Miřenka Čechová se souborem Tantehorse zaujala americkou kritiku s nejnovějším představením S/He is Nancy Joe pojednávajícím o tématu transgenderu. Představení je od 8. do 11. listopadu součástí programu Mead Theatre Lab at Flashpoint ve Washingtonu D.C. V lednu 2013 bude součástí české prezentace na veletrhu scénického umění APAP v New Yorku. Úspěch či neúspěch umělecké produkce v USA je do velké míry závislý na ohlasu recenzentů a kritiků pracujících v novinách jako The Washington Post nebo The New York Times. Jedna pozitivní kritika od renomovaného novináře může zajistit vyprodané hlediště na několik měsíců dopředu a naopak. Miřenka Čechová a její představení S/He is Nancy Joe se objevily na titulní stránce Style deníku The Washington Post. Rozsáhlou recenzi o S/He is Nancy Joe napsala Sarah Kaufman, jedna z nejdůležitějších osobností americké taneční a divadelní kritiky.
„Pozitivní kritika listu The Washington Post je důležitá pro získávání dalších příležitostí k hostování na americké scéně a v dalších zemích. Hodnotu novinového článku navíc umocňuje skutečnost, že ho napsala Sarah Kaufman, držitelka Pulitzerovy ceny, která patří mezi přední osobnosti americké taneční kritiky a jejíž hodnocení v portfoliu kterékoliv taneční formace může být oním klíčem otevírajícím dveře k dalším nabídkám,“ říká Vilma Anýžová, generální ředitelka Českých center. „Je dobře, že s kritikou z listu The Washington Post budeme moci pracovat už během veletrhu scénických umění APAP, který proběhne v lednu 2013 v New Yorku. Česká centra budou již třetím rokem zajišťovat prezentační stánek a koordinovat účast českých divadel, uměleckých agentur, festivalů a institucí. Součástí programu veletrhu bude i showcase Miřenky Čechové v České národní budově produkovaný Českým centrem New York a podporovaný Institutem umění – Divadelním ústavem.“
Úspěch podtrhuje další nadšeně reflektující recenze od mladého kritika Dona Michaela Mendozy z DC Metro Theater Arts, který ohodnotil představení nejvyšším možným počtem hvězd.
Miřenka Čechová navazuje na úspěchy, kterých dosáhla na přelomu 2010/11, kdy jako držitelka prestižního Fulbright stipendia hrála ve Studio Theater v Katzen Art Center představení Hlas Anne Frankové od Spitfire Company, nebo zazářila v roli šaška v Králu Learovi divadelní skupiny Synetic Theater, za niž byla navržena na cenu Helen Hayes Awards.
V prosinci budou S/He is Nancy Joe spolu s Hlasem Anne Frankové uvedeny v divadle i-camp / Neues Theater München. V květnu 2013 se připravuje zájezd v Jižní Koreji. Domovskou scénou S/He is Nancy Joe je ale Divadlo Ponec v Praze. Zdroj: Spitfire Company
České umění na titulce Style v The Washington Post
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Příliš mnoho Louskáčka?
úhel pohledu -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 3 dny
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 6 dny
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří