Dvě nominace na prestižní cenu v oblasti současného tance Bessie Award mají dva reprezentanti česko-slovenské taneční scény, tvůrci představení Bastard inspirovaného slavnou novelou Jerzyho Kosińského Nabarvené ptáče (The Painted Bird). Výsledky letošního ročníku Bessie Award budou vyhlášeny 7. října. Slovenský tanečník Jaro Viňarský, který dlouho působil v Čechách, má nominaci v kategorii Vynikající tanečník. Na Vynikající dílo (oustanding performance) je nominován autor inscenace, newyorský choreograf slovenského původu Pavel Zuštiak.
Už samotná nominace na Bessie Award, o níž New York Times píší jako o tanečních Oscarech, je velkým uznáním. Cenu v minulosti dostali mnozí významní umělci, choreografové a tanečníci, třeba William Forsythe, Trisha Brownová, Louise Lecavalierová, Meredith Monková, Merce Cunningham, Wim Vandekeybus, Diamanda Galasová, Marie Chouinardová, Ohad Naharin či Pina Bauschová.
Inscenace Bastard je prvním dílem trilogie Nabarvené ptáče. Pavel Zuštiak se v něm zabývá tématem vykořenění, proměny a jinakosti. Projekt vznikal v koprodukci amerického souboru Palissimo a kulturních organizací Stanica Žilina-Záriečie (SK), Institut Jerzyho Grotowského (PL) a La Mama Etc. (USA), kde dílo vznikalo na rezidenčních stážích. Nominaci má za uvedení na newyorském festivalu La MaMa Moves!
Pavel Zuštiak je choreograf, režisér, tanečník a zvukový designér žijící v New Yorku. Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Košicích, taneční tvorbu a produkci v Kanadě a v Amsterdamu. V New Yorku založil v roce 2003 taneční divadlo Palissimo, kde působí jako umělecký ředitel, režisér a choreograf. Tanečník a choreograf Jaro Viňarský působil v Praze a v Bruselu, kde spolupracoval s choreografkou Karine Ponties, a dnes žije a tvoří na Slovensku. V Česku v roce 2006 získal Cenu Sazky za objev v tanci za autorské sólo Posledný krok pred. Zdroj: Czechdance.info
Česko-slovenské nominace na Bessie Award
zprávy
Diskuze
Přidat komentářNEJČTENĚJŠÍ
-
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
úhel pohledu -
Andrea Opavská o nové životní etapě: „Je velmi bolestné, když se vás někdo zeptá: A co budeš dělat, až skončíš?“
podcasty -
Nikola Márová, portrét primabaleríny – Čekání na Julii
recenze -
Aurélie Dupont – Esence francouzské étoile
osobnosti -
Sergio Méndez Romero a Sawa Shiratsuki: „Úspěšné partnerství stojí na respektu“
rozhovory
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
před 8 dny
Jaroslav Slavický
ÚHEL POHLEDUTak zase reakce jedné zklamané matky! Je třeba ocenit, že se dokonce podepsala, na rozdíl od těch…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 11 dny
petram
Škola, jejíž absolventi nemohou sehnat práci nejen v zahraničních souborech, ale ani v těch našich, určitě není…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 11 dny
Jana Hanušová
Dobrý den,byla jsem 30 let pedagogem tance na DAMU, absolvovala jsem Hamu taneční pedagogiku. Paní profesorka Pásková…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 11 dny
J.K.
Úhel pohledu? Rozhodně bych nehledala chybu na straně Baletní přípravky. Děti, které prošli BPND si sebou do života…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 11 dny
Jana Jodasová
Dovolte, abych se vyjádřila k výše uvedenému článku. Baletní přípravka existuje více než 50 let a stojí za ní velký kus…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
před 11 dny
Anonym
A není nepřijetí na konzervatoř někdy spíš vysvobození, než nutná frustrace?Není někdy lepší, když nepřijatý uchazeč…
O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří
Adéla
Nedá mi to nevložit také svůj vlastní úhel pohledu. Můj pohled je pohledem člověka, který tanec miluje, který studoval…O podivné nespolupráci mezi přípravkou a konzervatoří