem začal již ve třech letech ve folklorní skupině Jaro. Na taneční konzervatoři Duncan Centre v Praze absolvoval obor taneční divadlo a poté se vydal do Holandska, kde získal diplom na Fontys Dance Academy v Tilburgu. V současné době žije v Belgických Antverpách a působí jako interpret i choreograf. Jako interpret spolupracoval například s N. Charnockem (Peony), E. Becquartem (Seaguls), B. Desmetd (Recipe for a Dance), I. M. Popovici (Portrét) nebo s bratří Formanovými (Dobře placená procházka, Obludárium). Z jeho vlastních choreografických projektů: Dementia silentii, Voila Vla, Mirrorgenesis, Voor Edwin, van Angelique. S Tegest se seznámil při studiu v Tilburgu a společně vytvořili choreografie Heavy Bubbles, 100let Cenakel, Life-lines sound, IetsNietsNadaNic (Arr2), Friet-sex-speciaal a Friet-sex-birthday speciaal.
Tegest Pecht-Guido (1979) se narodila a do svých šesti let žila v hlavním městě Etiopie – Adis Abeba. Poté byla společně se svou sestrou poslána do Německa, kde žila až do roku 1998 u svých adoptivních rodičů. Studovala nejprve na Eurythmie-Academie Den Haag, rok také na Dansacademie Rotterdam a studium ukončila až na Fontys Dance Academy v Tilburgu. Po ukončení studia vstoupila jako tanečnice do skupiny T.R.A.S.H. V rámci skupiny tančila například v choreografiích To file for chapter 1, Janusz is zweiseitig am Kopf, Pork-in-Loop, Weiter aj. Zdroj: Divadlo Ponec
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?
úhel pohledu -
Spitfire Company, Temporary Collective a tYhle: Proč odcházíme z divadla PONEC?
rozhovory -
Patří těhotenství na jeviště? Martina Hajdyla Lacová přináší časově limitovanou taneční performanci Bodies in Progress
zprávy -
PADEnáct – Když teenageři válí
recenze -
In memoriam Zdenky Kratochvílové
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 41 dny
Kata Zagorski
Akému tancu Star Dance službu dělá či nedělá? Súčasnému? Tomu pravému? Umeleckému? No ja len, že tanec nie je nejaký……když kýč tančí
před 43 dny
Filip Staněk
Ahoj Klári,také děkuji za reakci. Reagoval jsem jen na tvrzení, že pořad prokazuje tanci dobrou službu, myslím si…
…když kýč tančí
před 44 dny
Klára Huvarová
Filipe, děkuji Ti za reakci! Jsem ráda, že tě můj příspěvek dovedl k zamyšlení a že o roli StarDance můžeme dál……když kýč tančí
před 45 dny
Bohuslav Tržil
Dovolte mi prosím vyslovit obdiv všem realizátorům v ND Brno.Měl jsem možnost vidět nastudování BAJADÉRY.
VELKÉ DÍKY…
Bajadéra – Krize baletu v roce 2019
před 59 dny
Monika Diatta Rebcová
děkuji panu Prokešovi za doplnění významných údajů.MONIKA
Alvin Ailey – „Snažím se oslavovat úspěchy člověka – krásu hudby, tvarů, formy, barvy, světla, textury.“
před 61 dny
Marketa
Taneční drama ŽELARY se jeví jako jedno z úspěšných představení,které nastudovalo Moravské divadlo Olomouc, aspirantem…Želary jako taneční drama
TANEC PRAHA
Konstrukt vytvářený kolem Tance Praha (TP) je i dle tohoto článku bohužel plný nesprávných informací, o jejichž původu…Co nás naučilo prosincové setkání o dění v Tanci Praha a divadle PONEC?